چگونه نویسندگی بر رتبه بندی گوگل تأثیر می گذارد

گوش بده

جدید! به مقاله گوش دهید

این ایده که اقتدار نویسنده بر رتبه‌بندی گوگل تأثیر می‌گذارد به سال 2009 بازمی‌گردد. در آن زمان بود که گوگل به اصطلاح حق امتیاز رتبه‌بندی عامل را دریافت کرد و این خبر را آشکارا در یک نسخه افشا کرد که نویسندگی برای SEO اهمیت دارد.

در سال 2011، نشانه‌گذاری نویسندگی اضافه شد و به ناشر این امکان را داد که از استانداردهای HTML5 یا XFN برای علامت‌گذاری نویسندگان (HTML5, rel=”author”) و به ترتیب (XFN, rel=”me”) استفاده کند. این به گوگل امکان داد تا مقالات یک نویسنده را در همه جای وب مشخص کند.

از سال 2011 12 سال می گذرد، بنابراین باید از خود بپرسید، آیا نویسندگی هنوز برای گوگل و سئو مهم است؟

ایده اصلی نویسندگی گوگل

سه سال پس از انتشار، جان مولر در +Google (که دیگر وجود ندارد، درست مانند نویسنده اصلی)، پایان رسمی ردیابی داده‌ها با استفاده از rel=”author” یا rel=”me” را اعلام کرد. از آنجایی که نویسندگی ارتباط نزدیکی با Google+‎ داشت، کاهش نهایی آن به کنار گذاشتن پروژه کمک کرد.

و اگرچه بیش از 100 محصول شکست خورده گوگل وجود داشته است، گوگل همیشه به دنبال بهبود الگوریتم موتور جستجو است و ایده هایی مانند افزودن نویسنده به عنوان بخش خوبی از انتشار مقاله باقی می ماند. بنابراین، آیا ردیابی نویسنده را با چیز دیگری جایگزین کرد؟

آیا نویسندگی هنوز برای گوگل مهم است؟

گوگل به طور مداوم الگوریتم خود را بهینه می‌کند و از ارزیاب‌های قراردادی خصوصی در قالب ارزیابی صفحاتی که در هنگام جستجوهای خاص ظاهر می‌شوند، استفاده می‌کند. پس از انتشار SQRG – دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی Google (2018) – این پیمانکاران باید قوانین خاصی را رعایت می‌کردند.

یکی از دستورالعمل‌های اصلی انتشار، نیاز به داشتن یک صفحه را مشخص کرد تجربه و تخصص، بالا قدرت، و امانت.— یا مخفف معروف EAT.

دستورالعمل های رتبه بندی چندین بار در طول سال ها به روز شده است تا با اصل اساسی EAT مطابقت داشته باشد. در تغییرات اکتبر 2021، می‌توانید ببینید که ردیابی سازندگان محتوا – که قبلاً نویسندگان نامیده می‌شدند – به بازی بازگشته است:

به‌روزرسانی اکتبر 2021 در تغییرات SQRG Google

با پیگیری همان سند، در نکات 2.6 و 6.6، در صفحه 39، می بینید که اگر اطلاعات محدودی در مورد ایجاد کننده محتوا (نویسنده) وجود داشته باشد، اغلب منجر به از دست دادن موقعیت صفحه وب در رتبه بندی جستجو می شود.

در مصاحبه ای با Article-Writing.co، ویل بگنال، کارشناس سئو و بنیانگذار SUSO Digital، گفت که فکر می کند از نظر الگوریتمی صرف، نویسندگی تفاوت قابل توجهی برای گوگل ایجاد نمی کند.

با این حال، داشتن یک شخصیت قابل اعتماد که مقاله داده شده را با نام خود امضا می کند، می تواند برای عوامل دیگر (مثلاً نرخ تبدیل) مفید باشد. او می‌گوید که محتوایی که نویسنده‌اش را نشان می‌دهد، اعتماد بیشتری نسبت به محتوایی که نویسنده‌ای را نشان نمی‌دهد القا می‌کند.

بخش بندی عملکرد سئو توسط نویسنده ضروری نیست. نویسنده تنها بخشی از اختیارات و تخصص یک وب سایت است.

انواع مختلف وب سایت ها به اطلاعات نویسنده متفاوتی نیاز دارند

SQRG توضیح می دهد که میزان اطلاعات افشا شده در مورد سازنده محتوا به شدت به نوع صفحه و مقاله بستگی دارد. برای وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های شخصی، فقط پیوند دادن رسانه‌های اجتماعی در خط فرعی، مانند لینکدین، کافی است.

