4 نکته برای بازاریابی چابک

گوش کن

جدید! به مقاله گوش دهید

بازاریابی چابک در طول همه گیری کووید -19 با ایجاد بازاریابی سازگار با تغییرات فوق العاده بازار ، از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.

اگرچه بسیاری از مردم اغلب از طریق لنز “فقط برای فناوری اطلاعات” به چابک نگاه می کنند ، واقعیت این است که این تمرین همه کاره است و می تواند با موفقیت در عملکرد بازاریابی اعمال شود ، و آن را کارآمدتر ، مولدتر و واقعاً مشارکتی کند.

در واقع ، 84 درصد از بازاریابانی که سال گذشته از استراتژی های چابک استفاده کردند ، آن را بخش مهمی از حرکت در سال 2020 دانستند ، داده های چهارمین گزارش بازاریابی سالانه AgileSherpas نشان می دهد.

به عنوان یک مربی معتبر Scrum ، می توانم با اطمینان بگویم که بازاریابی چابک هنگامی که به درستی مورد استفاده قرار گیرد بسیار م effectiveثر و سودمند است.

“چرا” پشت استفاده از چابک در بازاریابی اغلب شکافی بین فعالیتهای بازاریابی دیجیتال بسیار نوآورانه است که در کنار سبکهای قدیمی مدیریت و آبشار مدیریت کار قرار گرفته است. ناهماهنگی بین این دو چیزی است که Agile به بهبود آن کمک می کند و تیم های بازاریابی را کارآمدتر و مولد تر می کند.

برای درک بیشتر اینکه چرا Agile و scrum می توانند به بازاریابان کمک کنند تا کارایی و نتایج تیم ها را افزایش دهند ، در اینجا چهار نکته وجود دارد که می تواند راه خود را برای پذیرش این تمرین آسان کند.

1. آموزش دهید

یکی از برجسته ترین چالش ها در مورد اتخاذ بازاریابی چابک ، فقدان تحصیلات و افراد دارای صلاحیت مناسب برای هدایت و سازماندهی چابکی تیم های بازاریابی است.

اشتباهات قابل اجتناب اغلب می تواند به دلیل عدم آگاهی در مورد نحوه استفاده صحیح از Agile از طریق چارچوب های scrum رخ دهد.

استفاده از استراتژی های چابک مستلزم یک تیم متحد متعهد به یک جریان کاری ثابت است. استفاده از Agile فقط به صورت پروژه ای کار نمی کند در حالی که برخی از اعضای تیم بدون در نظر گرفتن این مراحل به کارهای روزمره خود ادامه می دهند.

با همکاری مربیان چابک معتبر ، سازمان ها می توانند Agile را برای کاهش موثر تنگناها ، جلوگیری از اشتباهات و انجام کارهای بیشتر در زمان کمتر پیاده سازی کنند.

شرایطی را امتحان کنید و یاد بگیرید که برای نشان دادن نتایج بسیار مستند است ، می تواند مطالعات موردی روشنی را در مورد مزایای تبدیل به یک تیم واقعاً چابک ایجاد کند. آنها به شما کمک می کنند تا به وضوح مشخص کنید که چقدر از کارهای روزمره بازاریابان باید بر چارچوب های چابکی که توسط یک مربی واجد شرایط تنظیم شده است ، متکی باشد (هشدار اسپویلر: این بیشتر از آن چیزی است که شما فکر می کنید!).

2. کار را بصورت یک تیم متحد تجسم کنید

طبق تجربه من ، تجسم کار تیم شما بهترین اولین قدم است.

من چندین سرپرست تیم بازاریابی ارشد را دیده ام که واقعاً نمی دانند مردمشان چگونه وقت خود را می گذرانند. تیم ها ممکن است بدون استفاده از Agile در پشت صحنه بسیار کار کنند. در نتیجه ، رهبران تیم آنها لزوماً در مورد کمپین ها یا پروژه های خاصی که به طور فعال روی آنها کار می شود بینش ندارند.

