نحوه استفاده از هوش مصنوعی مولد در بازاریابی

گوش بده

جدید! به مقاله گوش دهید

هوش مصنوعی مولد اینجاست تا به ما خدمت کند، نه جایگزین ما. میلیون‌ها نفر در حال کشف پتانسیل آن هستند، اما باید به خاطر داشته باشیم که ارتباط انسانی هرگز نمی‌تواند با هوش مصنوعی تکرار یا جایگزین شود. این امر به ویژه در بازاریابی صادق است.

شرکت‌ها و بازاریابان بی‌شماری از هوش مصنوعی برای نوشتن پست‌های وبلاگ، ایمیل‌ها، مقالات و سایر اشکال محتوا استفاده می‌کنند. بسیاری از تیم های بازاریابی با اخراج و کاهش بودجه سر و کار دارند، بنابراین هوش مصنوعی مولد راه حلی برای چالش های آنها به نظر می رسد.

بله، این ابزار مفیدی است، اما در استفاده از آن برای تولید محتوا مراقب باشید. الگوریتم‌ها نمی‌توانند ارتباط شخصی با مشتریان ایجاد کنند – فقط شما می‌توانید. و یک صدای معتبر که منحصراً متعلق به شما باشد برای موفقیت بازاریابی شما ضروری است.

چه چیزی از هوش مصنوعی مولد گم شده است

بازاریابان محتوای B2B در حال حاضر 82 درصد از زمان خود را صرف تولید محتوا می کنند و تنها چند ساعت برای استراتژی و مسئولیت های بی شمار دیگر باقی می گذارند. عصای محتوای جادویی مانند هوش مصنوعی مولد به نظر می رسد نوشدارویی باشد، اما راه حل بلندمدتی نیست.

همانطور که وجود دارد، هوش مصنوعی مولد میانگین همه چیزهایی را که وجود دارد تشکیل می دهد، بنابراین نتایج دقیقاً همین است: متوسط. نوشتن هوش مصنوعی مانند بقیه به نظر می رسد زیرا الگوریتم از دیگران یاد گرفته است.

محتوای قدیمی وانیلی باعث ایجاد اعتماد و ارتباط با مخاطبان شما نمی شود. درعوض، در میان جمعیت قرار می گیرید. علاوه بر این، مشتریان در مورد هوش مصنوعی تردید دارند. اگر متوجه شوند که مطالب شما به صورت خودکار تولید شده است، احتمالاً احساس گمراهی خواهند کرد.

چگونه می توانید متمایز شوید؟ از چیزی استفاده کنید که فقط تیم شما دارد: تجربه زنده و درک دقیق مخاطبانتان. مهم نیست که چقدر هوشمند می شود، هوش مصنوعی نمی تواند بینش یا “لحظه های a-ha” یک مکالمه انسانی را تکرار کند.

تکیه بیش از حد به خروجی الگوریتمی، بازاریابان را از هدف نهایی ما دور نگه می‌دارد: ایجاد روابط معتبر بین انسان‌ها.

شما نمی توانید انسان ها را از معادله حذف کنید.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی مولد در بازاریابی

فقط به این دلیل که نمی توانید به هوش مصنوعی مولد تکیه کنید تا یک نیروی کار محتوای مستقل باشید، به این معنی نیست که برای شما بی فایده است. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید از آن برای اجرای ایده های خود و آسان کردن کار خود استفاده کنید:

  • سوالاتی را که باید بپرسید یا موضوعاتی که باید در مورد آنها بحث کنید طوفان فکر کنید.
  • فهرستی از موضوعات محبوب برای مخاطبان خاص را تهیه کنید.
  • هدف و ترجیحات مخاطب را درک کنید.
  • انجام تحقیقات پیشینه

به عنوان مثال، بیایید بررسی کنیم که چگونه می توانیم از هوش مصنوعی برای افزایش محتوای پادکست استفاده کنیم.

