نحوه سئو، بک لینک و روابط عمومی قدرت مغز

گوش بده

جدید! به مقاله گوش دهید

استراتژی‌های دیجیتال تاکتیک‌های کمپین روابط عمومی را بیش از هر زمان دیگری دیکته می‌کنند: تقریباً دو سوم از کارشناسان صنعت ارتباطات موافقند که بازاریابی دیجیتال و تاکتیک‌های روابط عمومی باید بیشتر به طور مشترک مورد استفاده قرار گیرند.

موافقم، اما با وجود عجله دیجیتالی زیاد، بازاریابان B2B باید به یاد داشته باشند که از “بهینه سازی موتور مغز” (BEO) نیز استفاده کنند. کمپین های روابط عمومی موفق به ترکیبی از استراتژی های دیجیتال و آنالوگ برای افزایش آگاهی از برند بستگی دارد.

آژانس‌های ارتباطی که به استراتژی‌های رسانه‌ای جعلی متوسل می‌شوند، نادر هستند، اما وجود دارند. اخیراً، یک شرکت روابط عمومی لندنی که به خوبی مورد توجه قرار گرفته است، تلاش کرد در ازای معرفی مشتریان خود به یک روزنامه‌نگار مستقل فناوری غرامت مالی بدهد. این واقعیت‌های خشن پیرامون ارتباط بین «تقلب» شرکت‌های روابط عمومی و روزنامه‌نگاران در استراتژی‌های دیجیتال آنها را برجسته کرد.

چنین سناریوهایی فرصتی عالی برای درخشش در کانون توجه در مورد اینکه چگونه متخصصان ارتباطات می توانند از تاکتیک های سئو موفق برای به دست آوردن پوشش بدون به خطر انداختن شهرت یا اعتبار خود استفاده کنند، ارائه می دهد.

1. روابط عمومی و سئو به طور ذاتی به هم مرتبط هستند

اکثر تیم های بازاریابی B2B ارزش سئو را تشخیص می دهند. تحقیقات نشان داده است که جستجوی ارگانیک بیش از نیمی از ترافیک کلی وب سایت را تشکیل می دهد. واضح است که سئو باید در خط مقدم استراتژی آنلاین B2B باشد.

همه چیز از مرحله تولید محتوا شروع می شود، چه در حال ایجاد یک پست وبلاگ پر از کلمات کلیدی مرتبط در یک وب سایت شرکت باشید یا مطمئن شوید که قابلیت مشاهده پولی کاملاً قابل مشاهده است. مزایای یک استراتژی سئو موثر – زمانی که به خوبی اجرا شود – واضح است.

استراتژی روابط عمومی همچنین باید شامل تمرکز بر کلمات کلیدی برای هر قالب محتوا، از جمله انتشارات مطبوعاتی، مقالات، پست های وبلاگ و حتی پست های رسانه های اجتماعی باشد. این به معنای پارازیت کردن محتوا با کلمات کلیدی تا جایی نیست که معنی ندارد. درعوض، متخصصان روابط عمومی باید با دقت نسخه‌هایی را ایجاد کنند که یک سازمان B2B را به کلمات کلیدی در صنعت خود پیوند دهد یا آن را به موضوع بازار پیوند دهد.

حضور مداوم سازمان‌های B2B در دامنه‌های شخص ثالث معتبر و داشتن رتبه بالای محتوای ارگانیک آنها به دلیل SEO می‌تواند رهبری صنعت را نشان دهد. خبرنگاران بیش از هر زمان دیگری مشغول هستند و دیگر زمانی برای ارزیابی بهترین سازمان از هر صنعت ندارند. اینجاست که ویژگی‌های فهرست «X برتر» می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا به عنوان یک رقیب برتر در صنایع مربوطه خود برجسته شوند – با مزیت اضافی دستیابی به مشتریان بالقوه.

اگرچه سئو مهم است، اما مهم است که به خانه نزدیکتر فکر کنید و موتور جستجوی طبیعی خود را بهینه کنید: مغز.

2. قدرت مغز را فراموش نکنید

پیشرفت‌های مستمر در دنیای دیجیتال هر هفته باعث شده است که فراموش کنیم چه چیزی واقعاً باعث فروش بیشتر B2B می‌شود: مردم.

طبق تحقیقات سال 2019، 68 درصد از تجربیات آنلاین با موتور جستجو شروع می شود. اما جستجو خیلی قبل از اینکه مصرف کننده به صفحه نگاه کند آغاز می شود: مانند تجربیات B2C، تمام تجربیات مشتریان B2B با جستجوی اولیه حافظه داخلی آغاز می شود و به دنبال آن درخواست هایی در موتور جستجو انجام می شود.

