جدید! به مقاله گوش دهید
Web3 به عنوان راهی برای ایجاد انقلابی در نحوه تعامل برندها با مشتریان خود معرفی شده است.
فنآوریهای غیرمتمرکز متشکل از Web3 – توکنهای دیجیتال، بلاک چین، سازمانهای مستقل توزیعشده و سایر موارد – به مشتریان این نوید را میدهند که کنترل بیشتری بر نحوه تعامل آنها با شرکتها داشته باشند و در مقابل، راهی را برای بازاریابان سازمانی برای ایجاد تعامل مستقیم فراهم کنند.
از افزایش استقلال مشتری نسبت به مالکیت داده تا ایجاد شفافیت بیشتر با شرکتها، وعده Web3 این است که مشتریان توانایی تعامل با برندها را در هر کجا که میخواهند خواهند داشت.
از آنجایی که فناوریهای پیرامون Web3 هنوز در حال توسعه هستند، برندها در حال آزمایش با آن هستند تا مطمئن شوند که در زمان تسریع پذیرش آماده هستند – و استراتژیهای خود را در آینده ثابت کنند تا بتوانند مشتریان را در جایی که هستند ملاقات کنند. اگرچه تحقق چشم انداز کامل Web3 به زمان نیاز دارد، اما امروزه شرکت ها می توانند از موارد استفاده از Web3 برای جذب مخاطبان خود استفاده کنند.
بسیاری از موارد استفاده فعلی برای Web3 بر موارد استفاده از بازاریابی مصرف کننده مانند کلکسیون های مارک دار، برنامه های وفاداری و فعال سازی برند گیمی شده تمرکز دارند. با این حال، فرصتهایی نیز برای شرکتهای سازمانی B2B وجود دارد تا از فناوریهای Web3 برای تعامل با مشتریان استفاده کنند.
شش حوزه زیر را در نظر بگیرید که در آنها می توانید از Web3 برای تسریع جذب مشتری، کوتاه کردن چرخه های فروش و کاهش ریزش استفاده کنید.
1. تجربیات مبتنی بر حریم خصوصی
در نظرسنجی اخیر ما از مصرف کنندگان ایالات متحده در مورد Web3، پاسخ دهندگان می گویند حفظ حریم خصوصی مهم ترین عاملی است که باعث تعامل برند در رابطه با فناوری های Web3 می شود.
حداقل، کاربران میتوانند یک آدرس کیف پول دیجیتالی برای دریافت توکن Web3 ارائه دهند و میتوانند دادههای دیگری (مانند آدرس ایمیل) را برای دریافت مزایای دیگر یا دریافت پیشنهادات اضافی ارائه دهند. از آن توکن های Web3 می توان برای دسترسی به محتوای برند، دموها، تجربیات واقعیت مجازی و فرصت های دیگر استفاده کرد.
از آنجایی که کوکیهای شخص ثالث حذف میشوند، توکنهای Web3 میتوانند راهی مؤثر برای برندها برای ایجاد تعامل مستقیم با مشتریان باشند و به آنها اجازه میدهد تا با آنها به شیوهای آگاهانه از حریم خصوصی تعامل داشته باشند.
2. پیشنهادات محصول جدید
توکن های Web3 می توانند به شما در ارائه محصولات و خدمات جدید به کاربران B2B خود کمک کنند. برای مثال، مشتریان ممکن است بستههای پشتیبانی دنیای واقعی را خریداری کنند و یک توکن Web3 دریافت کنند که به آنها امکان میدهد در ازای آن به مزایای متفاوت دنیای واقعی دسترسی داشته باشند. یا توکن Web3 میتواند پیشنهادات دیجیتالی کاملاً جدیدی مانند دسترسی به آزمایشهای محصول، شبیهسازهای آموزشی یا داراییهای واقعیت مجازی را باز کند.
از آنجایی که توکنهای تجربه Web3 میتوانند به ارائه یک تجربه یا وضعیت منحصربهفرد برای یک ردیف عضویت یا گروه مشتری کمک کنند، برندها میتوانند پیشنهادات بیشتری را به آن گروهها ارائه دهند تا مشارکت مجدد را تشویق کنند.
3. بازاریابی رویداد
بازاریابان B2B سازمانی از رویدادها برای کمک به تولید تقاضا و انتقال مشتریان بالقوه از طریق قیف استفاده می کنند. چه از طریق کنفرانسهای کاربر یا رویدادهای سمینار منطقهای، توکنهای Web3 میتوانند به عنوان اعتبارنامه برای دسترسی به رویداد، تسهیل تبادل اطلاعات آگاهانه در هنگام برقراری ارتباط با فروشندگان و سایر شرکتکنندگان، و باز کردن امتیازات و پاداشهای اضافی در خود رویداد عمل کنند.
