چرا مارک تجاری B2B مهمتر از همیشه است؟

گوش کن

جدید! به مقاله گوش دهید

سالهاست که مارک های B2B بیشتر در فروش و محصول سرمایه گذاری می کنند تا در بازاریابی برند. حکمت متعارف این بود که مشخصات برتر و روابط شخصی برنده این روز خواهند بود.

با این حال ، امروزه واضح است که مارک تجاری قوی در B2B بسیار مهم است ، زیرا اثر فعالیت های تولید تقاضا را افزایش می دهد ، هزینه فروش را کاهش می دهد و قیمت بالاتری را در پی دارد.

برخی از برجستگی های برند B2B از حقایق همیشه سبز نشأت می گیرد: احساسات همیشه محرک بزرگی در خریدهای B2B بوده است – بیشتر از آنچه برخی تصور می کنند. به هر حال ، یک خریدار تجاری هنوز خریدار انسانی است و برای انتخاب تأمین کننده اشتباه برای یک فرآیند مهم تجاری ، پیامدهای زیانباری وجود دارد.

علاوه بر این ، مارک های هوشمند B2B تشخیص می دهند که خریداران بالقوه را می توان به دو گروه طبقه بندی کرد: در بازار و خارج از بازار.


تنها بخشی از خریداران در بازار حضور دارند: یعنی به طور فعال محصول یا خدمات خود را جستجو می کنند و بنابراین به احتمال زیاد به ویژگی های منطقی محصول و بازاریابی مزایا پاسخ می دهند. از طرف دیگر ، هدف شما نسبت به اکثریت خارج از بازار این است که به اندازه کافی به یاد ماندنی باشید تا زمانی که خریداران نیاز داشته باشند ، به دنبال نام تجاری شما باشند. پیامهای احساسی به احتمال زیاد باعث ایجاد چنین پیوندهای به یاد ماندنی می شوند.

قدرت احساسات را کنار بگذاریم ، ما همچنین تغییرات عمده ای را در بازار ، چه از نظر فنی و چه از نظر اجتماعی ، تجربه می کنیم که اهمیت نام تجاری هوشمند را برای B2B تشدید می کند – به ویژه مارک تجاری که نشان می دهد چگونه هدف ، ارزشها و تجربه کاربر پیامها و رفتارهای یک برند را شکل می دهد.

1. تحول دیجیتال


امروزه ، تقریباً هر شرکتی یک شرکت دیجیتالی است ، به ویژه در B2B ، جایی که بسیاری از ارائه دهندگان قدیمی فناوری و خدمات حرفه ای ، نرم افزارهایی را ارائه می دهند ، اغلب با برنامه های اشتراک.

این یک مدل تجاری جدید است و چرخه فروش B2B را افزایش داده است. برای تمدید و افزایش اشتراک ، شرکت ها باید مشتریان را در طول سفر تجربه کرده و راضی نگه دارند (تبدیل به فروش تازه آغاز کار است). به طور خلاصه ، بازاریابان باید به مشتریان به عنوان مشتریان فکر کنند کاربران به جای خریدار

با در نظر گرفتن این نکته ، شرکت های بزرگ B2B به منابع واقعی متعهد به موفقیت مشتریان خود تبدیل می شوند.

HubSpot ، پیشگام بازاریابی ورودی دیجیتال را در نظر بگیرید. صدای نام تجاری آن – قدرتمند و در عین حال ساده – از طریق هر نقطه تماس ، از جمله چت بات های هوش مصنوعی آن ، هدایت می شود. علاوه بر این ، این مرکز به عنوان مرکزی برای منابع حرفه ای عمل کرده است و در هر مرحله از پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) محتوای رایگان را برای بازاریابان ارائه می دهد.

HubSpot با دسترسی پذیری – آسان برای “صحبت کردن” و منبع فراوان رهبری فکر بازاریابی ، یک تجربه تجاری را ارائه می دهد که به قول خود برای کمک به مشتریان عمل می کند. بهتر رشد کنید.

2. افزایش رقابت

تحول دیجیتالی با افزایش موانع ورودی به لطف پلتفرم های مقیاس پذیر فناوری ، کار از راه دور و بودجه فراوان VC ، کاهش می یابد. حفظ تمایز در سطح محصول یا ویژگی برای هر شرکت B2B چالش برانگیز است.

در اینجاست که نام تجاری B2B مطرح می شود. مارک ها باید نشان دهند که اگرچه میراث آنها مقیاس و منابع را به آنها می دهد ، اما آنها همچنین دارای توانایی انعطاف پذیری برای پاسخگویی به خواسته ها و فرصت های مدرن هستند.

American Express مدتهاست که در انحصار خود تمایز قائل شده است: پرداخت با کارت AmEx طلایی (یا پلاتینی یا مشکی) نشانه اعتبار است. علاوه بر این ، با ارائه مشوق های مالی برای خریداران محلی برای خرید شنبه های مشاغل کوچک ، American Express ارائه دهنده کارت اعتباری مشاغل کوچک آمریکایی شد.

این برنامه بسیار موفقیت آمیز بود ، درآمد را برای مشاغل کوچک به ارمغان آورد و همچنین موقعیت نام تجاری American Express را به عنوان هدفمند و متمایز توسعه داد.

