نحوه برتری دادن به رقبا در Google

گوش کن

جدید! به مقاله گوش دهید

یکی از بهترین راه ها برای شکست دادن رقبای خود این است که به آنچه انجام می دهند نگاه کنید و آن را بهبود بخشید.

هرچند همیشه نمی توان فهمید که رقبای شما در حال انجام چه کاری هستند. جستجوی خود را از کجا شروع می کنید؟ آیا این روند برای سایتهای قدیمی و جدید یکسان است؟ بهترین راه برای تجزیه و تحلیل رقبا چیست؟

برای پیشی گرفتن از رقبای خود در Google با استفاده از استراتژی های خود در برابر آنها ، روشهای تجزیه و تحلیل رقبای قابل اجرا و تکرار زیر را امتحان کنید. آنها باید ترفند را انجام دهند.

1. کلمات کلیدی رقبا را تجزیه و تحلیل کنید

سایر شرکت ها قبلاً در Google برای خدمات یا محصولات مشابه شما رتبه بندی کرده اند. بنابراین چرا به کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی شده نگاه نکنید؟


با استفاده از Google Keyword Planner و Google Trends می توانید کلمات کلیدی را که همه در صنعت شما سعی در رتبه بندی آنها دارند ، مشخص کنید. امکان فیلتر کردن بر اساس مکان ، ارزش تجاری ، هدف و حجم جستجو وجود دارد.

نرم افزار تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی شخص ثالث نیز می تواند در استراتژی کلمات کلیدی شما به شما کمک کند. SEMRush و Ahrefs ابزارهایی برای یافتن کلمات کلیدی رقبای شما هستند. می توانید با استفاده از آنها تحقیقات کلمات کلیدی خود را حتی بیشتر تنظیم کنید.


فهرستی از رقبای خود را در صفحه گسترده با سایتهای داخلی اصلی آنها ، از جمله صفحه اصلی ، تهیه کنید. می توانید به صورت دستی به هر یک از آن صفحات بروید و کد منبع را باز کنید تا عنوان ، فراداده ، سرفصل ها و محتوا را بررسی کنید. این به شما امکان می دهد کلمات کلیدی را که بزرگترین رقبای شما برای افزایش ترافیک به وب سایت ها و صفحات فرود خود استفاده می کنند سریع بیابید.

کلمات کلیدی رقبای خود را یادداشت کرده و در صفحه گسترده قرار دهید.

اکنون متخصصان بازاریابی و سئو داخلی شما می توانند محتوا و صفحات شما را در اطراف آن کلمات کلیدی سفارشی کنند.

2. محتوای آموزنده و باکیفیت بنویسید

ایجاد محتوای شگفت انگیز که مشتریان فعلی و آینده شما مایل به خواندن آن هستند یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید انجام دهید تا از رقبای خود در Google پیشی بگیرید.

به رتبه بندی خوب در گوگل و رسانه های اجتماعی نگاه کنید تا درک واضحی از آنچه مردم می خواهند داشته باشید. بر ایجاد محتوا که هدف جستجوی کاربران را برآورده می کند تمرکز کنید – یعنی محتوایی که به کاربران در دستیابی به هدف خود هنگام تایپ کردن عبارت جستجو در جستجوی گوگل کمک می کند.

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مفیدی را در محتوای خود ارائه می دهید و سعی کنید به سوالات به طور کامل پاسخ دهید. پیدا کردن موضوعاتی که ممکن است دوست داشته باشید با جزئیات بیشتری با استفاده از کادرهای Google Ask Ask Google و کلمات کلیدی مرتبط ، آنقدر ساده است.

