چگونه می توان انتظارات جدید مشتریان را برآورده کرد

گوش کن

جدید! به مقاله گوش دهید

در حال حاضر ، مشاهده اینکه COVID-19 نحوه تعامل ما را به شدت تغییر داده است ، یک خبر قدیمی است.

با این حال ، هیچ ایده بدی نیست که بهترین شیوه ها را در استراتژی بازاریابی B2B خود لحاظ کنید و بازاریابان می توانند از نحوه تطبیق متخصصان خدمات مشتری در یک سال و نیم گذشته چیزهای زیادی بیاموزند.

این بینش ها می تواند به بازاریابان کمک کند تا انتظارات جدید مشتریان را برآورده کرده و روابط طولانی مدت با مشتریان ایجاد کنند.

به لطف زوم ، بسیاری از ما با بچه ها ، شرکا و حیوانات خانگی یکدیگر ملاقات کرده ایم ، بنابراین نمی توان به روال معمول به تجارت بازگشت. استفاده از فناوری مورد استفاده ما همچنان ادامه خواهد داشت ، همانطور که قبلاً مشاهده کردیم. هنگامی که بازاریابان B2B برای ایجاد سرنخ به سراغ تبلیغات دیجیتالی رفتند ، با استفاده از کانال های جدید به چالش کشیدند.


بنابراین ، بعد چه اتفاقی می افتد؟

مثل همیشه ، مشتریان تحول را ایجاد می کنند و تجربه آنها در طول همه گیری ، انتظارات برای ارتباطات بسیار شخصی را افزایش داد. تغییر انتظارات مشتری و مقررات جدیدی که برای حفاظت از حریم خصوصی مصرف کنندگان طراحی شده است ، شرکت های B2B را ملزم می کند که در نحوه ارتباط با مشتریان و ایجاد روابط بلند مدت تجدید نظر کنند.

نکاتی برای سازگاری با انتظارات جدید مشتریان


تغییر در انتظارات مشتریان و ماهیت بلندمدت تغییرات ، توسط گزارش اخیر گارتنر در مورد تقاضای خریداران B2B برای گزینه های دیجیتال تأکید شد. انتظار می رود انتظارات مشتریان B2B برای یک تجربه مجازی غنی از تجربه آنها به عنوان مصرف کننده آگاه شود ، که این امر پذیرش بهترین شیوه های خدمات رسانی به مشتریان را بی فایده می کند.

در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به بازاریابان کمک کند تا از بهترین شیوه های خدمات رسانی به مشتریان برای استراتژی های تعامل خود استفاده کنند.

شخصی سازی کنید ، اما تعمیم ندهید

اگرچه این درست است که مشتریان انتظار شخصی سازی بیش از حد در زمینه ارتباطات دیجیتالی را دارند ، اما نگرانی ها در مورد حریم خصوصی نیز در حال افزایش است. درعین حال ، مشتریان دوست ندارند کبوتربازی شوند.

این ممکن است تناقض به نظر برسد ، اما اینطور نیست. مشتریان انتظار دارند شما بدانید آنها چه کسانی هستند و در سفر مشتریان خود کجا هستند. این به داده ها و تقسیم بندی نیاز دارد تا بتوانید در زمان مناسب به آنها در کانال مناسب دسترسی پیدا کنید. اما فرض کردن یا تکیه بر کلیشه ها – به ویژه مواردی که بر اساس اطلاعات جمعیت شناختی است – خطرناک است.

در عوض ، داده ها را از زاویه ای متفاوت مرور کنید تا بتوانید تشخیص دهید مشتریان و مشتریان شما منحصر به فرد هستند. نشانه های خود را از درخواست ها و رفتار خرید جمع آوری کنید تا مطمئن شوید که نیازهای خاص آنها را برآورده کرده اید.