3. پایداری به عنوان یک ضرورت تجاری

هر سال واضح تر می شود که پایداری محیط زیست “داشتن آن خوب نیست” بلکه یک ضرورت برای ادامه موفقیت در تجارت است. شرکتهای B2B بزرگترین تغییرات را برای کاهش ردپای کربن خود انجام می دهند: شرکتهای صنعتی و تاسیساتی حدود نیمی از گازهای گلخانه ای کشور را تولید می کنند.

در زمان گذار ، نام تجاری نه تنها چراغ هدایت ، بلکه حسن نیت ذینفعان را نیز فراهم می کند. بازاریابی نقش محوری ایفا می کند و تصمیمات پیچیده اتاق هیئت مدیره در مورد پایداری را به دلایلی برای باور مشتریان ، کارکنان و سرمایه گذاران تبدیل می کند.

علاوه بر این ، یک نام تجاری دوست داشتنی می تواند عاری از شک و شبهه ذینفعان باشد. حسن نیت به دست آمده از سالها بازاریابی نام تجاری می تواند باعث تغییر در برخی مواقع دست انداز شرکت های B2B از انرژی قهوه ای به سبز شود.

برای مثال ، به مرسک ، غول حمل و نقل نگاه کنید: مارک اسکاندیناوی آن متواضع ، پاسخگو و “مراقبت مداوم” است. فعالیتهای برندسازی مرسک برای شرکت بسیار ارزشمند بوده است ، به ویژه در مواقع بحرانی.

به عنوان مثال ، پس از برخورد یکی از کشتی های باری آن و کشتن یک نهنگ ، شفافیت و تنفر مارک تجاری در شبکه های اجتماعی مورد احترام بسیاری از پیروان قرار گرفت و اثرات منفی روابط عمومی احتمالی این حادثه را کاهش داد.

4. هزاره ها به عنوان تصمیم گیرندگان

هزاره ها در حال حاضر در بزرگسالی هستند و نقشهای برجسته تصمیم گیری را ایفا می کنند. آنها مسئول خریدهای بیشمار B2B از طرف شرکت های خود هستند ، از خدمات گرفته تا محصولات.

Millennials با بالغ شدن بانکداری تلفن همراه و Amazon Prime ، انتظار دارد مارک های B2B که خریداری می کنند تجربیات مشابه شخصی و بدون اصطکاک را ارائه دهند.

این شامل مارک های کارفرما می شود. بر اساس مطالعه ای که توسط American Express صورت گرفته است ، 78٪ از هزاره ها می گویند که می خواهند با شرکتی کار کنند که ارزش های آنها مطابق آن است.

بازاریابی برند برای بیان و بشارت بخشیدن به اخلاق شرکتی مهم است. با این حال ، باید همزمان با ابتکارات مشارکت کارکنان انجام شود که رفتارهای مورد نظر را الگو قرار داده و به کسانی که با نام تجاری زندگی می کنند پاداش می دهد.

نیروی کار غالباً بزرگترین دارایی بازاریابی یک برند B2B است – در انتشار پیامهای برند و ایجاد یک تجربه ثابت از هر کانال پولی م moreثرتر است. استعدادی که جذب می کنید نام تجاری شما را مشخص می کند.

Salesforce به طور جدی روی ارزش های شرکتی در سراسر سازمان سرمایه گذاری کرده است. این شهرت به دلیل ترویج “سرمایه داری ذینفعان” یا این ایده که تجارت می تواند نه تنها برای سرمایه گذاران بلکه برای کارکنان ، مشتریان و اعضای جامعه سودمند باشد ، مشهور شده است.

Salesforce پیاده روی می کند. همانطور که کارکنانش می گویند ، “دنباله رو” های آن دارای قدرت هستند تا به عنوان بخشی از وظایف شغلی خود به تغییرات مثبت اجتماعی کمک کنند. برنامه 1-1-1 این شرکت 1 درصد از حقوق صاحبان سهام ، فناوری و زمان مردم را برای بهبود آموزش ، برابری و محیط زیست اختصاص می دهد. به خاطر تلاش های خود ، Salesforce به طور مداوم یکی از بهترین مکان های کار در آمریکا نامیده شده است.

متحد در هدف: مارک های بزرگ B2B

شرکت های B2B که به ضرورت نام تجاری جدید افزایش یافته اند ، همه ستاره نورث خود را در چیزی قرار داده اند که از نظر احساسی تأثیرگذارتر از محصولات ، خدمات یا ارزش سهامداران است.

از تعهد HubSpot برای کمک به رشد بهتر سایر مارک ها گرفته تا صراحت سرسخت مرسک ، مارک های ماموریت محور به شرکت ها این امکان را می دهد تا ارتباطات انسانی با کارکنان ، مشتریان و جامعه ایجاد کنند ، و به طور همزمان تغییرات بعضا چشمگیر ضروری برای رشد امروزه را به سرعت هدایت کنند. بازار اشباع شده

منابع بیشتر در مورد مارک تجاری B2B

چگونه یک برند برجسته بسازیم | کلاس Master MarketingProfs

مزایای نام تجاری سبز B2B

مهمترین چالش های ایجاد برند B2B