بهترین KPI برای ردیابی برای استراتژی بازاریابی ایمیلی شما

گوش کن

جدید! به مقاله گوش دهید

تا سال 2022، روزانه بیش از 347.3 میلیارد ایمیل ارسال می شود که تقریباً 50 میلیارد بیشتر از سال 2019 در روز است. این افزایش خیره کننده است.

برای جذب و حفظ مشتریان، اهمیت یک استراتژی بازاریابی ایمیلی موفق بسیار مهم است. در واقع، 81 درصد از مشاغل کوچک و متوسط ​​(SMB) به بازاریابی ایمیلی به عنوان کانال اصلی جذب مشتری و 80 درصد برای حفظ مشتری متکی هستند.

اما برای استفاده حداکثری از اهداف بازاریابی ایمیلی خود، باید آنها را با اهداف کسب و کار خود هماهنگ کنید. چگونه می توانید این کار را انجام دهید و شاخص های کلیدی عملکرد ایمیل مارکتینگ شما چه نقشی دارند؟

انتخاب KPI برای بازاریابی ایمیلی

اندازه گیری کمپین های ایمیل به سادگی ارسال یک سری در ماه و سپس بررسی نرخ باز بودن نیست. ایمیل‌ها به اشکال مختلفی ارائه می‌شوند: خبرنامه، به‌روزرسانی‌های محصول، ستون‌های اخبار و توصیه‌ها، ایمیل‌های نماینده فروش، ایمیل‌های خودکار – هر کدام اهداف و KPIهای خاص خود را دارند. به عبارت دیگر، شما نمی توانید همه ایمیل ها را به گونه ای اندازه گیری کنید که گویی آنها یکسان هستند.

بنابراین، اولین قدم برای هر سیستم اندازه گیری بازاریابی ایمیلی باید دسته بندی ایمیل های شما باشد. این پایه و اساس ابزاری موثر برای مقایسه پیشرفت شما در دسته‌های مختلف است که سردرگمی و خطر یکسان سازی اهداف را کاهش می‌دهد.

در مرحله بعد، باید به این فکر کنید که کدام KPIها در آن دسته بندی های جداگانه اهمیت دارند.

شناسایی KPIهای مهم باید با سطحی از برنامه ریزی اندازه گیری شروع شود. برای آن، باید اهداف بازاریابی و کسب و کار خود را بشناسید و مطمئن شوید که اهداف بازاریابی ایمیلی شما با آنها همسو هستند.

به عنوان مثال، اگر به‌عنوان هدف اصلی به دنبال تولید سرنخ‌های بیشتر هستید، ممکن است به نرخ کلیک ایمیل (CTR) به صفحه «تماس» یا مناطق متمرکز بر محصول سایت خود نگاه کنید، زیرا این KPIها مرتبط‌ترین هستند. حمایت از رشد در آن منطقه

در اینجا چند نمونه دیگر از معیارهای رایج ایمیل و نحوه استفاده از آنها آورده شده است:

  • نرخ تحویل: پایگاه داده شما چقدر سالم است؟ میزان بازگرداندن ایمیل های شما چقدر است؟
  • نرخ باز: آیا با خط موضوع و نام فرستنده خود توجه مردم را به خود جلب می کنید؟
  • CTR: آیا مردم در حال کلیک کردن هستند (اگر قصد دارید این کار را انجام دهید)؟ شما می خواهید به سمت یک معیار هدف کار کنید، که شروعی دشوار است.
  • نرخ کلیک برای باز کردن: مردم با چه نرخی باز می شوند و با ایمیل خود درگیر هستید؟ چگونه در طول زمان تغییر می کند؟ آیا اصلا تغییر می کند؟ موضوع یا محتوای ایمیل شما در زمانی که نرخ بالاتر از حد متوسط ​​بود چه بود؟

اما به غیر از KPIهای استاندارد، راه‌های دیگری نیز برای سنجش موفقیت بازاریابی ایمیلی وجود دارد:

  • نرخ تبدیل: چه تعداد از مخاطبان ایمیل شما اقدام مورد نظر خود را انجام دادند؟ چند نفر آن محصول را خریدند، یا آن مقاله را مطالعه کردند، یا تماس بعدی را با یک نماینده فروش رزرو کردند؟ وقتی این اعداد کمتر از حد متوسط ​​هستند، کجا می توانید پیشرفت کنید؟
  • سفرهای کاربر در حال انجام: ایمیل شما به کاربر امکان انجام چه کاری را می دهد؟ نقاط تماس بازاریابی در مسیرهای کاربران را ارزیابی کنید تا بفهمید چه چیزی بر آنها تأثیر می گذارد یا چه چیزی بیشترین تأثیر را بر تصمیم آنها برای تبدیل دارد.
  • سرنخ ها/MQL: ایمیل شما چند سرنخ ایجاد کرد؟ با پایگاه داده CRM و تیم CRM خود هماهنگ شوید تا این معیار را از طریق پیگیری فرم ارسالی از فعالیت ایمیل خود اندازه گیری کنید.
  • فرصت ها: از بین سرنخ هایی که ایجاد کردید، چه تعداد به یک فرصت واقعی برای کسب و کار شما تبدیل شدند؟
  • درآمد: آیا استراتژی ایمیل شما به اهداف تجاری و نتیجه نهایی می رسد؟
  • بازگشت هزینه بازاریابی ایمیلی (ROEMS): هزینه استراتژی ایمیل شما چقدر است؟ آن را مانند جستجوی پولی/رسانه و ROAS ترسیم کنید.

