ساخت یک عرشه پیچ | بازاریابی سود

گوش کن

جدید! به مقاله گوش دهید

به عنوان یک بازاریاب ، احتمالاً با این تجربه آشنا هستید: یکی از اعضای تیم فروش جلسه آینده ای دارد و باید یک عرشه را جمع کند. نماینده فروش یک عرشه قبلی پیدا می کند و شروع به به روز رسانی می کند. او ممکن است یک یا دو اسلاید را بیرون بیاورد ، اما مطمئناً اسلاید جدیدی اضافه می کند.

چند تغییر دیگر نیز انجام شده است – یک لوگو در اینجا عوض شده است. نامها در آنجا تنظیم شده اند و عرشه تمام شده است. قسمت اعظم عرشه قبلاً استفاده شده است ، بنابراین خوب است بروید ، درست است؟

این چرخه زمانی تکرار می شود که یک نماینده فروش متفاوت نیاز به یک عرشه داشته باشد و همان ارائه را به عنوان نقطه شروع بکشد.

به Frankendeck خوش آمدید ، و آنچه می تواند یک چرخه بی پایان از محتوای غیر جذاب باشد که توجه مخاطبان شما را بکشد ، یک ارائه وحشتناک در هر زمان.


بازاریابان به دلیل سردردهایی که چنین عرشه هایی ایجاد می کند و ریسک تجاری آنها می تواند Frankendecks را به خوبی بشناسند. ادامه مطلب را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه از عرشه های ترسناک جلوگیری کنید.

کشوی ناخواسته محتوا

Frankendecks اغلب محصول جانبی نیت های خوب هستند. یک همکار جوان مشتاق ممکن است تجربه طراحی را نداشته باشد تا بهتر بداند. یک همکار ارشد ممکن است از استفاده از الگوی اشتباه بترسد یا ممکن است زمان لازم را برای اختراع مجدد ارائه نداشته باشد. کشیدن چیزی که قبلاً استفاده شده و اصلاح آن می تواند بهترین برنامه به نظر برسد.


اما عرشه ای که کشیده شد چقدر خوب است؟ داخل برند هست؟ آیا بازاریابی آن را تأیید کرد؟ آیا بازاریابی حتی می داند که عرشه وجود دارد؟ آیا اصلاحات جدید از بهترین شیوه های طراحی پیروی می کند؟

ارائه هایی که با بهترین نیت شروع می شوند ، می توانند به سرعت برای تیم ها به یک آشفتگی شدید تبدیل شوند.

Frankendecks همچنین به عنوان “کشوی ناخواسته محتوا” شناخته می شوند ، زیرا منجر به ترکیبی از فونت ها ، قالب ها و اطلاعات می شود که سازگار نیستند و مهمتر از همه ، در نام تجاری نیستند. از نظر بازاریابی ، چنین ارائه هایی از هر لحاظ ممکن است علامت را از دست بدهند.

بنابراین ، چگونه یک بازاریاب از Frankendeck اجتناب می کند و به چرخه پایان می دهد؟

چگونه می توان Frankendeck را تشخیص داد

یادگیری نحوه تشخیص نقطه شروع خوب است. Frankendecks دارای چند ویژگی بارز است:

  • اضافه بار اطلاعات ارائه هایی که شامل همه چیز به جز سینک آشپزخانه هستند ، احتمالاً Frankendecks هستند. حتی می توان اسلایدها را خواند – چه برسد به درک آن ها – زیرا آنها درگیر اطلاعات هستند. مخاطب نمی داند کجا تمرکز کند یا غذای آماده چیست.
  • بلوک های متن طولانی. بخشی از اضافه بار اطلاعات می تواند بلوک های متنی طولانی روی اسلایدها باشد که برای خواننده مناسب نیستند. اسلایدهای پر سر و صدا با جذابیت بصری کمی جزء اصلی Frankendeck هستند.
  • دارایی ها و عناصر مخلوط شده. Frankendecks دارای یک کلاهبرداری اجتناب ناپذیر از دارایی های برند و عناصر طراحی است. بازاریابان ممکن است متوجه نسخه های مختلف یک لوگو ، رنگ های ناهماهنگ ، ترکیبی از سبک ها و اندازه فونت ها یا اسلایدهای مارک دار شوند که با هم مطابقت ندارند. بدون چشم طراح یا نرم افزار ارائه مناسب ، تیم ها به راحتی می توانند دارایی ها و عناصر را با هم ترکیب کنند.