سرگرم کننده باشید ، واقعی باشید ، یکپارچه باشید – و با ارزشهای شرکت خود پیشرو باشید

پس از محرومیت هایی که طی یک سال و نیم گذشته متحمل شدیم ، مردم به طرز قابل ملاحظه ای تشنه تفریح ​​هستند. ارتباط دیجیتالی تجربی و تعاملی ایده خوبی در این محیط است و فناوری می تواند به شما کمک کند تا بیشتر با مشتریان و مشتریان پاسخگو و پاسخگو باشید.

همچنین ، افراد بیشتر علاقه مند به تجارت با مارک هایی هستند که با ارزش های خود مطابقت دارد ، بنابراین با ارزش های خود به شیوه ای معتبر و مرتبط پیش بروید. با مشتریانی که در آن هستند (ایمیل ، پیامک ، رسانه های اجتماعی و غیره) ملاقات کنید و اطمینان حاصل کنید که آنها در هر کانالی که برای برقراری ارتباط با آنها استفاده می کنید تجربه ای یکپارچه دارند.

خود را گول نزنید – رضایت برای شما نیز صدق می کند!

همه روابط انسانی بین افراد مساوی بر اساس رضایت است و این شامل رابطه بین بازاریابان B2B و مشتریان فعلی یا فعلی است. از هر فرصتی برای درخواست مجوز از مشتریان برای ادامه مکالمه باز استفاده کنید و دریابید که آنها از کدام کانالها ترجیح می دهند استفاده کنند.

اگر مشتری به دنبال خدمات است یا مشتری احتمالی اطلاعاتی را درخواست می کند ، از او بخواهید تا در مکالمات بعدی شرکت کند و به ترجیحات او احترام بگذارد. افراد با افرادی که به آنها اعتماد دارند تجارت می کنند. جلب رضایت مشتری و انجام مکالمه از طریق بسترهای دلخواه آنها می تواند به شما در ایجاد ارزش مادام العمر و کاهش رکود کمک کند.

ادامه ارتباطات مشتری خود

این بیماری همه گیر انسانیت و اصالت ارتباطات با مشتریان و خریداران احتمالی را افزایش داد. با کاهش همه گیری ، مهم نیست که ارتباطاتی را که بازاریابان ایجاد کرده اند کاهش دهید. از آنجا که مشتریان تعاملات را پیش می برند ، به هر حال نمی توانیم تقویم را به سال 2019 بازنشانی کنیم. تغییرات در انتظارات مشتریان همچنان باقی می ماند ، این بدان معناست که ارتباطات فوق العاده شخصی و متفکرانه مهم است.

با ارزشهای شرکت به عنوان متخصص پیشرو باشید. به مشتریان فعلی و آینده خود دلیلی بدهید که بخواهند با برند شما تجارت کنند. همانطور که یک متخصص خدمات مشتری به طور واقعی با کسانی که به کمک یا پشتیبانی احتیاج دارند ارتباط برقرار می کند ، بازاریابان نیز می توانند خود واقعی خود باشند و مکالمات با مشتریان بالقوه B2B و مشتریان را به یک تجربه سرگرم کننده و تعاملی تبدیل کنند.

ایجاد و حفظ اعتماد در محیطی پس از بیماری همه گیر که هنوز گسترش دیجیتال در آن حاکم است اما تجربه مشتری مهمتر از همیشه خواهد بود. بازاریابان می توانند با احترام به مردم اعتماد کنند که شامل مدیریت رضایت مشتری و ترجیحات ارتباطی به طور موثر است.

بازاریابان B2B که نحوه انجام این کار را بفهمند نه تنها در سال جاری ، بلکه در سالهای آینده نیز رونق خواهند داشت.

منابع بیشتر در مورد انتظارات مشتری

نقشه های سفر مشتری برای بازاریابان: درک کنید و از انتظارات فراتر بروید کلاس Master MarketingProfs

روانشناسی مصرف کننده: پنج نکته برای ایجاد انتظارات مثبت (و منطقی)

4Es ویدئو: چگونه استراتژی محتوای بازاریابی خود را با انتظارات خریداران هماهنگ کنید