همه اطلاعات درباره کامپوزیت زیبایی دندان شامل انواع، تأثیرات و شرایط استفاده

ابتدایی ترین مرحله برای قرار دادن کامپوزیت ها روی دندان، تمیز کردن فضای دهان به طور کامل است تا هیچ گونه جرم یا پلاک دندان بر روی سطح دندان وجود نداشته باشد و سطح کار کاملاً تمیز باشد. نوشیدنی های تیره : مهم نیست که لمینت سرامیکی دارید یا کامپوزیت دندان، از مصرف مایعات تیره مانند قهوه ، شراب قرمز ، چای سیاه و سایر موارد خودداری کنید زیرا باعث ایجاد لکه می شوند.

این کار باعث میشود که ساختار دندان به حالت بهتری حفظ شده و دندانهای کمتری به ونیر کامپوزیت احتیاج پیدا کنند. بله، برای انتخاب رنگ حتما نظر بیمار پرسیده می شود، چرا که در نهایت بیمار باید از نتیجه کار راضی باشد و دندان ها و لبخند خود را دوست داشته باشد. نمی توان انتظار داشت که همه مارک های کامپوزیت دندان از میزان مرغوبیت مشابهی برخوردار باشند. در واقع می توان گفت میزان مطلوبیت قرارگیری ونیرهای پرسلن به هنر دندانپزشک زیبایی و تجربه وی بستگی زیادی دارد. برای چسباندن ونیرهای پرسلن با استفاده از مواد باندینگ (چسب) مخصوص استفاده می کنند و ونیرهای کامپوزیتی را به آرامی روی دندان می چسبانند.

کلیه این مراحل درون مطب دندانپزشکی انجام می شود و همه آنها برای کلیه دندان های مورد نظر در یک جلسه قابل اجرا است. 7. روش کامپوزیت برای تمام افراد قابل استفاده است و محدودیت سنی ندارد. باندینگ کامپوزیت یک روش حساس به تکنیک و دقیق است و لازم است دندان پزشک مهارت و تجربه کافی داشته باشد.

تصمیم گیری در مورد این موضوع بر عهده دندانپزشک است، آن هم پس از معاینه دقیق دهان و دندان ها. در این مراحل پولیش نیز انجام می شود تا پرسلن ها به صورت مطلوب روی سطح دندان کامپوزیت دندان گچساران قرار بگیرند. پس از این نوبت به پولیش دندان می رسد تا رنگ و شکل کامپوزیت کاملاً دلخواه شود و شکل طبیعی پیدا کند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد کامپوزیت دندان خراب لطفا از صفحه ما بخواهید.