پادکست ها به طور منحصر به فردی برای نمایش مکالمات انسانی مناسب هستند. هوش مصنوعی مولد نمی‌تواند بحث‌های خودانگیخته، احساسات انسانی و احساسات داغ ناشی از آن مبادلات واقعی انسانی را تکرار کند. اما هنگامی که آن محتوای اصلی معتبر را ایجاد کردید، هوش مصنوعی مولد می تواند تلاش های بازاریابی تقویت شده شما را افزایش دهد.

این فناوری به شما کمک می‌کند تا آخرین قطره مطالب پادکست را با استفاده از…

  • شناسایی نکات کلیدی برای تبدیل شدن به قطعات کوچکتر، از جمله کلیپ های ویدیویی یا صوتی، وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی و نقل قول ها
  • ارائه پیشنهاداتی برای ترکیب محتوای قدیمی با جدید – هوش مصنوعی می‌تواند یک مخزن محتوا را برای یافتن مطالب مرتبط با دارایی‌های جدید جستجو کند، مانند یک پست وبلاگ قدیمی که می‌تواند با صدای جدید به‌روزرسانی و تقویت شود.
  • گردآوری داده های مخاطب برای اطلاع از استراتژی های محتوا و ارائه ایده های کمپین
  • پیدا کردن موضوعات بحث محبوب مرتبط با موضوع پادکست

آن قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد می‌تواند به شما کمک کند تا بازاریابی تقویت‌شده را به سطح دیگری ببرید. شما می توانید ارزش و دسترسی محتوای اصلی خود را با زمان و تلاش کمتر به حداکثر برسانید. در حالی که شما کار سرگرم‌کننده و خلاقانه تولید محتوای بازاریابی منحصر به فرد، جذاب و معتبر را بدون نیاز به تولید مطالب جدید خالص انجام می‌دهید، این فناوری را به انجام تحقیقاتی وادار کنید.

دستیابی به موفقیت برند

موفق‌ترین برندها آنهایی هستند که ارتباط انسانی را حفظ می‌کنند – این حقیقتی است که بدون توجه به پیشرفت‌های فناوری پایدار خواهد بود. مشتریان در نهایت ابزارهایی را برای کمک به شناسایی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تهیه خواهند کرد.

آیا محتوای هوش مصنوعی مردم را از درگیر شدن با محتوای شما باز می دارد؟ شاید شایدم نه. اما از خود بپرسید آیا ارزش ریسک کردن را دارد؟

حتی اگر خریداران شروع به پذیرش محتوا از هوش مصنوعی مولد کنند، همچنان به سمت برندهای منحصر به فرد و معتبر کشیده می شوند. هوش مصنوعی احساسات، همدلی یا درک انسان را در بر نمی گیرد. با شکل دادن به محتوا با لمس شخصی خود، چیزی واقعاً اصیل و واقعی خلق می‌کنید، و به مردم این امکان را می‌دهید که عمیق‌تر با پیام شما ارتباط برقرار کنند تا با مجموعه‌ای از کلمات و افکار از پیش موجود توسط هوش مصنوعی.

هر روز، گفتگوهای منحصر به فرد و روشنگری در مورد و در صنایع ما اتفاق می افتد. شما، تیمتان و رهبران شرکتتان ایده‌های اصلی، بینش‌های تخصصی و دیدگاه‌هایی دارید که هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند ارائه دهد. چرا از مزیت های متمایز کننده رقابتی خود به طور کامل استفاده نمی کنید؟ تقویت آن مکالمات صریح بسیار بهتر از محتوای مصنوعی است.

هوش مصنوعی مولد ابزاری باورنکردنی برای شروع و آماده‌سازی شماست، اما نمی‌تواند کار را برای شما انجام دهد. از آن به عنوان نقطه شروع برای گفتگوهای B2B بهتر که منجر به ایده های موثر و بدیع می شود استفاده کنید.

منابع بیشتر در مورد هوش مصنوعی مولد در بازاریابی

هوش مصنوعی برای تجارت و بازاریابی: چه چیزی ممکن است (و چه چیزی نیست)

سه راه هوش مصنوعی مولد بازاریابی B2B را تغییر خواهد داد

شش راه که بازاریابان B2B می توانند از ChatGPT برای صرفه جویی در زمان و بهبود گردش کار خود استفاده کنند