همین سبب ساز کاهش فشار رجوع و برگشت می شود ، که به نوبه خویش باعث کمتر مصرف بخار و در سرانجام مصرف سوخت می شود ، در عین درحال حاضر سبب ساز افزایش اقتدار و بازیافت دیگ بخار می شود. برج خنک کننده در قرن نوزدهم از نحوه ساخت کندانسورها به جهت به کارگیری کلیدی موتور بخار شروع شد. اگر اصول مراقبت این دستگاه به صحت رعایت نگردد باعث پیدایش مشکلات فراوانی خواهد شد. همچنین از منظر نگهداری و مراقبت سیستماتیک نیز، آب خنکسازی شده موجب می شود تا هیچگونه رسوب گذاری و نهایتاَ زخم به تجهیزات صنعتی و خودرو آلات وارد نشود. كليه الكتروموتورها داراي شرايط 38V,50 HZ,3phase بوده و عموما ازماركزيمنس نظارت و یا برندهای معتبر اروپایی استفاده می گیرد. قلب برج خنک کننده پکینگ یا این که برج خنک کننده در شهریار فیل آن است. قطره گیر ها به طور معمول در کنار پکینگ ها در جهت جریان هوا کارگزاری می شوند تا تراز از دست رفتن قطرات آب را کاهش دهند. همین مرحله از خنک کاری در بخش اعظمی از فصول سال کمک می نماید تا میزان خنک کاری مورد نیاز به وسیله تبخیر تا حد قابل توجهی کم شود.انتقال انرژی به واسطه ی کویل که اهمیت ترین نصیب کولینگ می باشد انجام می پذیرد . هر چه مسیرهای موجود در یک قطره گیر عمده باشد، از دست دادن قطرات آب کاهش می شود، اما فشار بالاتر رفته و مصرف انرژی رشته ها افزایش پیدا می کند. بخش اعظم برج های خنک کننده از چوب های شیمیایی شده، در کنار مخلوط بتن کلیدی سیمات تقویت شده (RCC) و فیبر های تقویت شده اهمیت پلاستیک ساخته می شوند. قطره گیر ابزاری برای حمایت از پکینگ به شمار می آید. پکینگ برج سطح کلیدی موجود به جهت انتقال گرما فی مابین آب داغ و هوا برای تولید آب سرد است. آب سرد ساخت شده توسط این منشا برودتی مجدداً انرژی اضافی تجهیزات را جذب و آن را به هوا انتقال میدهد. برج خنک کننده از نظر شیوههای انتقال حرارتی به سه مدل تقسیم میشوند.