3. سئوی داخلی صفحه

سئوی داخلی ، که شامل عناصری در سایت شما است که بر نتایج موتورهای جستجو تأثیر می گذارد ، یکی دیگر از جنبه های مهم نحوه رتبه بندی در Google است. سئوی داخلی تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد:

  • برچسب های عنوان باید موضوع صفحه را مشخص کرده و کلمات کلیدی را شامل شود.
  • این توضیحات متا برای هر صفحه باید توضیح دهید که در مورد چیست. توضیحات متا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) ظاهر می شود.
  • عناوین محتوای خود را به قسمت هایی تقسیم کنید و کلمات کلیدی را در آن قرار دهید.
  • آدرس های اینترنتی باید برای خواندن ساده و توصیفی باشد ، و در صورت امکان ، باید کلمات کلیدی شما را نیز شامل شود.
  • برچسب های Alt که محتوای تصویر را در چند کلمه مشخص می کند باید به همه عکس ها اضافه شود.
  • سرعت بارگیری هنگام رتبه بندی وب سایت ها توسط گوگل در نظر گرفته می شود ، زیرا کاربران انتظار دارند صفحات به سرعت بارگیری شوند.
  • پیوند داخلی در بین صفحات وب سایت شما به کاربران یک مسیر مستقیم به جزئیات مورد نیاز آنها می دهد. مراقب پیوندهای خراب باشید.

4. ایجاد بک لینک

هیچ استراتژی بهتری وجود ندارد که به شما اجازه دهد از رقبای خود در Google بیشتر از بک لینک کردن استفاده کنید.

رویکرد شما در صفحه تنها شما را در بهبود رتبه بندی ارگانیک خود می برد. برای پیش رفتن یک مرحله ، بک لینک ایجاد کنید. به تعداد بک لینک هایی که رقبای شما به یک صفحه خاص دارند توجه کنید. شما تصور خواهید کرد که به چه تعداد بک لینک نیاز دارید.

ایجاد بک لینک آسان نیست. گوگل به سایت های دارای دامنه بالا (DA) بک لینک می دهد ، بنابراین اولویت دادن به کیفیت بر کمیت برای بک لینک ها بسیار مهم است.

برای کمک به کسب ارتباطات با کیفیت بالا ، مواد ترویجی عالی ایجاد کنید. اینفوگرافیک ، پست های وبلاگ و تولید ویدئو همه نمونه های عالی از دسترسی هستند که می توانند منجر به ایجاد لینک بک لینک شوند.

همیشه مراقب فرصت های ایجاد پیوند در وب سایت های مرتبط باشید. CRM ها و ابزارهای نرم افزاری که به SEO و SEM کمک می کنند نیز در دسترس هستند.

5. سرعت صفحه خود را بهینه کنید

سرعت صفحه همانطور که بر مبارزات PPC شما تأثیر می گذارد ، بر رتبه بندی SEO شما تأثیر می گذارد. فرض کنید متوجه شده اید که رقبا از نظر کلمات کلیدی که تعداد پیوندهای پشتوانه ، قدرت دامنه ، تراکم کلمات کلیدی یا متغیرهای درون صفحه آنها برای شما یکسان است ، از شما امتیاز بیشتری می گیرند. در این صورت ، وقت آن است که نگاهی به سرعت صفحه تلفن همراه و دسکتاپ خود بیندازید.

Google PageSpeed ​​Insights یک ابزار عالی برای بررسی سرعت وب سایت شما و پی بردن به عوامل کاهش سرعت آن است.

فشرده سازی متن ، زمان پاسخ سرور ، CSS استفاده نشده و تصاویر خارج از صفحه مسائل احتمالی هستند که می توانند عامل سرعت کندتر بارگذاری شما باشند.

* * *

پیروی از نکات موجود در این مقاله ، شما را در موفقیت در رده بندی رقبای خود در Google آماده می کند. با این حال ، استفاده از تاکتیک های مناسب یک کار تک کاره نیست. شما باید آن را حفظ کرده و روندهای فعلی بازاریابی را دنبال کنید تا جایگاه برتر خود را حفظ کنید.

منابع بیشتر در مورد اینکه چگونه از رقبای خود در Google امتیاز بیشتری بگیرید

چگونه می توان محتوای خود را برای رتبه بندی ارگانیک Google ساختار بندی کرد: یک فرایند اثبات شده

برترین عوامل رتبه بندی جستجوی گوگل از نظر کارشناسان SEO

نحوه رتبه بندی در بالای نتایج جستجوی Google (حتی اگر شما شماره 1 نیستید)