انواع خدمات دفتر حقوقی که وکلا ارائه می دهند چیست؟

این واقعیت را نمی توان انکار کرد که جنبه های قانونی بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما هستند، مانند خرید خانه، فرزندخواندگی یا حتی عبور از جاده. حرفه ای ها تمایل دارند در جامعه پست های مسئولیت پذیری داشته باشند و ملزم به رعایت قوانین رفتاری سختگیرانه هستند.

تفاوت وکیل و وکیل

به بیان ساده، وکیل شخصی است که در زمینه حقوق آموزش دیده است اما ممکن است لزوماً وکالت را انجام ندهند. از این رو، فردی که در دانشکده حقوق تحصیل کرده است، اساساً وکیل است، اما تا زمانی که در آزمون وکالت در حوزه قضایی که قصد وکالت در آن را دارد نگذرد، نمی توان وکیل نامید.

از سوی دیگر، وکلای دادگستری به عنوان انتخاب شغلی خود در دانشکده حقوق شرکت کرده اند. به طور دقیق، آنها امتحان وکالت را به منظور وکالت در یک حوزه قضایی خاص تایید کرده اند.

خدمات دفتر وکالت توسط وکلا

هنگامی که تفاوت بین این دو اصطلاح مشخص شد، کاملاً واضح است که ما به یقین می دانیم که انواع خدمات دفتر وکالت توسط وکلا به مردم ارائه می شود نه توسط وکلا. بنابراین، اجازه دهید نگاهی به برخی از خدمات دفتر وکالت که وکلای دادگستری به افراد نیازمند ارائه می دهند، بیاندازیم.

در اینجا باید به این نکته توجه داشت که وکلا در جامعه ما نیز به عنوان وکیل و مشاور عمل می کنند. آنها به عنوان وکیل مدافع هر یک از طرفین در یک پرونده جنایی یا مدنی هستند و شواهد و مدارک ارائه می کنند و در حمایت از موکل خود استدلال می کنند. از سوی دیگر، آنها به عنوان مشاور، مشاوره حقوقی را به مشتریان خود در رابطه با حقوق قانونی آنها ارائه می دهند و روش خاصی را در شرایط تجاری یا شخصی پیشنهاد می کنند.

با این حال، جزئیات شغل یک وکیل تا حد زیادی به تخصص و موقعیت حقوقی او بستگی دارد. به عنوان مثال، وکلای دادگستری در زمینه هایی مانند ورشکستگی، وصیت نامه، قوانین بین المللی، قوانین سالمندان یا قوانین محیط زیست تخصص دارند.

برخی از خدمات معمولی که توسط وکلا به افراد نیازمند ارائه می شود به شرح زیر است:

ارائه مشاوره به مشتریان برای اطلاعات و مدارک حقوقی

بررسی اسناد از منظر حقوقی مانند قراردادهای بین دو طرف، اجاره نامه، وصیت نامه، اسناد شرکت، فرم دادگاه، اوراق تشکیل شرکت و غیره.

برای ارائه میانجیگری، داوری و سایر خدمات شخص ثالث به مشتریان

برای تهیه اسناد قانونی برای مشتریان

برای نمایندگی از مشتریان در مذاکراتی که تحت قرارداد وکالت مشترک اتفاق می افتد

وکالت از موکلان در دادگاه در موارد داوری، جلسات اداری یا قانونی

اما در اینجا لازم به ذکر است که خدمات فوق الذکر خدمات عمومی ارائه شده توسط وکلا می باشد. علاوه بر این موارد ذکر شده در اینجا برخی از خدمات تخصصی است که توسط وکلا به مشتریان خود ارائه می شود.

به عنوان مثال، اگر از نظر تشکیل و معامله به قانون نیاز دارید، بهترین فردی که می توانید به آن مراجعه کنید، وکیلی است که شما را در تمام مراحل تشکیل تجارت راهنمایی می کند. خواه این یک تجارت جدید، اکتساب، ادغام یا هر جنبه دیگری مربوط به تجارت باشد، وکلا می توانند به شما کمک کنند.

 

در بسیاری از مواقع در زندگی رسیدگی به وصیت نامه، وصیت نامه، وکالت، امانت قابل فسخ و وصیت نامه ضروری می شود و در این مواقع است که نیاز به کمک وکیل دارید تا بتوانید از سختی ها عبور کنید. 

به همین ترتیب، در بسیاری از مسائل دیگر مانند مشارکت خانگی، قانون خانواده، املاک و حقوق مالکیت و دعاوی، کمک وکیل لازم است. در واقع، زمانی که در زندگی با چنین موردی مواجه می شوید، باید از یک وکیل با تجربه کمک بگیرید.

مطالعه بیشتر :

دفتر وکالت چیست ؟ گستره خدمات دفتر وکالت