ارزش مدل سازی رسانه های ترکیبی و هوش رسانه ای

گوش کن

جدید! به مقاله گوش دهید

با توجه به افزایش ارائه دهندگان تبلیغات دیجیتالی و حجم بی سابقه هزینه ها ، چشم انداز هزینه های رسانه های دیجیتال امروز به سرعت در حال تغییر است. بازاریابان باید هوشیارتر و آگاه باشند که پولشان به کجا می رود – و دقیقاً چگونه هزینه می شود.

قوانین و سیاست های جدید پیرامون حفظ حریم خصوصی و ردیابی به زودی کوکی های شخص ثالث را به گذشته تبدیل می کند. برخی از بزرگترین بازیکنان آنلاین در حال افزایش تعداد خود هستند. و داده ها نشان می دهد که تا 74 درصد از کل هزینه رسانه ها هدر می رود.

در چنین محیطی با سرعت زیاد و فرار ، مراقبت از CMO ها مهم است. اغلب ، CMO ها می دانند که مقدار مشخصی از هزینه های رسانه ای آنها وجود دارد ، اما آنها به ابزار لازم برای انجام این کار مسلح نیستند.

داشتن تجزیه و تحلیل داده های مناسب در زمینه سرمایه گذاری تبلیغاتی دیجیتال می تواند تصمیم گیری شما را قدرتمند کند. مشاهده نحوه عملکرد دلارهای رسانه ای شما می تواند به شما در جلوگیری از کمپین های بی اثر رسانه ای کمک کند و همچنین به این کمپین ها کمک می کند تا نرخ تبدیل بالاتری را بدست آورند.

رهبران چه می توانند بکنند تا مطمئن شوند بالاترین بازده سرمایه گذاری رسانه ای خود را می بینند؟

داده ها در حال تغییر است

مقررات عمومی حفاظت از داده ها (GDPR) که در سال 2018 تصویب شد ، نحوه نظارت مرورگرها بر استفاده آنلاین ما را تنظیم می کند. علاوه بر این ، سازمان های جستجوگر مانند گوگل به درخواست فرهنگ برای حفظ حریم خصوصی بیشتر توجه کرده و اقداماتی را برای ممنوعیت کوکی های شخص ثالث انجام می دهند. نتیجه احتمالاً تغییری در نحوه تعامل کاربران با داده های خاص ، نحوه هدف گذاری شرکت ها و نحوه طراحی و اجرای کمپین های تبلیغاتی خواهد بود.

بدون اثبات اینکه داده ها و کلیک های ثبت شده چقدر م effectiveثر هستند ، سایت ها دیگر نمی توانند قول ماه و قیمت برتر را بدهند.

شرط بندی خود را با مدل سازی رسانه های ترکیبی جبران کنید

ردیابی هر دلار هزینه شده به مدیریت بودجه ، افزایش شفافیت و درک عملکرد کمپین در زمانی که هر دلار اهمیت دارد کمک می کند. با تمرکز بر مدل سازی رسانه های ترکیبی ، شرکت ها می توانند هزینه های خود را در کانال هایی تخصیص دهند که با کلیک ، ترافیک سایت و تبدیل ، بالاترین بازدهی را خواهند داشت.

اکوسیستم برنامه ای (فکر کنید بنرهای Google یا تبلیغاتی که قبل از ویدیوی YouTube پخش می شوند) مدلی است که سرعت را در این محیط جدید تعیین می کند.

به جای تنظیم KPI های کور ، بدانید که برای دسترسی به مشتریان احتمالی به چه سایت هایی پرداخت می کنید و نحوه تبلیغ هزینه در بین آنها چگونه است.

داده ها دروغ نمی گویند

مدل سازی رسانه های ترکیبی به شما این امکان را می دهد تا میزان هزینه های خود و راه های مختلف عوامل موثر در رسیدن به هدف مانند نرخ کلیک یا تبدیل را اندازه گیری کنید.

به عنوان مثال ، می تواند به شما در تجزیه و تحلیل اثربخشی یک بنر تبلیغاتی سنتی در یک وبلاگ مشهور کمک کند – که ممکن است حجم بالایی از کلیک ها را به همراه داشته باشد ، اما افراد مناسب را هدف قرار نمی دهد – در مقابل یک کمپین هدفمندتر با رسانه های کوچکتر مربوط به محصول یا خدمات شما

اگر سه کمپین اجرا می کنید-یکی خوب کار می کند ، یکی خوب کار می کند و دیگری شکست می خورد-عوامل x چیست؟ آیا می توانید به داده های عملکرد بپردازید تا درک کنید که چه چیزی اشتباه است؟

مشاهده داده های زمان واقعی فرصتی را برای کمک به بهینه سازی عملکرد و هزینه ، با انتقال پول از کمپین شکست خورده به کمپینی که عملکرد خوبی دارد ، ارائه می دهد.

همچنین می توانید از آزمون های A/B با پیام ها و تاکتیک های مختلف برای بخش های مختلف مخاطب استفاده کنید. با این حال ، نکته اصلی این است که بدانیم چگونه می توان اثربخشی دلارهای هزینه شده را به حداکثر رساند.

بودجه رسانه ای خود را عاقلانه خرج کنید

آیا کمپین های شما در سطح مطلوب عمل می کنند؟ شما باید اهداف ملموس را تعیین کرده و درک کنید.

این سوالات را در رابطه با نحوه مشارکت شما در اکوسیستم برنامه ای از خود بپرسید:

  • آیا در مکان هایی با بهترین نرخ کلیک ممکن هزینه می کنید؟
  • آیا با فروشندگان با کیفیت کار می کنید؟
  • آیا درصد بازگشت سرمایه قابل قبولی را در نظر دارید؟
  • آیا داده ها را برای الگوها بررسی می کنید؟
  • چه اهدافی را برای موفقیت تعیین می کنید؟

اگر نمی توانید به این سالات پاسخ دهید ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که چگونه هوش رسانه ای می تواند به کسب و کار شما در افزایش کارآیی هزینه ها و کاهش ضایعات کمک کند.

