نحوه استفاده از GIF در بازاریابی

گوش بده

جدید! به مقاله گوش دهید

GIF که مخفف «فرمت تبادل گرافیکی» است، به یکی از اجزای اصلی ارتباطات مدرن تبدیل شده است. کلیپ‌های ویدیویی کوتاه و حلقه‌ای را می‌توان به راحتی به اشتراک گذاشت، که باعث محبوبیت GIF در بین کاربران رسانه‌های اجتماعی شده است. آنها برای انتقال احساسات، واکنش‌ها و ایده‌ها به شیوه‌ای سرگرم‌کننده و جذاب مناسب هستند.

اما جدا از اینکه یک نوع سرگرمی محبوب هستند، GIF ها می توانند ابزار بازاریابی قدرتمندی باشند، حتی برای بازاریابان B2B.

متن تپنده HELLO به رنگ سبز

منبع: Pixabay

چرا GIF ها محبوب هستند؟

گیف ها در ارتباطات آنلاین غیرقابل انکار هستند. یکی از برترین پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری GIF، Giphy، بیش از 700 میلیون کاربر دارد که روزانه بیش از 10 میلیارد قطعه محتوا را به اشتراک می‌گذارند.

چند دلیل وجود دارد که GIF ها بسیار خوب کار می کنند. آنها به نحوه پردازش تصاویر و مرور محتوا مربوط می شوند.

این بخشی از ساختار بیولوژیکی ما است که مغز ما تصاویر را سریعتر از کلمات پردازش می کند. این بدان معناست که اگر می‌خواهید اطلاعات زیادی را به سرعت منتقل کنید، بهترین گزینه‌های شما فیلم‌ها، تصاویر و GIF هستند.

اولویت دادن به نشانه های بصری با نحوه استفاده ما از رسانه های اجتماعی نیز مطابقت دارد. همانطور که از طریق فید فیس بوک یا اینستاگرام مرور می کنیم، معمولاً به هر پست جداگانه توجه نمی کنیم. آگاهانه یا در غیر این صورت، ما به دنبال چیزی هستیم که برجسته، جالب به نظر برسد یا برایمان جذاب باشد.

چرا GIF ها برای بازاریابی خوب هستند؟

رسانه های اجتماعی

در رسانه‌های اجتماعی، گیف‌ها چند مزیت ظریف نسبت به ویدئوهای کامل و تصاویر ثابت دارند.

برخلاف یک تصویر ثابت، یک GIF جلب توجه می کند: حرکت باعث برجسته شدن GIF می شود. وقتی در فید توییتر خود پیمایش می کنید، متوجه می شوید که چشمانتان به سمت تصاویر متحرک روی تصاویر ثابت کشیده می شود؟ این یک واکنش طبیعی است.

اما ویدئوها نیز تصاویر متحرک هستند، پس چرا به همان خوبی کار نمی کنند؟ ویدئوها می‌توانند محتوای خوبی برای جذب مخاطب در سایت‌هایی مانند YouTube باشند، اما بسیاری از فیدهای رسانه‌های اجتماعی ویدئوها را به صورت خودکار پخش نمی‌کنند. این بدان معناست که کاربر باید آگاهانه برای پخش کلیپ انتخاب کند.

نامزدی

افزایش دیده شدن پروفایل شما و تشویق مشارکت بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی است.

در طراحی بازاریابی و تجربه کاربری (UX)، اگر کاربر مجبور باشد اقدامات بیشتری برای رسیدن به محتوای شما انجام دهد، به آن اصطکاک می گوییم. اصطکاک نرخ تعامل را کاهش می دهد زیرا باعث می شود کاربران از محتوای شما عبور کنند و به چیزی در دسترس تر بپردازند.

GIF ها با فوری بودن از این مشکل جلوگیری می کنند. آنها به صورت خودکار در یک حلقه چند ثانیه ای پخش می شوند که نادیده گرفتن آنها را سخت می کند. جلب توجه کاربر در فضای شلوغ بازاریابی B2B می تواند دشوار باشد و بازاریابی با GIF می تواند به شما در افزایش تعامل کمک کند.

سیگنال های متناوب قلب و شست به رنگ صورتی و آبی

منبع: Pixabay

برند پرسونا

گیف ها می توانند به ایجاد شخصیت و صدای برند شما کمک کنند و به شما این امکان را می دهند که با مخاطبان خود به روشی شخصی تر ارتباط برقرار کنید. GIF ها شخصیت و لحن زیادی را منتقل می کنند. و شما می توانید خود را ایجاد کنید تا آنها را با ارزش های خاص شرکت خود تطبیق دهید.

سازگاری با موبایل

GIF ها در مقایسه با ویدیوها فایل های کوچکی هستند. بارگذاری آنها دشوارتر از یک تصویر نیست. این بدان معناست که آنها برای مرور تلفن همراه عالی هستند، به این ترتیب بیشتر مخاطبان شما محتوای رسانه های اجتماعی آن را مشاهده می کنند.