دانستن اینکه دقیقاً می‌خواهید گیرندگانتان چه کاری انجام دهند و چرا هسته اصلی برنامه‌ریزی اندازه‌گیری ایمیل و تصمیم‌گیری اینکه کدام KPI قرار است مهم‌ترین باشد، است. داشتن یک ایده واضح از آنچه “موفقیت” برای استراتژی بازاریابی ایمیلی شما به نظر می رسد، استاندارد را تعیین می کند و به شما یک نقطه اندازه گیری برای مقایسه می دهد.

ترسیم نقشه سفر کاربران مورد نظرتان، گام مهمی برای تعیین مسیری روشن برای آن‌ها است، و به‌عنوان یک محصول جانبی، KPIهایی را که در راه به آن‌ها برخورد خواهند کرد، مشخص خواهید کرد.

ردیابی، آزمایش و گزارش در مورد KPIهای ایمیل شما

از آنجایی که اندازه گیری موفقیت KPI های شما نیاز به اندازه گیری دقیق سفر کاربر گیرندگان شما دارد، برای اطمینان از اینکه بهترین ردیابی را در محل خود دارید، به یک رابطه کاری نزدیک با تیم های تجزیه و تحلیل و توسعه ایمیل خود نیاز دارید.

اگر مشتریان را به سمت وب سایت خود هدایت می کنید، بسیار مهم است که استراتژی بازاریابی ایمیلی خود را با استراتژی ردیابی و برچسب گذاری هماهنگ کنید. این بدان معناست که اطمینان حاصل کنید که هر ایمیل با استفاده از ساختاری که برای تجارت شما منطقی است قابل ردیابی است.

به دسته ایمیل، مخاطب، محصول، حتی CTA در ایمیل فکر کنید: همه به درک اینکه استراتژی ایمیل شما چقدر خوب کار می کند کمک می کند. در واقع، می‌توانید از دقیق‌ترین ردیابی ایمیل برای سنجش موفقیت استفاده کنید: آیا گیرنده یک نام تجاری است یا یک نام؟ آیا یک CTA وجود داشت یا چندین CTA وجود داشت؟ ردیابی همه پیوندهای موجود در ایمیل شما را قادر می سازد تا متوجه شوید که افراد روی چه چیزی کلیک می کنند.

از بازی کردن و آزمایش با CTA ها، ساختارها و فرمت های مختلف نترسید. یک برنامه آزمایشی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی ایمیلی خود بسازید و راه های مختلف تعامل با جامعه خود را امتحان کنید. تا زمانی که آنها قابل ردیابی هستند، همه داده های مفیدی هستند که می توانند به کمپین های شما بازگردانده شوند.

داشتن KPIهای مشخص (و همسو با کسب و کار) – و همچنین یک چارچوب محکم برای ردیابی و اندازه‌گیری عملکرد آنها – بسیار عالی است، اما بدون یک فرآیند گزارش‌دهی قابل اعتماد، اهمیتی ندارد.

سعی کنید تا جایی که می توانید ایمیل مارکتینگ خود را گزارش دهید. گزارش سه ماهه یا حتی ماهانه آنقدر نادر است که توانایی شما برای واکنش، آزمایش و بهینه سازی فعالیت هایتان را به موقع محدود کند.

برای کمک، گزارش‌های خود را خودکار کنید تا بتوانید به‌سرعت و به‌راحتی با آن داده‌ها تماس بگیرید، زمانی که کمپین بعدی‌تان به صورت زنده آغاز شد.

* * *

ایمیل تنها یکی از بسیاری از کانال‌های ارتباطی و یک عنصر واحد از استراتژی بازاریابی شما است، اما با اندازه‌گیری عملکرد آن در برابر معیارهای مناسب، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که با کل کسب‌وکار شما ادغام می‌شود و از آن پشتیبانی می‌کند.

منابع بیشتر در مورد استراتژی بازاریابی ایمیلی و KPIها

چگونه از معیارهای ایمیل برای بهینه سازی کمپین های خود استفاده کنید [Infographic]

چهار راه برای تقویت استراتژی بازاریابی ایمیلی با هوش مصنوعی

معیارهای سنجش موفقیت ایمیل تراکنش