سپس ، وقتی زمان آن است که کار را در معرض دید عموم قرار دهیم ، رهبران از این که چقدر زمان و تلاش برای درخواست های لحظه آخری یا محتوایی که قابل انتساب نیست به جای کارهایی که آنها در اولویت قرار داده بودند ، وحشت زده می شوند.

بر اساس گزارش سال گذشته چابکی تجاری از Scrum Alliance و موسسه چابکی تجاری ، حفظ فرهنگ های میراث رهبری در واقع یکی از چالش های اصلی سازمانها در هنگام پذیرش Agility است ، همراه با فقدان بینایی. تجسم بصورت تیمی از ابتدا به رهبران این فرصت را می دهد که کارهایی را که باید انجام شود به وضوح تعریف کرده و انتظارات خود را در مورد نحوه انجام و زمان تحویل آنها تعیین کنند.

3. همیشه در ارتباط باشید

من به تازگی با یک شرکت داروسازی در زمینه تبدیل چابک به انتها همکاری کرده ام. بهره وری تیم بازاریابی بهبود یافت ، اما Agile همچنین روابط تیم را با شرکای داخلی تقویت کرد و نتایج کمپین بهتری را نسبت به آنچه در ابتدا انتظار می رفت به ارمغان آورد زیرا تیم توانست زودتر در بازار عرضه شود.

در آغاز تحول ، ما متوجه شدیم که یکی از بزرگترین چالش های بازاریابی این بود که بازاریابان به تیم “بله” تبدیل شده بودند و با بسیاری از درخواست های دیگران در سازمان موافقت کردند که آنها در واقع پهنای باند را برای تکمیل ندارند. متناقض ، این امر باعث ایجاد تنش بین تیم بازاریابی و سایر تیم هایی شد که به نتایج وعده داده شده به آنها نرسیدند.

هنگامی که Agile از طریق اجزای scrum معرفی شد ، کار بزرگی در زمینه ثبت تغییرات انجام داد و نشان داد که چگونه این استراتژی ها تیم ها را بهتر به هم متصل می کنند تا پروژه های بیشتری را در زمان کمتری انجام دهند.

پیاده سازی به هیچ وجه ساده نبود ، اما ارتباطات ، به ویژه در میان سرپرستان تیم ، به میزان قابل توجهی بهبود یافت. در حال حاضر این شرکت دارای 9 تیم در سراسر سازمان است که از Agile به طور روزانه در عملیات خود استفاده می کنند.

4- انتظارات منطقی داشته باشید

اگرچه پیاده سازی Agile در تیم های بازاریابی می تواند بسیار سودمند باشد ، رهبران هنگام تعیین انتظارات خود باید منطقی باشند. برای پذیرش Agile توسط تیم شما نمی توان یک کادر زمانی کلی اعمال کرد. در عوض ، باید به عنوان یک مشکل یا هدف تجاری که در تلاش برای دستیابی به آن هستید شکل بگیرد.

تغییر به بازاریابی چابک یک فرایند ساده نیست. این یک دگرگونی کامل است که زمان می برد و نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی از ارشدترین رهبران تا اعضای جوان تیم آنها دارد.

با به کارگیری آموزش و پشتیبانی مناسب ، اتخاذ یک چارچوب چابک مانند scrum می تواند همکاری بیشتری ایجاد کند که نه تنها نیازهای فردی تیم شما و نیازهای بقیه شرکت را برآورده می کند بلکه ROI شما و نتیجه نهایی سازمان شما را نیز بهبود می بخشد.

منابع بیشتر در زمینه بازاریابی چابک

سه نکته بازاریابی چابک برای اقتصاد پس از همه گیری

چگونه از استراتژی بازاریابی چابک برای بهبود کمپین های بازاریابی خود استفاده کنید

بازاریابی چابک 201: ایجاد تیم های مداوم | وبینار MarketingProfs