محورهای اصلی وب گوگل – آنچه بازاریابان باید بدانند

گوش کن

جدید! به مقاله گوش دهید

اگر در زمینه بازاریابی یا سئو فعالیت می کنید، بدون شک در مورد مجموعه معیارهای رتبه بندی جستجوی “جدید” گوگل به نام Core Web Vitals شنیده اید. با این حال، CWV ها جدید نیستند: آنها آخرین روند در بازاریابی عملکرد را نشان می دهند – یک دیدگاه کاربر محور که چگونگی تاثیر سرعت سایت و تجربه کاربر بر معیارهای آنلاین شما را در نظر می گیرد.

در این مقاله، ما عمیقاً به CWV های Google می پردازیم، در مورد اینکه چگونه بازاریابی عملکردی باعث ایجاد تجربیات آنلاین B2B می شود، و تجزیه و تحلیل فرصت ها برای کمک به تسریع حضور آنلاین شما و افزایش کارایی بازاریابی شما خواهیم پرداخت.

Core Web Vitals گوگل چیست؟

برنامه Google’s Web Vitals آنچه را که یک تجربه کاربری عالی ایجاد می‌کند، تجزیه می‌کند. معیارهای جدید سه معیار رایج را ترسیم می کنند که به طور خلاصه نحوه عملکرد وب سایت شما برای مشتریان را نشان می دهد.

تلاش Core Web Vitals آخرین مورد از یک سری توصیه‌های مبتنی بر عملکرد است که Google از طریق مرورگر کروم و موتور جستجوی خود انجام داده است.

رابطه بین زمان بارگذاری سایت و نرخ تبدیل به خوبی شناخته شده است. یک مثال معروف مطالعه آمازون در سال 2008 است که نشان داد هر دهم ثانیه زمان بارگذاری اضافی منجر به کاهش 1 درصدی درآمد می شود. از آن زمان، مهندسان معیارهایی را برای کمک به مشتریان در اندازه‌گیری زمان بارگذاری وب‌سایت ایجاد کرده‌اند و بفهمند چه چیزی باعث کاهش سرعت آن می‌شود.

سرعت وب سایت من چقدر است؟ سوال پیچیده ای است دستگاه های تلفن همراه صفحات را متفاوت از رایانه های رومیزی بارگیری می کنند. آیا “دیدن” صفحه همان “بارگذاری” کامل صفحه است؟

تا اواخر سال 2019، 27 معیار عملکردی وجود داشت که مهندسان روی آنها تمرکز کردند، از زمان پاسخگویی سرور گرفته تا محتوای بارگیری شده DOM (یک صفحه کاملا بارگذاری شده) و همه چیز در این بین.

برای ساده کردن چشم انداز، Google Core Web Vitals را ایجاد کرد که از سه معیار “هسته” تشکیل شده است:

  • بزرگترین رنگ محتوایی
  • تاخیر ورودی اول
  • تغییر چیدمان تجمعی

این سه معیار برای تیم های بازاریابی حیاتی خواهند بود. گوگل فقط از معیارهای کاربر واقعی (داده های جمع آوری شده در میدان از بازدیدکنندگان واقعی سایت) برای تعیین سرعت سایت شما استفاده می کند. معیارهای واقعی کاربر تصویری دقیق از نحوه بارگیری وب سایت شما در بسیاری از دستگاه ها به جای داده های مصنوعی یا آزمایشگاهی که برای اهداف حسابرسی مفیدتر است، تضمین می کند.

همانطور که در سرزمین عملکرد وب می گوییم: اگر به معیارهای واقعی کاربر نگاه نمی کنید، طبق تعریف، به معیارهای کاربر جعلی نگاه می کنید.

بزرگترین رنگ محتوایی (آیا می توانم آن را ببینم؟)

سفر کاربر با صفحه‌ای شروع می‌شود که از صفحه‌ای خالی به غیر خالی می‌رود. وقتی وب سایت خالی است، مشتریان نمی دانند که آیا سایت واقعاً کار می کند یا خیر. آن چند میلی ثانیه (و گاهی اوقات ثانیه) اول می تواند باعث رها شدن صفحه شود – یک اشتباه پرهزینه، زیرا تبلیغات آنلاین اغلب بر اساس هزینه به ازای کلیک است، نه هزینه به ازای هر بازدید.

برای کمک به تعریف آن رویداد عملکرد اولیه، Paint API به شما امکان می‌دهد بزرگ‌ترین رنگ محتوایی را اندازه‌گیری کنید، که نشان‌دهنده زمانی است که تصویر اصلی، اغلب تصویر قهرمان، ارائه می‌شود. از آنجایی که مرورگر می‌تواند بزرگ‌ترین تصویر را تشخیص دهد، معیار LCP به‌طور قابل اعتمادی در داده‌های میدانی جمع‌آوری می‌شود.

بهبود زمان LCP به بهبود زمان پاسخ سرور شما و حذف منابع “مسدود کننده” صفحه بستگی دارد. بر روی ارائه داده های کمتر از طریق بهینه سازی تصویر (یعنی تصاویر کوچکتر و کارآمدتر) تمرکز کنید.

بزرگترین برد برای بازاریابان B2B؟ می توانید از مدیر تگ خود برای به تاخیر انداختن هر چه بیشتر برچسب ها استفاده کنید. فرض کنید چندین ردیاب هدف‌گیری مجدد برای سایت فعال دارید (LinkedIn، AdWords، و غیره). این کد برای تبلیغات بسیار مهم است، اما نیازی به اجرای آن تا زمانی که صفحه بارگذاری نشده است نیست. به سادگی تگ ها را به تاخیر بیندازید تا پس از بارگیری محتوا فعال شوند. در Google Tag Manager، به عنوان رویداد “Window Loaded” در مقابل رویداد سنتی “Page View” ذکر شده است.