در نتیجه اثر مواجهه صرف – که اصل آشنایی یا تئوری تشدید شناختی نیز نامیده می شود – مغز چیزهایی را که آشنا هستند ترجیح می دهد، حتی اگر این آشنایی ناخودآگاه باشد. برندهایی که بیشتر به یاد ماندنی هستند، بیشتر مورد اعتماد هستند – و این جایی است که نشانه های ذهنی وارد می شود.

متخصصان روابط عمومی می توانند از نشانه های ذهنی برای ایجاد شناخت و شهرت نام تجاری آنلاین به همان شیوه سئو و بک لینک استفاده کنند، حتی قبل از اینکه نیاز به خرید ایجاد شود. چنین بهینه سازی موتور مغز (BEO) به پیوند یادآوری حافظه به جستجو در گوگل کمک می کند.

اما چگونه متخصصان روابط عمومی می توانند اطمینان حاصل کنند که ترافیک به سایت هدایت می شود؟ اینجاست که بک لینک ها نقش اساسی دارند.

3. بک لینک های جاسازی شده مکان های روابط عمومی و بازاریابی دیجیتال را به هم گره می زند

بک لینک ها لینک هایی هستند که ترافیک آنلاین را از یک وب سایت به وب سایت دیگر هدایت می کنند. همه موتورهای جستجوی اصلی بک لینک ها را به عنوان “رای” برای یک صفحه خاص در نظر می گیرند – شاخص هایی از محتوای با کیفیت بالا که از پشتیبانی وب سایت های دیگر برخوردار است. گوگل بک لینک های معتبر را یکی از مهم ترین سیگنال های رتبه بندی محتوا می داند که آن را به بخشی حیاتی از هر استراتژی سئو تبدیل می کند.

توانایی تسلط بر نتایج جستجو از طریق کلمات کلیدی مهم است، اما اطمینان از کلیک مستقیم به وب سایت یک شرکت نیز یک هدف حیاتی برای هر کمپین روابط عمومی مبتنی بر SEO است. به همین دلیل است که کپی روابط عمومی باید شامل بک لینک به صفحات مرتبط در وب سایت های شرکت باشد. کلیک از طریق بک لینک ها در محتوای ارگانیک می تواند از طریق کدهای UTM، پلتفرم های بازاریابی مانند HubSpot یا ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت مانند Google Analytics ردیابی شود.

لینک های با کیفیت بالا با محتوای باکیفیت شروع می شوند. محتوایی که واقعاً جالب، مفید و اصلی باشد، می‌تواند بک لینک‌های معتبری کسب کند و به سازمان‌ها کمک کند تا رتبه خوبی در سایت‌هایی مانند گوگل داشته باشند.

متخصصان روابط عمومی می‌توانند مستقیماً با روزنامه‌نگاران درگیر شوند تا محتوای رسانه‌ای به‌دست‌آمده را در نشریات هدف قرار دهند تا از طریق رهبری فکری، آگاهی از برند ایجاد کنند و اطمینان حاصل کنند که بک لینک‌های تعبیه‌شده مسیر روشنی را برای بازدید وب‌سایت‌های شرکت توسط مخاطبان بسیار مرتبط فراهم می‌کنند.

* * *

در این عصر دیجیتال، سئو نان حرفه ای های ارتباطات است. رسانه‌ها اکنون در اکثر پلتفرم‌های آنلاین هستند و فرصتی عالی برای سازمان‌های B2B ایجاد می‌کنند تا از SEO و بک لینک‌ها برای افزایش تولید سرنخ دیجیتال و آگاهی از برند استفاده کنند.

با این حال، متخصصان روابط عمومی و بازاریابی نباید تأثیر بهینه سازی موتور مغز را فراموش کنند. تاکتیک‌های جامع سئو می‌تواند به متخصصان ارتباطات B2B کمک کند تا از BEO برای افزایش تلاش‌های بازاریابی و در نهایت ایجاد نمایه برند B2B به یاد ماندنی‌تر و موفق‌تر استفاده کنند.

منابع بیشتر در مورد سئو و روابط عمومی

چگونه نام تجاری B2B خود را برای جستجو قرار دهید: گرت مهرگوث در بازاریابی هوشمند [Podcast]

چگونه روابط عمومی را به سئو هدایت کنیم

نحوه استفاده از روابط رسانه ای برای افزایش سئو [Webinar]