ویژگیهای اطلاعات داده اهمیت دارد

خرید رسانه یک چیز است ، اما آیا شما این “تخلیه داده” را ضبط می کنید؟ آیا تفاوتهای کمی در عملکرد کمپین دارید ، مانند نحوه عملکرد یک مخاطب بر مخاطب دیگر؟ اگزوز داده ها چیزی بیش از معیارهای اندازه گیری در ابر را نشان نمی دهد-این می تواند قابلیت حمل و اشتراک پذیری را فراهم کند که می تواند تصمیم گیری را در دراز مدت به پیش ببرد.

به عنوان مثال ، اگر یک نام تجاری با یک آژانس جدید کار می کند ، می تواند داده های تاریخی خود را با آژانس به اشتراک بگذارد تا به آنچه در گذشته کار کرده است توجه کند و نحوه حرکت استراتژی پیش رو را نشان دهد.

اما ، هنگام دسترسی به آن داده های عملکرد ، هنوز ممکن است شکاف هایی وجود داشته باشد. آنجاست که دید به تبدیل در سراسر قیف بسیار مهم است.

این مهم است که بدانید علاوه بر آنچه در حال حاضر برای آن پرداخته اید ، چه هزینه تاریخی پرداخت کرده اید تا دیدگاه واقع بینانه ای نسبت به چشم انداز بازار داشته باشید. اگر مستقیماً از ارائه دهنده رسانه خرید می کنید ، می تواند مفید باشد. داشتن داده های تاریخی می تواند شرکت ها را در صندلی راننده قرار دهد تا بیشترین ضربه را به خود جلب کنند.

در مورد مدیریت سبد سهام فکر کنید: یک کارگزار متخصص می تواند به شما بگوید که چگونه بازار در حال حرکت است ، چه زمانی باید روی چیزی بمانید یا چه موقع از موقعیت خارج شوید به لطف عملکرد فعلی. اگر یک فروش بزرگ وجود داشته باشد ، یک سرمایه گذار هوشمند نمی خواهد وقتی پولی گران قیمت برای آن پرداخت می کند ، سهمی برای او باقی بماند. هزینه های رسانه ای شما را می توان با همان اصول مدیریت کرد.

استفاده از داده ها و عملکرد برای ایجاد تعادل منظم در ترکیب رسانه ای شما این امکان را به شما می دهد تا نگاهی واقع بینانه به آنچه در جذب نام تجاری جدید برای برند کمک می کند ، یا حداقل کسانی که در قیف فروش شناور بودند ، تبدیل کنید.

در طول همه گیری همه گیر ، مارک هایی که از اطلاعات مربوط به هزینه مناسب برخوردار بودند ، می توانستند عمق بیشتری در عملکرد کمپین خود داشته باشند و با توجه به مدت زمانی که مردم در آن مدت زمان آنلاین صرف می کردند ، انتخاب های بهتری انجام می دادند. داشتن چنین نوع داده های دانه ای به احتمال زیاد بازی را تغییر می دهد ، زیرا شفافیت بیشتری را در فرآیند آگاهی از اینکه آیا یک سایت م effectiveثر است یا خیر ، ارائه می دهد یا خیر ، آیا باید بر اساس بازده واقعی هزینه کمتری پرداخت می کردید.

به هوش رسانه ای متمایل شوید

انواع جدیدی از فرصت های رسانه ای همیشه در حال رخ دادن است ، اما این موارد نیاز به استراتژی های جدید دارد. اگر در حال جمع آوری داده ها هستید ، اعداد باید انتخاب ها را اطلاع دهند. این بدان معناست که بهینه سازی کمپین بهتر و بهتر می شود. بدانید چه چیزی به دست می آورید ؛ به هیچ چیزی اکتفا نکنید

اکوسیستم پیچیده است ، مارک ها می دانند که برای مقیاس بندی باید در آن باشند ، اما بیشتر اوقات آن را درک نمی کنند. هوش رسانه ای به عقب کشیدن پرده کمک می کند.

اکثر ابزارهای موجود در بازار فقط به معیارهای بیهودگی نگاه می کنند. هوش رسانه ای می تواند سناریوی برنامه ریزی را در سطح کمپین ارائه دهد. این به شما کمک می کند تا بدانید کدام کمپین ها موفق هستند و آیا پیشرفت های افزایشی در بازگشت سرمایه وجود دارد.

برخی از تیم های بازاریابی به تخصیص مجدد اهمیت می دهند. آنها می خواهند پول را به کمپین هایی منتقل کنند که بدون کاهش بودجه کار می کنند. آنها می خواهند تقلب و ضایعات را کاهش دهند ، اما از نقطه نظر آگاهانه و مبتنی بر داده.

هوش رسانه ای فراتر از هزینه است و با تبدیل نقاط داده به اطلاعات عملیاتی کلیک می کند. این می تواند به تعیین اینکه چه چیزی کار می کند و مهمتر اینکه چه چیزی نیست ، کمک کند ، بنابراین می توانید هزینه های هدر رفته را متوقف کرده و هر دلار را به طور م moreثرتری در اکوسیستم برنامه ای امروز و همانطور که برای آینده برنامه ریزی می کنید سرمایه گذاری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه رسانه های رسانه ای می توانند به شرکت شما کمک کنند تا هزینه های خود را افزایش داده و در عین حال اهمیت بیشتری پیدا کند ، اینجا را کلیک کنید.