از سوی دیگر، برای وب‌سایت‌هایی که تراکنش‌ها را پردازش می‌کنند – مانند سایت‌های تجارت الکترونیک و بازارها – Google ترجیح می‌دهد اطلاعات سازنده را داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که کاربران به پشتیبانی مالک/فروشنده سایت دسترسی دارند.

ارزیاب ها رتبه بندی کیفیت صفحه را تعیین می کنند

از سال 2018، اگر صفحه شما به اندازه کافی برای یک جستار خاص رتبه بندی کند، ممکن است این شانس را داشته باشد که به طور مستقل توسط پیمانکاران Google رتبه بندی شود. اگر به آن برسد، و اطلاعات ناکافی یا ناکافی برای نویسنده مقاله ارائه کرده باشید، ممکن است در رتبه بندی سقوط کنید.

اقتدار نویسنده در برخی موارد مهم است و در برخی موارد نه. اما، به طور کلی، اگر قصد دارید در اوج باشید، باید آن را در نظر بگیرید.

همچنین، سئو تنها چیزی نیست که اقتدار نویسنده برای آن خوب است. به گفته بگنال، تأیید نویسنده احتمالاً به عنوان بخشی از تجزیه و تحلیل صفحه اضافی انجام می شود – در زمانی متفاوت از اسکن خود صفحه. به عبارت دیگر، الگوریتم‌های گوگل برای پشتیبانی از یافته‌های ارزیاب‌های خود، از نویسندگی استفاده می‌کنند.

سایر عوامل مهم برای اقتدار نویسنده

اغلب مردم فکر می کنند که الگوریتم جستجوی گوگل دقیقاً همین است: یک الگوریتم. اما این الگوریتم برای افراد ساخته شده است و هدف آن این است که در چند جستجو به آنها چیزی را بدهد که به دنبال آن هستند. اگر افراد به دلیل علاقه واقعی به مقاله شما می‌روند و برای مدت طولانی در صفحه می‌مانند، پرش نکنید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، به احتمال زیاد Google محتوای شما را تبلیغ می‌کند.

هر چه به عنوان یک نویسنده اعتبار بیشتری ایجاد کنید – نه تنها برای سئو بلکه برای عموم – احتمال اینکه نام شما بازدیدکنندگان را به وب سایتی که از شما به عنوان نویسنده استناد می کند جذب کند، بیشتر می شود. به‌روزرسانی خط‌مشی تولیدکنندگان محتوا در سال ۲۰۲۱ می‌گوید نمایش تمام اطلاعات مرتبط درباره نویسندگان در زیر آثارشان، پتانسیل رتبه‌بندی را افزایش می‌دهد.

ویل بگنال اضافه کرد که الگوریتم‌های گوگل می‌توانند از اطلاعات نویسندگی در جایگاه‌های با مقررات بالا استفاده کنند. جزئیات مربوط به نویسنده می تواند برای Google مفید باشد تا بررسی کند که آیا محتوای یک صفحه وب باید بر اساس اعتبار نویسنده به کاربران Google ارائه شود یا خیر.

رفتن به مایل اضافی

حتی اگر 100% مطمئن نیستید که گوگل تمام صفحات را از نظر اعتبار نویسنده بررسی می کند، می توانید سئوی خود را با اجرای آن برای مقالات خود در آینده اثبات کنید. Google همچنان به نویسندگانی که آگاه، معتبر و معتبر هستند، ارزش قائل است. من پیش‌بینی می‌کنم که استفاده از اندازه‌گیری قدرت نویسنده به‌عنوان یک ویژگی جستجو افزایش یابد، صرفنظر از اینکه Google در حال حاضر چقدر از آن استفاده می‌کند.

همیشه ایده خوبی است که در وب سایت خود اطلاعات بیشتری درباره خود یا سایر نویسندگان به اشتراک بگذارید. ایجاد اقتدار و شخصیت واقعی زندگی از طریق یک خط فرعی به خوانندگان تصویر واضح تری از اینکه هر زمان که به دنبال شخصی برای اعتماد می گردند با چه کسی می نشینند، می دهد.

منابع بیشتر در مورد Google Authorship و SEO

سه دلیل خوب برای اینکه چرا نویسندگی گوگل هنوز اهمیت دارد

مزایای نویسندگی Byline و نحوه انجام صحیح آن

تالیف گوگل و رتبه نویسنده: بزرگ برای سئو در سال 2013 و پس از آن