چرا شما به یک مدل داده رسانه ای نیاز دارید

گوش کن

جدید! به مقاله گوش دهید

بیایید در مورد داده های کمپین صحبت کنیم. بر اساس یک مطالعه انجام شده توسط ISBA و PwC ، ما می دانیم که ضایعات در اکوسیستم رسانه ای پولی فعلی قابل توجه است – دلارهای تلف شده تا 74 درصد از کل هزینه رسانه ها را شامل می شود.

ما همچنین می دانیم که تبلیغات در میانه یک تحول اساسی قرار دارد. شفافیت ، اعتماد و حفظ حریم خصوصی نگرانی های مهمی هستند. گسترش فناوری و تغییرات نظارتی در حال وقوع است. اثربخشی رسانه ها هرگز بیشتر در خطر نبوده است.

در زمانی که اندازه گیری کلیک ها بیش از هر زمان دیگری دشوار است ، بسیاری از مارک ها برای مدل های قدیمی در هزینه رسانه ها هدر می دهند – و آنها به دنبال راهی هستند.

بازاریابان باید فراتر از داده های سطح کمپین نگاه کنند

پیچیده از رشد گسترده کانال و چشم انداز پیچیده و شلوغ فروشندگان مارتل ، بازاریابان توانایی تصمیم گیری در زمان واقعی را از دست داده اند. مقیاس و پیچیدگی داده های تولید شده توسط برنامه های تبلیغاتی دیجیتال برای انسان غیرممکن است که آنها را غربال کرده و بهینه سازی کند.


فراتر از جمع آوری کل داده ها – بیش از KPI ها ، کل کلیک ها و هزینه های کلی – مارک ها باید پایه ای ایجاد کنند مدل داده رسانه ای برای ایجاد بینش بهتر

برای زنده کردن یک مدل داده رسانه ای ، بازاریابان باید دو اقدام اساسی را انجام دهند.

1. یک منبع واحد حقیقت ایجاد کنید


جمع آوری داده ها مهم است ، بله ، اما پیگیری داده های احتمالی ضرر – زیان در تصمیم گیری های مهم نیز شایستگی دارد. گاهی اوقات بازاریابان از یک کانال در روزی دیگر به کانالی دیگر منتقل می شوند و به طور بالقوه این اطلاعات را قفل کرده و فراموش می کنند.

داده های تکه تکه شده می توانند منبع بزرگی از سرخوردگی باشند. برای کاهش این مشکل ، همه داده ها و تجزیه و تحلیل ها باید در یک مکان باشند و باید فراتر از برداشت های سطح کمپین ، هزینه و سایر معیارهای اساسی باشند.

هزینه های مسکن و داده های عملکرد – از جمله دستورات درج ، معیارهای کمپین و موارد دیگر – در یک مکان به این معنی است که درک هزینه های رسانه ای شما می تواند زمان قابل توجهی کمتر ببرد و روابط بهتر فروشندگان را ایجاد کند.

2. فناوری خود را یکپارچه کنید

شرکای فناوری جدید را می توان روزانه اضافه کرد در حالی که شرکای قدیمی از برنامه خارج می شوند. هنگامی که همه ادغام ها وارد شدند ، می توانید اجرا را شروع کنید در دست اقدام بهینه سازی در مقابل یک ممیزی بازنگری تنها در پایان کمپین. شما کل داستان را فقط به این دلیل که یک KPI کمپین ، مانند هزینه هر کلیک ، دریافت کرده اید ، دریافت نمی کنید. آیا می توانستید بهتر عمل کنید؟

سبدهای سهام باید برای حداکثر رشد مجدد متوازن شوند و همین امر در مورد برنامه های رسانه ای نیز صدق می کند. آیا سهم خود را فقط به این دلیل که به هدف بازگشت 10 درصدی شما رسیده است نگه می دارید ، مخصوصاً اگر ارزش آن سهم بیش از حد شده باشد؟

وقتی همه رسانه های خود را در یک مکان داشته باشید ، می توانید هر دلار و تاکتیک را در بین فروشندگان و شرکا دنبال کنید. اگر فروشندگان پایان معامله خود را حفظ کنند ، می توانید زنجیره تامین را ارزیابی ، مدیریت و مذاکره کنید.

بنابراین ، چه چیزی در خطر است؟

یک مدل داده بنیادی می تواند تأثیر تقلب و ترافیک نامعتبر را آشکار کند. با ترکیب و بررسی فراتر از داده های کمپین ، می تواند به یک مدل مبتنی بر نتیجه ، مانند مدل مبتنی بر توانایی ، تبدیل شود.

شما می توانید درصد برداشت ها را به عنوان کلاهبرداری یا غیرقابل مشاهده مشاهده کنید ، اما دلارها چطور؟ هنگامی که یک مدل داده متصل ایجاد می کنید ، مقدار دلار و مسیرهای خرید که در آن مسائل مربوط به تقلب و قابلیت مشاهده همچنان قابل مشاهده است ، در مقایسه با مدل فعلی که فقط به طور میانگین برآمده است ، قابل مشاهده می شود.

علاوه بر این ، یک مدل داده متصل همگی شما را قادر می سازد که بفهمید شرکا و فروشندگان شما از چه هزینه هایی استفاده می کنند تا بتوانید ببینید آیا آنها با قرارداد مطابقت دارند یا خیر.

ایجاد یک مدل داده بنیادی رسانه با ارزیابی وضعیت فعلی شما آغاز می شود. روی هفت حوزه باید تمرکز کرد که می تواند به مارک ها کمک کند میلیون ها هزینه رسانه ای را باز کنند. به رسمیت شناختن این مناطق خاص به برندها اجازه می دهد تا نحوه هزینه و هزینه ای که در کل صرف می کنند را درک کنند.