4. جوامع مشتری
چرخه های فروش B2B اغلب به چندین هفته یا ماه برای تکمیل نیاز دارند که شامل نقاط تماس بسیاری از مشتریان در طول مسیر می شود. Web3 می تواند به ارتباط آن نقاط با جوامع مشتری کمک کند که دسترسی به محتوای انحصاری و مرتبط را برای گروه های هدف فراهم می کند.
وقتی مشتریان یا مشتریان بالقوه با یک توکن دیجیتال احراز هویت میشوند، میتوانند به گفتگوی آنلاین برند در جامعهای ادامه دهند که ممکن است شامل دسترسی به نکات انحصاری، نحوه انجام محتوا، مطالعات موردی و اطلاعات پشتیبانی و همچنین تبلیغات و تخفیفهای ویژه باشد. همچنین می توانید علاقه مندان فعال جامعه را برای پیشنهادهای اضافی از برند خود تقسیم بندی کنید و به وفاداران کمک کنید پیام شما را پخش کنند.
4. منبع یابی محصول
برای برخی از محصولات سازمانی، منشأ قطعات و مواد هسته اصلی ارزش پیشنهادی آن است. هنگامی که اجزای محصول از بخشهای مختلف یک زنجیره تامین پیچیده تامین میشود، فروشندگان و سایر سازمانها (مانند حسابرسان) میتوانند صحت آنها را با استفاده از رویدادهای مبتنی بر بلاک چین، که بهطور تغییرناپذیر در یک دفتر کل توزیعشده ثبت میشوند و قابل ردیابی هستند، تأیید کنند. سپس مشتریان و سایرین می توانند آن رویدادها را در طول زمان با استفاده از یک بیننده مبتنی بر بلاک چین ردیابی کنند و بنابراین آنها اعتماد بیشتری به ادعاهای بازاریابی محصولات برند شما خواهند داشت.
5. تأثیر اجتماعی و بازاریابی علت
برای برندهایی که به شرکتها میفروشند، پیامرسانی مسئولیت اجتماعی شرکت اغلب بخش مهمی از معادله است که به تمایز محصولات یک برند از برند دیگر در یک بازار رقابتی کمک میکند.
با استفاده از فناوریهای Web3، شرکتها میتوانند پیامهای برند خود را با ارزشهای مشتریان خود از طریق ابتکارات بازاریابی هدفی هماهنگ کنند.
به عنوان مثال، برای هر توکن تجربه Web3 که یک برند برای مشتری صادر میکند، قرارداد هوشمند توکن میتواند کمک مالی برنامهای به یک گروه تأثیر اجتماعی همسو با برند کمک کند و به ایجاد تغییر در جوامعی که به آن خدمات ارائه میکند کمک کند.
6. پایداری آب و هوا
بسیاری از شرکتهای سازمانی نگران تأثیرات زیستمحیطی عملیات خود هستند – چه در نتیجه انتشار مستقیم از عملیات تولید، یا مصرف منابع توسط مراکز داده در مقیاس بزرگ یا سایر فرآیندها.
یکی از راههایی که میتوان از توکنهای Web3 برای حمایت از تأثیرات اجتماعی استفاده کرد، ارائه شفافیت در برنامههای حذف کربن است. شرکتها میتوانند تلاشهای آب و هوایی را با انتشار توکنهای Web3، مرتبط کردن رویدادهای حذف کربن با توکن به عنوان بخشی از سابقه بلاک چین عمومی، و اطمینان از اینکه حذف کربن قابل ردیابی و ردیابی است، هماهنگ کنند. سپس ذینفعان می توانند آن رویدادهای حذف کربن را برای نظارت بر پیشرفت ردیابی کنند.
* * *
استفاده از Web3 برای بازاریابی B2B سازمانی می تواند ابزار قدرتمندی برای برندها برای جذب، تعامل و حفظ مشتریان باشد. با بهرهگیری از مزایای فناوری Web3، شرکتها میتوانند مشارکت مشتری را افزایش دهند و ارزش جدیدی را از محصولات و خدمات خود باز کنند.
چه از طریق محتوای انحصاری در جوامع مشتری، افزایش شفافیت در منبع یابی محصول، یا رویداد و ایجاد ابتکارات بازاریابی، فناوری های Web3 راه جدیدی را برای برندها فراهم می کند تا خود را در بازار رقابتی متمایز کنند.
منابع بیشتر در Web3 برای بازاریابان
وب 3.0، بلاک چین و متاورس: فرصت هایی برای بازاریابی B2B
سه پیش بینی برای بازاریابی B2B در سال 2023
تأثیر ارزهای دیجیتال بر تلاشهای بازاریابی آینده: جرمیا اویانگ در مورد هوشمندی بازاریابی [Podcast]