چگونه می توان از GIF برای بازاریابی استفاده کرد؟

هر راهنمای رسانه های اجتماعی به شما می گوید که GIF ها برای بازاریابی اجتماعی عالی هستند، اما همه کاره هستند و کاربردهای بیشتری دارند. در اینجا چند ایده برای ادغام GIF در بازاریابی دیجیتال شما وجود دارد.

تبلیغات و قصه گویی

از GIF برای ایجاد تبلیغات کوتاه و جلب توجه که داستانی را بیان می کند، استفاده کنید. سعی کنید به طور خلاصه پیام برند خود را با احساس و زمینه منتقل کنید. اگر شما یک بازاریاب B2B با محصول یا خدمات پیچیده ای مانند VoIP هستید که نیاز به توضیح دارد، GIF ها می توانند به کاربران کمک کنند تا با محصول شما ارتباط برقرار کنند.

محصولات و صفحات

محصولات خود را در عمل به نمایش بگذارید و به مشتریان بالقوه ایده بهتری از آنچه می توانند انتظار داشته باشند ارائه دهید. شما همچنین می توانید از GIF برای زنده کردن وب سایت یا صفحات رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید و آنها را از نظر بصری جذاب تر و جذاب تر کنید.

راهنماهای چگونه

از GIF برای ایجاد راهنماهای سریع استفاده کنید تا درک نحوه استفاده از محصولات شما برای مشتریان آسان تر شود. تصمیم گیرندگان B2B نیازهای فنی خاصی دارند. در این موارد نمایش بهتر از گفتن است و GIF ها می توانند به شما کمک کنند از دیوارهای متن خسته کننده جلوگیری کنید.

داده ها و ارائه ها

ارتباطات داخلی، روابط سرمایه گذار و به روز رسانی های تجاری می توانند به اندازه بازاریابی مستقیم در ارتباطات B2B مهم باشند. شما می توانید از GIF برای زنده کردن ارائه داده ها، خبرنامه ها و ارتباطات داخلی خود برای تقویت تعامل بین کارکنان و سهامداران استفاده کنید.

البته، ما در مورد میم ها و محتوای احساسی صحبت نمی کنیم. هنگامی که حقایق و ارقام را ارائه می کنید، گیف های ساده ای که نمودارهای عملکرد شرکت شما را متحرک می کنند، می توانند راه درازی را برای درگیر نگه داشتن شرکت کنندگان داشته باشند.

مدیریت جامعه

در برخی موارد، می‌توانید از فایل‌های GIF برای پاسخ دادن به درخواست‌های مشتری خود به شیوه‌ای سرگرم‌کننده و جذاب استفاده کنید. اگر به خوبی مدیریت شود و متناسب با پایگاه کاربر شما باشد، انجام این کار می تواند به ایجاد اعتماد و ایجاد ارتباط شخصی تر با مشتریان شما کمک کند.

با این حال، این تاکتیک باید فقط توسط مدیران جامعه با تجربه که درک خوبی از مشتریان شما دارند، انجام شود. بسیاری از برندها به دلیل استفاده بیش از حد مشتاقانه مدیران رسانه های اجتماعی از GIF های نامناسب عذرخواهی کرده اند.

چه زمانی نباید از GIF استفاده کرد؟

به طور کلی، اگر تن یک تصویر متحرک مناسب است، استفاده از آن خوب است.

اما اگر به یک مشکل جدی یا یک شکایت رسیدگی می‌کنید، یک GIF برای یک مشتری حرفه‌ای خوشایند نخواهد بود. ممکن است فکر کنید که عذرخواهی یک بچه گربه گریان به خاطر نتایج منفی سه ماهه باعث همدردی شما می شود، اما سهامداران شما ممکن است مخالفت کنند.

از بهترین قضاوت و دانش خود در مورد مشتریان خود برای راهنمایی خود استفاده کنید و در حد احتیاط اشتباه کنید.

کجا می توان فایل های GIF را پیدا کرد

بسیاری از وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی فایل‌های GIF را پیدا کرده و به اشتراک بگذارید، مانند Giphy و Tenor. همچنین می‌توانید با استفاده از برنامه‌هایی مانند GIF Maker و GIF Studio، برنامه خود را ایجاد کنید.

صفحه اصلی منبع GIPHY GIF

اسکرین شات از giphy.com

نمایش برای گفتن

اگر نیاز به توضیح یک محصول پیچیده دارید، GIF ها می توانند بهترین دوست شما باشند. در بازاریابی B2B، این به مشتریان کمک می کند تا محصولات شما را با موارد استفاده خاص تجاری مرتبط کنند.

گیف ها باعث بازاریابی فوری، سرگرم کننده و چشم نواز می شوند.

منابع بیشتر در مورد استفاده از GIF در بازاریابی

GIF های متحرک در ایمیل: سه مثال عالی و پنج نکته سریع

آداب ایمیل: آیا حروف اختصاری، میم ها و ایموجی ها در پیام های کاری مناسب هستند؟

نه راه برای دعوت بیشتر به تعامل با محتوای شما