5 مرحله برای نوشتن کاغذ دیواری

گوش کن

جدید! به مقاله گوش دهید

کاغذهای سفید اغلب چالش برانگیزترین قطعات بازاریابی برای ایجاد هستند.

چرا؟ خوب ، اکثر بازاریابان زمان و منابع لازم برای اجرای چنین پروژه پیچیده ای را ندارند.

و این تنها مشکل نیست: یک کاغذ سفید (هنگامی که موفق به ایجاد آن می شوید) گاهی اوقات حتی بازدهی ناچیزی از سرمایه گذاری و تلاش را به همراه ندارد.

چالش های نگارش کاغذ سفید

من با بازاریابان در شرکت های فناوری علمی کار می کنم. چیزهایی که اغلب می شنوم:

  • “ما نمونه های زیادی از کاغذهای سفید بد را دیده ایم. ما نمی خواهیم تا زمانی که همه قطعات در جای خود قرار بگیرند ، خطر ایجاد آن را داشته باشیم.”
  • “ما به سادگی زمان یا پهنای باند لازم برای نوشتن آن را نداریم.”
  • “ما مدتی است که چند تصویر سفید روی پشت صحنه داریم ، اما تیم بازاریابی ما برای مالکیت آنقدر غرق شده است.”


آیا هر یک از این جملات آشنا به نظر می رسد؟ اگر این کار را انجام دهند ، شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چگونه می توانید کاغذ سفید بعدی خود را با موفقیت برنامه ریزی کنید تا در واقع نوشته شود – و موفق می شود.

این مقاله مهمترین قطعاتی را که باید در طرح کاغذ سفید قرار دهید به شما می دهد. از آن به عنوان یک سکوی پرش برای نوشتن سریعتر و آسانتر کاغذ سفید استفاده کنید.


برنامه کاغذ سفید خوب چه می کند:

  • این یک چارچوب مرجع برای کاغذ سفید کامل و مهندسی آن برای موفقیت است. وقتی به نگارش واقعی می رسید ، یک برنامه نیز در وقت شما صرفه جویی می کند.
  • همه مرورگران را در هیئت مدیره قرار می دهد ، که بحث ها ، بحث ها و بازنویسی ها را به حداقل می رساند.
  • این کاغذ سفید شما را از ابتدا تا انتها در مسیر خود نگه می دارد.
  • اگر نوشتن کاغذ سفید خود را برون سپاری کنید ، یک طرح تحویل کم هزینه و کم خطر است که به شما امکان می دهد به راحتی نویسندگان را درگیر کنید و ببینید آیا آنها برای پروژه های دیگر مناسب هستند یا خیر.

بنابراین چگونه می توانید یک طرح کاغذ سفید ایجاد کنید؟ در اینجا پنج مرحله برای شروع کار آورده شده است.

پنج گام برای ایجاد طرح کاغذ سفید

مرحله 1: همه مرورگران پروژه را سوار کنید

منظور من از “مرورگر” ، هرکسی در تیم شما است که در مورد محتوای کاغذ سفید نظر دارد. همچنین ممکن است یک داور در حال خواندن و بررسی قطعه باشد. همه آن افراد را برای ملاقات دور هم جمع کنید.

آیا برای هر کس در چنین تماس باشد؟ خیر ، اما همه باید قبل از شروع نوشتن کاغذ سفید ، برنامه را امضا کنند (بیشتر در مورد آن).

اگر همه اعضای تیم شما از برنامه پیروی کنند ، وقتی اولین پیش نویس به پایان رسید ، شگفتی های کمتری (در صورت وجود) وجود خواهد داشت – به این معنی که بازنویسی ها و بازبینی های کمتری انجام می شود.

مرحله 2: موافقت با “5 بزرگ”

5 بزرگ 5 س questionsالی است که هنگام نوشتن کاغذ دیواری سفید باید بپرسید (و بله ، می توانید آنها را در سایر اشکال محتوای بازاریابی نیز اعمال کنید!):

  1. هدف کاغذ سفید چیست؟
  2. چه کسی کاغذ سفید (مخاطب مورد نظر) را می خواند؟
  3. موضوع کاغذ سفید چیست؟
  4. در کجای چرخه فروش از آن استفاده می شود؟
  5. کاغذ سفید چقدر طول می کشد؟

مرحله 3: 5 بزرگ را در یک برنامه جمع آوری کنید

هنگامی که در تماس اولیه با همه صحبت کردید ، باید به هر یک از 5 س Bigال بزرگ پاسخ های خوبی بدهید. گام بعدی این است که این پاسخ ها را در یک سند جمع آوری کنید.

