6 نکته برای ایجاد سرنخ با محتوای بازاریابی

گوش کن

جدید! به مقاله گوش دهید

اگرچه هیچ گلوله جادویی برای افزایش تولید سرنخ وجود ندارد، اما چند اصل ساده و مستقیم بازاریابی می تواند به شما در افزایش پاسخ به محتوای خود کمک کند. با استفاده از این تاکتیک های اثبات شده هم برای محتوای خود و هم برای مطالب مورد استفاده برای تبلیغ آن، می توانید سرنخ های بیشتری ایجاد کنید.

این مقاله نحوه بهینه‌سازی محتوا و بازاریابی برای پاسخگویی را توضیح می‌دهد تا افراد بیشتری محتوای شما را بخوانند، تماشا کنند یا به آن گوش دهند.

به طور خاص، شش نکته برای ایجاد ارتباطات بازاریابی ارائه می دهد که در ایجاد سرنخ های واجد شرایط عالی هستند.

1. به محتوای خود عنوانی جالب یا سودمند بدهید

عناوین خسته کننده یکی از بزرگترین اشتباهات در محتوای بازاریابی است که برای تولید سرنخ استفاده می شود. وقتی شرکت چیزی را برای دانشمندان یا مهندسان تبلیغ می‌کند، من آن را در فناوری علمی بسیار می‌بینم.

یکی از راه‌های عالی برای بهبود تیتر، گنجاندن یک مزیت است. به عنوان مثال، به عنوان مقاله زیر در زمینه اپتوژنتیک نگاه کنید: ترس از تاریکی؟ غلبه بر ترس با اپتوژنتیک. فایده آن غلبه بر ترس است.

همچنین می‌توانید از کلمات و اعداد عملی برای ساخت عنوان استفاده کنید – برای مثال، هفت سوالی که باید هنگام انتخاب ابزار اپتوژنتیک بپرسید.

سرفصل‌ها و عناوین سود، تعداد کلیک‌ها را افزایش می‌دهند، زیرا مشتریان بالقوه را با گفتن اینکه دقیقاً چه چیزی از خواندن محتوای شما به دست می‌آورند، جذب می‌کنید.

2. سعی کنید به جای تیتر مبتنی بر راه حل از یک عنوان مبتنی بر مشکل استفاده کنید

میدونم…فقط گفتم یه فایده تو تیترت بگن. اما این تنها راه برای بهبود پاسخ نیست. راه دیگر این است که یک مشکل را در عنوان، عنوان یا خط موضوع قرار دهید.

چرا؟ زیرا مردم برای پاسخگویی به مشکلات آماده شده اند. مغز ما چگونه کار می کند. ما همیشه به دنبال مشکلاتی هستیم که در زندگی روزمره حل شوند.

به عنوان مثال، در اینجا یک عنوان راه حل یا سود آورده شده است:

چگونه در کسب و کار کوچک خود پیشرفت کنید

و اینجا همان عنوان است، اما به گونه ای تنظیم شده است که بر مشکل متمرکز شود:

آیا برای پیشرفت در کسب و کار کوچک خود تلاش می کنید؟

تیتر دوم نیز به صورت سؤالی است که راه دیگری برای بهبود پاسخ است.

3. تعداد خوانندگان خود را به یک مخاطب هدف محدود کنید

این یکی سخت است. شما احتمالاً بیش از یک مخاطب دارید، حتی برای یک محصول یا خدمات.

اکثر مشتریانی که من با آنها کار می کنم، در جدا کردن یک مخاطب هدف واحد برای یک قطعه محتوا مشکل دارند. آنها اغلب فکر می کنند که دستیابی به مشتریان بالقوه بیشتری را از دست خواهند داد.

اما محتوا و کپی بازاریابی نوشته شده برای یک مخاطب بهترین کار را دارد. در غیر این صورت خطر نوشتن چیزی را دارید که برای کسی جذابیت ندارد.

به عنوان مثال، اگر تجهیزات علمی را به اتاق‌های تمیز R&D و تولید با حجم بالا (HVM) می‌فروشید، برای هر مخاطب محتوای جداگانه بنویسید. دانشمندان پژوهشی که در اتاق‌های تمیز کار می‌کنند، چالش‌ها و انگیزه‌هایی متفاوت از مهندسین فرآیندی دارند که در کارخانه‌های HVM کار می‌کنند.

4. قرار دادن تابع job در عنوان را در نظر بگیرید

قرار دادن عملکرد شغلی مورد نظر در عنوان محتوای خود، کیفیت سرنخ هایی را که تولید می کنید افزایش می دهد و توجه بیشتری را به خود جلب می کند زیرا مشخص می کنید که محتوای مورد نظر برای چه کسی است.

به عبارت دیگر، شما در حال انتخاب مخاطب هستید.

