روش تهیه نمک کبابی و فیله میگو ببری چیلی

این یک پیش غذای پرطرفدار در میان کسانی است که دوست دارند ăn nhậu بخورند، زیرا چه کسی غذاهای خوشمزه ای را دوست ندارد که وقتی نیمه مست هستید به سرعت پخته شوند؟ بعلاوه، تماشای افراد بداخلاق که سعی می کنند خود را با سیخ های تیز به چوب نزنند، سرگرمی اضافی این پیش غذاست.

برای خرید فیله میگو ببری تازه و صید روز کلیک کنید.

جدیدترین ویدیوهای من

برای تهیه این پیش غذا، میگوها یا میگوهای بزرگ را روی سیخ های چوبی می چینند و با مخلوطی ساده از فلفل چیلی، نمک و سایر ادویه ها قبل از اینکه روی کباب پز شوند، مرینیت می کنند. مانند همه غذاهای دریایی، با سس غوطه ور نمک، فلفل سیاه آسیاب شده و تکه های آهک همراه است که می توانید خودتان را به میل خود فشار دهید.

 

من نمک را با سس صدف جایگزین کردم که آن هم شور است اما طعم اومامی بیشتری نسبت به نمک معمولی دارد.

 

چون برای بچه ها غذا درست می کردم، فلفل چیلی را در ماریناد حذف کردم. من آنها را کنار گذاشتم برای کسانی که می خواهند آن را اضافه کنند یا در سس خود له کنند.

 

با وجود اینکه فلفل چیلی و نمک وجود نداشت، باز هم فوق العاده بود.

 

چرا از روغن آناتو استفاده کنیم؟

روغن آناتو نه تنها عطر ملایم خوبی را ارائه می‌کند و رنگ نارنجی/قرمزی زیبایی که ویتنامی‌ها به آن علاقه‌مند هستند به میگو می‌دهد، بلکه از خشک شدن میگو بر روی گریل داغ نیز جلوگیری می‌کند.

 

اگر روغن آناتو یا دانه های خشک شده آناتو برای تهیه روغن ندارید، با هر روغنی با طعم ملایم جایگزین کنید.

 

این میگوها به قدری از روی گریل خوشمزه بودند که من حتی حوصله جدا کردن پوسته آن را نداشتم. من همه چیز، پوست، سر و همه چیز را مانند یک چیپس خوردم. اگر از میگوهای بزرگ استفاده می کنید، فقط مراقب شاخ خاردار روی سر میگو باشید. بهتر از آن، هنگام تمیز کردن میگو، آنها را با یک قیچی جدا کنید تا احتمال ضربه خوردن تصادفی وجود نداشته باشد.

 

این میگوها طعم خوبی داشتند بنابراین فکر نمی کردم سس غوطه وری لازم باشد. اما شما نمی توانید یک میگو کبابی بدون سس غوطه ور برای اهداف ارائه داشته باشید. بنابراین سس را برای عکس اینستاگرام خود درست کنید، اما واقعاً از نظر طعم ضروری نبود.

 

این زیبایی ها را در کباب بعدی خود کباب کنید. آنها نه تنها اشتها آور به نظر می رسند، بلکه طعمی کاملاً شگفت انگیز نیز دارند.

 

عناصر

سیخ میگو/چوبی

3 قاشق غذاخوری روغن آناتو

1 قاشق غذاخوری روغن کنجد

2 قاشق غذاخوری لیموترش چرخ شده

2 قاشق غذاخوری سیر خرد شده

1 قاشق غذاخوری موسیر خرد شده

2 قاشق غذاخوری سس صدف

2 قاشق چایخوری شکر گرانول

5 عدد فلفل چیلی تازه ریز خرد شده (اختیاری)

1/4 قاشق چایخوری MSG (اختیاری)

 

دستورالعمل ها

میگو را به سیخ بکشید، از دم شروع کنید و سپس از سر.

در یک کاسه با اندازه متوسط، روغن آناتو، روغن کنجد، علف لیمو، سیر، موسیر، سس صدف، شکر، فلفل چیلی (اختیاری) و MSG (اختیاری) را با هم ترکیب کنید. مخلوط کنید تا ترکیب شوند. سیخ های میگو را با قلم مو ماریناد کنید و برای نتیجه بهتر آنها را به مدت حداقل یک ساعت یا یک شب در یخچال بگذارید تا خوابانده شوند.

میگوها را روی حرارت زیاد به مدت یک دقیقه در هر طرف یا تا زمانی که کمی ذغالی شوند، گریل کنید. در ظرف سرو قرار دهید و با سس دلخواه سرو کنید.