این تغییر کوچک می‌تواند ثانیه‌های ارزشمندی را از بارگذاری صفحه کم کند. چرا سعی کنید مشتری را که ناامید شده و ترک می کند، ردیابی کنید؟ زمانی که Vodafone (ایتالیا) بهینه‌سازی‌هایی را برای بزرگ‌ترین رنگ محتوا اجرا کرد، فروش را 8 درصد افزایش داد.

تاخیر ورودی اول (آیا می توانم از آن استفاده کنم؟)

پس از بارگذاری صفحه، مشتری در حالت ایده آل با صفحه تعامل خواهد داشت. اما صفحات مدرن اغلب تعداد زیادی “ناظر رویداد” آماده شلیک دارند.

به عنوان مثال، اگر کاربر به پایین پیمایش کند، ممکن است یک ردیاب وجود داشته باشد که داده هایی را به عمق پیمایش ارسال می کند. شاید ردیاب دیگری وجود داشته باشد که نقشه حرارتی صفحه را برای تجزیه و تحلیل تعامل مشتری بعداً ثبت کند.

همان رویداد آن ردیاب‌ها را راه‌اندازی می‌کند و هر کدام کدهایی دارند که بیدار می‌شوند و اجرا می‌شوند. در نتیجه، پیمایش ممکن است به تأخیر بیفتد، زیرا مرورگر آنقدر مشغول شلیک ردیاب‌ها است که نمی‌تواند به ورودی مشتری پاسخ دهد.

وارد کنید: اولین تاخیر ورودی. مدت زمان پاسخگویی صفحه به ورودی کاربر را اندازه گیری می کند. چه مدت طول می کشد تا صفحه با کلیک روی یک دکمه به کاربران پاسخ دهد؟

دلیل اصلی تعامل ضعیف، مسدود کردن جاوا اسکریپت است – به این معنی که تمام تجزیه و تحلیل ها و کدهای اضافی اضافه شده به سایت برای ایجاد بینش و فرصت های فروش بیشتر است. راه حل، مانند قبل، این است که کمتر این کار را انجام دهید. آیا باید نقشه حرارتی هر جلسه مشتری را ثبت کنید یا نرخ نمونه 10 درصد کافی است؟

وقتی ابزارها را با تجزیه و تحلیل عمیق ارزیابی می کنید، بپرسید که آیا نمونه برداری یک ویژگی اصلی است یا خیر. چرا نزول کردن نرخ تبدیل شما فقط برای اینکه ببینید مشتریان چگونه با سایت شما تعامل دارند؟

تغییر چیدمان تجمعی (آیا لذت بخش است؟)

تغییر چیدمان تجمعی منبع اصلی ناامیدی مشتری است. آیا تا به حال در حال خواندن یک مقاله آنلاین بوده اید که ناگهان متن تغییر کند؟ به سمت پایین حرکت می کند، یا تبلیغی ظاهر می شود که روند شما را مختل می کند. در بدترین حالت، روی یک پیوند یا دکمه کلیک می‌کنید و طرح‌بندی به طور همزمان تغییر می‌کند و به طور تصادفی روی چیز دیگری کلیک می‌کنید؟

این یک تغییر چیدمان است، و متریک CLS نشان می‌دهد که در هنگام نمایش صفحه شما چقدر رخ می‌دهد. برخلاف سایر Core Web Vitals که در زمان اندازه گیری می شوند، CLS درصدی از محتوای صفحه است. بنابراین، امتیاز CLS 0.25 به این معنی است که 25٪ از محتوای صفحه در طول بارگذاری صفحه جابجا شده است – که احتمالاً حتی وفادارترین مشتری را نیز دیوانه می کند.

اگر سایت شما دارای امتیاز CLS بالا (بیش از 1.1) باشد، محتوای پویا (مثلاً یک تبلیغ) احتمالاً با ابعاد نامشخصی تزریق شده است. برای مبارزه با تغییر صفحه، بخش خاصی از سایت – با ابعاد واضح – را به محتوای پویا اختصاص دهید.

* * *

بنابراین، برای جمع بندی، Core Web Vitals گوگل:

  • بزرگترین رنگ محتوایی (آیا می توانم آن را ببینم؟)
  • تاخیر ورودی اول (آیا می توانم از آن استفاده کنم؟)
  • تغییر چیدمان تجمعی (آیا لذت بخش است؟)

بازاریابی عملکرد باعث ایجاد تجربیات آنلاین B2B می شود، بنابراین اگر سایت شما کند باشد ممکن است کاربرانی را (که با تبلیغات جذب آنها کرده اید) از دست بدهید.

با استفاده از Core Web Vitals برای ارزیابی سایت خود، حضور آنلاین خود را تسریع کنید و کارایی بازاریابی خود را افزایش دهید.

منابع بیشتر در Core Web Vitals Google

چک لیست نهایی وب سایت برای رتبه بندی UX و جستجوی بهتر: راهنمای بازاریابی حرفه ای

به‌روزرسانی تجربه صفحه Google: آنچه هر بازاریاب B2B باید بداند

چهار راهی که بازاریابی سئو در سال 2020 تغییر کرد – و اینکه در سال 2021 به کجا می رود