فرض کنید در حال نوشتن یک مقاله یا وایت پیپر هستید. در مثال دانشمندان پژوهشی که در اتاق‌های تمیز کار می‌کنند، می‌توانید به سادگی یک زیرنویس زیر عنوان کاغذ سفید قرار دهید که چیزی شبیه به این است: راهنمای دانشمندانی که در اتاق‌های تمیز تحقیق و توسعه کار می‌کنند

اکنون خوانندگان شما می دانند که مقاله یا وایت پیپر دقیقا برای چه کسانی است.

5. در پایان یک call to action قرار دهید

ممکن است فکر کنید که این نکته خاص غیر ضروری است. سال 2021 است و همه می‌دانند که CTA را در پایان یک بخش بازاریابی قرار دهند. درست؟

خوب، من می توانم از نزدیک به شما بگویم که بسیاری از بازاریابان هنوز این کار را انجام نمی دهند.

شما نمی خواهید زحمت نوشتن یک محتوا را متحمل شوید و سپس خوانندگان یا بینندگانتان قدم بعدی را برندارند. پس مشخص کنید که می خواهید بعد از مصرف محتوای شما چه کاری انجام دهند و به آنها بگویید این کار را انجام دهند!

شاید بخواهید که آنها برای یک نسخه نمایشی محصول برنامه ریزی کنند، برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرند، از صفحه فرود یا صفحه تماس شما بازدید کنند، یا از غرفه شما در نمایشگاه تجاری آینده بازدید کنند. هر چه هست، حتما به آنها بگویید.

در اینجا یک الگوی آسان برای دعوت به اقدام در انتهای مقاله آمده است:

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه می توانید [GAIN BENEFIT or SOLVE PROBLEM] استفاده كردن [SPECIFIC PRODUCT]، لطفا ببینید [LINK].

6. محتوای خود را به صورت تهاجمی تبلیغ کنید و تغییر دهید

و من انجام دادن معنی پرخاشگرانه

عجیب است که چگونه بسیاری از شرکت ها محتوای سنگینی تولید می کنند، چند توییت در مورد آن ارسال می کنند و سپس متوقف می شوند.

برای هر محتوای عمده ای که ایجاد می کنید، باید برنامه ای داشته باشید تا آن را در معرض دید هر چه بیشتر مشتریان بالقوه قرار دهید.

با تبلیغ قطعه برای مخاطبان خود (فهرست ایمیل، خبرنامه، وبلاگ وب سایت، دنبال کنندگان در لینکدین و غیره) شروع کنید و بخواهید که آن را به اشتراک بگذارید.

سپس تبلیغ آن را در خبرنامه های صنعتی، ارسال یک بیانیه مطبوعاتی، انجام یک کمپین تبلیغاتی در گوگل یا لینکدین، یا ارائه آن به عنوان جزوه در نمایشگاه های تجاری در نظر بگیرید.

در مورد استفاده مجدد، همیشه باید محتوای خود را به شکل های دیگر برش دهید.

برای مثال، می‌توانید یک کاغذ سفید را به مجموعه‌ای از پست‌های وبلاگ تقسیم کنید، که هر کدام بر روی بخش خاصی از سند (مشکل، آنچه قبلاً انجام شده، راه‌حل و غیره) تمرکز می‌کنند. همچنین می توانید آن را به عنوان یک مقاله برای چاپ در یک مجله تجاری تغییر دهید یا به یک اسلاید دک یا وبینار تبدیل کنید. شما گزینه های زیادی دارید!

نتیجه نهایی: مطمئن شوید که محتوای شما یک شگفتی یکباره نیست. توصیه های جو پولیزی را دنبال کنید و به 1 تا 10 فکر کنید—یعنی هر قسمت از محتوا را به 10 قطعه دیگر تغییر دهید.

شما قبلاً متریال را ایجاد کرده اید، بنابراین نباید به کار اضافی زیادی از طرف شما نیاز داشته باشد.

به طور خلاصه، برای ایجاد سرنخ بیشتر با محتوای خود …

  1. به محتوای خود عنوانی جالب و سودمند بدهید.
  2. سعی کنید به جای تیتر مبتنی بر راه حل از یک عنوان مبتنی بر مشکل استفاده کنید.
  3. خوانندگان محتوای خود را به یک مخاطب هدف محدود کنید.
  4. در نظر بگیرید که تابع job را در عنوان قرار دهید.
  5. در پایان یک تماس برای اقدام قرار دهید.
  6. محتوای خود را به صورت تهاجمی تبلیغ کنید و هدف گذاری مجدد کنید.

نکات این مقاله را دنبال کنید و به زودی از مزایای آن بهره مند خواهید شد.

منابع بیشتر در مورد ایجاد سرنخ با بازاریابی محتوا

انواع محتوایی که بالاترین کیفیت را ایجاد می کند

پنج ابزار محتوای تعاملی برای جذب مخاطب و ایجاد سرنخ

چهار نکته برای افزایش ترافیک (و سرنخ) با ترکیب پست های وبلاگ