سوالات و پاسخ های آنها را لیست کنید تا مطمئن شوید که برای هر کدام پاسخ محکمی دارید. هرچه بتوانید جزئیات بیشتری بدهید ، بهتر است.

پاسخ ها اساس برنامه شما را تشکیل می دهند و فکر کردن در مورد 5 س Bigال بزرگ به تمرکز و جهت گیری کاغذ سفید شما کمک می کند. این همچنین فراتر از کاری است که اکثر بازاریابان انجام می دهند ، بنابراین وقتی چنین برنامه ریزی می کنید از قبل جلوتر هستید.

مرحله 4: جزئیات مهم را به برنامه اضافه کنید

اطلاعات اضافی می تواند در طرح کاغذ سفید مفید باشد. چنین جزئیاتی ممکن است شامل …

  • کلمات کلیدی برای سئو
  • جدول زمانی (تاریخ شروع ، تاریخ تکمیل اولین پیش نویس ، زمان اختصاص داده شده برای تجدید نظر و غیره)
  • لیست همه داوران
  • بودجه برای کاغذ سفید
  • منابع تحقیق
  • عناوین احتمالی
  • فراخوانی برای اقدام

نکته آخر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. CTA به این معنی است که می دانید خواننده شما پس از خواندن کاغذ سفید چه می خواهد بکند.

در حالت ایده آل ، شما می خواهید بتوانید کلیک های CTA را ردیابی کنید ، بنابراین ارسال خوانندگان به صفحه اصلی وب سایت شما ایده بدی است. در عوض ، آنها را به یک صفحه فرود اختصاصی ارسال کنید ، یا از آنها بخواهید با یک شماره تلفن اختصاصی تماس بگیرند.

مرحله 5: از همه داوران بخواهید که برنامه را بررسی کرده و آن را امضا کنند

هنگامی که طرح کاغذ سفید شما به وضوح تمام اطلاعات فوق را مشخص می کند ، آن را برای هر بازبینی کننده (و همچنین هرکسی که در تماس اولیه بود) ارسال کنید و از آنها بخواهید امضا کنند. وقتی همه از طرح راضی هستند ، می توانید مطمئن باشید که هنگام ارسال پیش نویس کاغذ سفید هیچ شگفتی وجود نخواهد داشت.

این مرحله را از دست ندهید! بحث در مورد اطلاعات و دریافت پیش خرید از هر داور ، کل هدف ایجاد یک برنامه است.

طرح کاغذ سفید مهم است. اما ، درعین حال ، بیش از یک هفته روی آن وقت نگذارید. این یک طرح کلی از مقاله کامل با هزاران تحقیق ، گرافیک و پاورقی نیست. این برنامه کوتاه و سریع طراحی شده است تا به شما کمک کند تا کاغذ دیواری کامل خود را در مسیر درست شروع کنید.

این باید یک سند کوتاه باشد که می تواند ظرف 3-4 روز تکمیل شود.

بعد از اینکه طرح کاغذ سفید خود را تهیه کردید

از برنامه خود برای راهنمای نوشتن کامل کاغذ سفید استفاده کنید. کسی باید مالک آن باشد. در حالت ایده آل ، شما دو یا چند نفر را درگیر خواهید کرد: یک نفر در حال نوشتن ، یکی در طراحی و سازماندهی گرافیک ، یکی نظارت و غیره.

شخص ناظر برای اطمینان از اتمام پروژه باید مالکیت کل پروژه را بر عهده بگیرد. اما با یک برنامه جامع ، شروع خوبی را آغاز کرده اید.

می توانید از مراحل این مقاله برای برنامه ریزی هرگونه محتوای شکل طولانی استفاده کنید. هنگامی که برنامه ریزی را آغاز کردید ، سرانجام به ماهیت دوم تبدیل می شود و محتوا را سریعتر و کارآمدتر ، با حداقل بازنگری یا بازنویسی ، ایجاد خواهید کرد.

منابع بیشتر در زمینه نگارش کاغذ سفید

10 راه میانبر برای جمع آوری محتوای کاغذ سفید با کیفیت بالا

آیا برای ایجاد محتوا وقت ندارید؟ در کمتر از 14 روز یک وبینار را به نه قطعه بازاریابی تبدیل کنید … بدون اینکه خود را بکشید

چگونه محتوای خود را سخت تر کنید: هفت عبارت چرب که باید در نوشتن از آنها اجتناب کنید