تصور کنید در چهار راهی ایستادهاید

توضیحات بیان شده درباره اجزا و عملکرد پیستون بیان کننده اهمیت روانکاری و روغنکاری مناسب این قطعه دارد. اگر روغن موتور وارد مسیرهای ویژه مایع خنک کننده شود، روی درب رادیاتور یا در مخزن ذخیره آب رادیاتور، مایعی شبیه به سس مایونز، به رنگ قهوهای روشن خواهید دید که این یکی از نشانه های مهم سوختن واشر سرسیلندر است. اما به هر حال این فاصله وجود داره. این وضعیت منجر به جریان روغن مازاد به سمت داخل محفظه احتراق می­گردد. اصلی ترین دلیل سوختن واشر سرسیلندر XU7 به پایین بودن کیفیت قطعات و مونتاژ ضعیف نمونه ها بر میگردد و بعد هم نگهداری ضعیف و غیر اصولی از خودرو و لوازم آن.این دلایل را روی این حساب میگوییم که ما در سال های 85 تا 90 موتور های زیادی را تعمیر کردیم که پس از تعمیر بیشتر از 300 کیلومتر حتی در خوزستان کار کردند و واشر هم نسوزاندند.کیفیت در قطعات و دقت در مونتاژ یکی از اصلی ترین دلایل در این موضوع است.

مواردی مثل تعویض نکردن مایع خنک کاری در بازه های زمانی،عدم استفاده از مخلوط آب مقطر خالص و ضد یخ،استفاده از روغن بی کیفیت،استفاده مداوم از سوخت گاز،گیر کردن ترموستات،نشت درب رادیاتور ، هوا گرفتن سیستم کولینگ ، از کار افتادن فن ها به دلیل مشکلات برقی ، کثیف شدن سطح خارجی و فین های رادیاتور و خیلی مسایل دیگه هم هستند که جزء دلایل اصلی سوختن واشر سرسیلندر میشوند. سیلندر محفظه ای استوانه ای است که یک طرف آن پیستون و طرف دیگر آن سرسیلندر است که مجموعه سوپاپ ها ، میل سوپاپ ، شمع ها و منیفولد ها و بر روی این قطعه سوار میشوند و در واقع میتوان گفت ارتباط این اجزا با محفظه احتراق از طریف سرسیلنردر امکان پذیر است. عمدتا قطر پیستون های موتور خودرو بین 76 تا 122 میلی متر بوده و جهت عملکرد مناسب موتور ، باید تمام پیستون ها به لحاظ اندازه و وزن یکسان باشند تا موتور دچار لرزش نگردد . این قطعه به دلیل قابلیت انتقال حرارت بالا و وزن سبک آلومینیوم ، جنس آلیاژ آن هم از آلومینیوم است و همچنین علاوه بر قطعات جانبی ، دارای کانال هایی برای روغن و سیستم خنک کننده هم دارد و باعث روانکاری و خنک کاری میشود.

زمانی که موتور بد کار میکند ، در برخی مواقع نشان دهنده این است که رینگ اطراف سیلندر و واشر سرسیلندر به درستی نمیتواند کار خود را انجام دهد و دلیل این اتفاق سوختن واشر سرسیلندر میباشد. اگر متوجه شدید که واشر سرسیلندر خودرو سوخته است و علائم سوختن واشر سرسیلندر را مشاهده کردید از رانندگی در ادامه مسیر خودداری کنید و ماشین را برای رساندن به نزدیک ترین تعمیرگاه بکسل کنید اما اگر در شرایطی نیستید که این کار را انجام دهید فقط برای مسیری کوتاه میتوانید در مخزن روغن موتور را باز کنید تا آبی که با روغن قاطی شده است در اثر حرارت بخار شود و و پس از این کار میتوانید دوباره موتور خودرو را روشن کنید و خودتان را به جایی برسانید. یکی دیگر از علائم سوختن واشر سرسیلندر تغییر رنگ روغن موتور خودرو است. البته داغ شدن موتور و یا یخ زدن مایع خنک کننده در کانال های سرسیلندر هم باعث ترک خوردن آن میشود. دقیقا شبیه به کم کردن آب این امکان وجود دارد که روغن موتور نیز نشت کند و به درون محفظه احتراق و یا سیستم خنک کننده piston 95mm موتور راه باید.

در موارد خرابی شدید واشر سرسیلندر، وقتی مقدار زیادی مایع خنک کننده وارد سیلندر شود، میتواند موجب قفل هیدرواستاتیکی که به اصطلاح هیدرولاک می گویند شده و آسیب دائمی به موتور خودرو وارد کند. بوشهای این موتور از نوع تر میباشد که اگر توجه کرده باشید پس از جا زدن به طرفین مقداری خلاصی دارد که فقط توسط قرار گرفتن سرسیلندر محکم piston 91 mm میشود. 2. بوشهای این موتور از نوع تر میباشد که اگر توجه کرده باشید پس از جا زدن به طرفین مقداری خلاصی دارد که فقط توسط قرار گرفتن سرسیلندر محکم میشود. خب دو مشکل عمده برای شما به وجود میاد. خب حالا چطور رینگ ها باعث نشتی میشن. کیفیت پایین قطعات خودرو هر کدام یک عیب روی ماشین ایجاد میکنند مثلا یک مدل ماشین واشر سرسیلندر میسوزاند و دیگری نشت روغن،مشکلات برقی،مشکلات گیربکس و صد ها مشکل دیگر پیدا میکنند. برای جلوگیری ازین دو مشکل پیستون رینگ طراحی و ساخته می شود تا در داخل شیارهایی در بدنه ی پیستون نصب گردد. این پیستونها که به دلیل نوع طراحی موتورهای دو زمانه تحت فشار مکانیکی زیاد و حرارت بالا قرار دارند کمتر در خودروها کاربرد دارند و بیشتر در موتورسیکلتها به کار میروند.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از رینگ پیستون ضعیف ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.