آنچه یک مدل داده رسانه ای می تواند پاسخ دهد

می توانید کارهایی را که امروز انجام می دهید تجزیه و تحلیل کنید. این که بدانید برای رسیدن به چه چیزی تلاش می کنید تفاوت ایجاد می کند.

سه نوع داده اصلی وجود دارد که سطوح مختلف دید را ارائه می دهند.

فیدهای Excel و CSV

داده های موجود در این فیدها می تواند شامل نام کاربر ، مکان ، تاریخ ایجاد و غیره باشد. آنها راههای اساسی برای ضبط اطلاعات هستند ، اما شفاف ترین تصویر را ارائه نمی دهند. اگر یک کمپین به مدت سه ماه اجرا شود ، داده ها را مشاهده می کنید ، اما در بهترین حالت به صورت کلی.

کارهایی که می توانید با داده های فید Excel انجام دهید:

  • KPI های هزینه و عملکرد را تجزیه و تحلیل کنید
  • عملکرد مقیاس را در سطح کمپین ارزیابی کنید
  • برای گزارش مغایرت با سرور تبلیغات مقایسه کنید

برندها فقط با ایجاد یک مدل داده CSV می توانند 10-15٪ صرفه جویی کنند.

ادغام API

بینش داده های API در جایی که داده های فید Excel خاموش می شوند ، شروع می شود. API با در نظر گرفتن کاربر نهایی طراحی شده است. داده ها را می توان بیشتر بررسی کرد و برای فرصت های بهتر تجسم کرد.

کارهایی که می توانید با داده های API انجام دهید:

  • KPI های هزینه و عملکرد را در سطح عملکرد و موارد دیگر تجزیه و تحلیل کنید
  • معیارها و شاخص ها را در بازارها و مارک ها ایجاد کنید
  • داده های زنجیره تامین محدود را ارزیابی کنید
  • تجزیه و تحلیل داده های خلاق و مخاطبان

مارک ها می توانند 15-25 save صرفه جویی کنند ، که می توانند مجدداً تخصیص داده شوند-اگرچه همه خوراکهای API برابر نیستند ، بنابراین درک عمق قابلیت API بسیار مهم است.

Log Files

این گزارش در سطح نمایش است و هزینه نمایش و همچنین عملکرد (اعم از اینکه کلیک ایجاد شود یا نه) را دنبال می کند. فایل های ورود به سیستم می توانند به شما در مشاهده کل زنجیره تامین کمک کنند و می توانند ویژگی های گزارش دهی را که می توانید برای …

  • ایجاد لیست سفید سفارشی یا لیست سیاه
  • هزینه کلاهبرداری ، عدم مشاهده و محاسبات ایمنی مارک را بدانید
  • SPO با استفاده از KPI های اولیه و ثانویه
  • ایجاد فهرست های دامنه متنی بر اساس معیارهای عملکرد ، یعنی مشاهده داده های پیچیده آنچه که کار نمی کند ، چه چیزی مسدود شده است ، یا چه چیزی هدر دادن پول است

این روش می تواند شرکت ها را در ارزش رسانه ای بیش از 25، ، گاهی تا 50-60 save ذخیره کند.

با این حال ، مدیریت پرونده های ورود به سیستم آسان نیست. برخی از ابزارها ، مانند هوش رسانه ای PwC ، می توانند به بازکردن جزئیات داده ها و ارائه تجزیه و تحلیل دقیق و توصیه های خاص کمک کنند. میلیاردها ردیف داده برای تجمیع پرونده های ثبت شده ، سپس داده های جمع آوری شده را ارائه می دهد که اطلاعات کلیدی را برای بهبود ارزش کمپین های شما روشن می کند.

هنگامی که یاد گرفتید چگونه داده های خود را استخراج کنید ، می توانید آن را گزارش دهید ، که به شما مدل های داده رسانه ای و اهداف آینده را اطلاع می دهد. از آنجا که داده های پرونده گزارش بسیار عمیق است ، می توانید روندها را پیش بینی کنید ، برای آینده برنامه ریزی کنید و تجزیه و تحلیل سفارشی ایجاد کنید.

اما ابتدا باید درک کنید که در سفر خود کجا هستید.

یک برنامه عملی برای مدل داده رسانه خود ایجاد کنید

هوشمندانه ترین راه برای صرف م spendثرتر رسانه ها چیست؟ برخی از این موارد را می توان فوراً مدیریت کرد ، در حالی که سایر موارد زمان بر است. سه مجموعه اقدامات را در نظر بگیرید.

همین الان:

  • شکاف های فعلی را مشخص کنید.
  • موارد تحت تأثیر را اولویت بندی کنید.
  • در صورت لزوم اتوماسیون گزارش ایجاد کنید.
  • آن بردهای سریع را پیدا کنید.

طراحی برای آینده:

  • نیازهای توانمندی را ارزیابی کنید.
  • ایجاد استراتژی و نقشه راه.
  • ادغام ها را شناسایی کنید
  • POC را تعریف و راه اندازی کنید.

ایجاد و نوآوری:

  • سرمایه گذاری کنید و قابلیت های توانمندسازی ایجاد کنید.
  • بهینه سازی مدل های بازاریابی
  • اندازه گیری اثربخشی
  • در تغییر ، نبض داشته باشید.

شما گزینه هایی دارید می توانید در داخل خود برنامه بسازید یا نرم افزار بخرید. سپس می توانید سفر جدیدی از اعتماد ، بهینه سازی و اتوماسیون را در رسانه های دیجیتال آغاز کنید.