قابل درک است که Frankendecks بازاریابان را که در ساختن و پرورش نام تجاری بسیار تلاش می کنند ، ناامید می کند. آنها فاقد جذابیت یا انسجام بصری هستند ، به عنوان غیرحرفه ای به نظر می رسند ، مخاطبان را منحرف می کنند و حتی گاهی اوقات تماشاگران را به طور کلی از دست می دهند.

فناوری های هوشمند برای نجات

بازاریابان نمی توانند کارهایی را که تیم های دیگر در شرکت های خود انجام می دهند کنترل کنند ، اما می توانند کنترل کنند که تیم های اطلاعاتی قادر به دسترسی به چه ابزارهایی هستند و از چه ابزارهایی می توانند استفاده کنند.

برای جلوگیری از چرخه Frankendeck ، بازاریابان باید فراتر از ابزارهای ارائه قدیمی و قدیمی که امروزه بر بازار تسلط دارند ، نگاه کنند. بازار نرم افزارهای ارائه در سال های اخیر به سرعت تکامل یافته است و اکنون شامل فناوری های هوشمندی است که می تواند مارک های شرکت را قفل کرده و ارائه هایی را برای شما طراحی کند.

بازاریابانی که می خواهند از ثبات برند در همه ارائه های شرکت اطمینان حاصل کنند ، ابتدا باید به دنبال سازندگان ارائه با الگوهای هوشمند باشند. نرم افزار ارائه با الگوهای هوشمند به تیم ها اسلایدهای از پیش ساخته و قابل تنظیم و الگوهای ارائه می دهد که به عنوان محافظ طراحی تیم ها عمل می کنند.

با استفاده از الگوهای هوشمند ، شرکت ها می توانند تم های تجاری ایجاد کنند که به طور خودکار در ارائه ها اعمال می شود. بازاریابان مجبور نیستند نگران لوگوها ، فونت ها یا رنگ هایی باشند که تیم ها برای ساختن عرشه خود استفاده می کنند زیرا این تصمیمات قبلاً گرفته شده است. الگوهای هوشمند فشار را برای ایجاد چیزی از ابتدا حذف می کند و تمایل به کشیدن و کار از Frankendeck قبلی را نفی می کند.

بهترین نرم افزار ارائه امروزه از طراحی هوش مصنوعی (AI) نیز استفاده می کند. بازاریابان باید طراحی AI را به عنوان طراح در جعبه در نظر بگیرند: کسی که طراحی سنگین را برای شرکت انجام می دهد.

طراحی هوش مصنوعی بهترین شیوه های طراحی را در زمان واقعی اعمال می کند و به تیم ها اجازه می دهد به جای نحوه ارائه آن مطالب ، بر روی مطالبی که باید ارائه دهند تمرکز کنند. طراحی هوش مصنوعی باعث صرفه جویی در وقت تیم ها می شود و تبدیل ایده ها به داستان های بصری و برندی که استانداردهای طراحی امروزی را رعایت می کنند آسان می کند.

بدون عذر

بازاریابان می دانند که ارائه ها توسعه کسب و کار آنها است ، اما اغلب تیم هایی که آنها را ایجاد می کنند و از آنها استفاده می کنند ، درک نمی کنند که درک واقعیت است. یک Frankendeck ممکن است بهترین نیت را داشته باشد ، اما می تواند مخاطب را بترساند. این یک خطر احمقانه است که در محیط کسب و کار امروز انجام دهیم وقتی فناوری ارائه به مراتب بهتر ارائه می دهد.

ارائه یک داستان شغلی حرفه ای و جذاب که در برند باشد هرگز آسان نبوده است. دیگر هیچ بهانه ای برای Frankendecks وجود ندارد و این باید برای گوش هر بازاریابی موسیقی باشد.

منابع بیشتر برای ساختن عرشه پیچ

پنج نکته برای ارائه ارائه های بازاریابی از اندازه کافی خوب تا عالی

چگونه می توان از عرضه محصولات به بازاریابی از دیدگاه خود حرکت کرد [B2B Backstage]

گام مناسب با مدیریت ارائه امکان پذیر است