7 نکته برای آموزش بازاریابان محتوای آینده

گوش بده

جدید! به مقاله گوش دهید

بازاریابان B2B از همه اقشار به محتوا نیاز دارند، از رسانه های اجتماعی و تبلیغات گوگل گرفته تا طرح های سئو، وبینارها و روابط عمومی. آیا باید ادامه دهم؟ اهداف و اهداف بازاریابی شما هر چه که باشند، باید به جانور محتوا غذا بدهید!

طبق نظرسنجی کاپترا در سال 2022، حدود 45 درصد از بازاریابان حدود نیمی از هفته کاری خود را صرف تولید محتوا می کنند و تقریباً یک سوم از زمان خود را 75 درصد از زمان خود را صرف این کار می کنند.

تولید محتوای موثر به معنای داشتن تیمی است که می تواند به طور مداوم پست های وبلاگ با کیفیت بالا، کپی رسانه های اجتماعی، اسکریپت های ویدئویی، مقالات رسانه ای کسب شده و موارد دیگر را ارائه دهد.

توانمندسازی استخدام‌های جدید و استعدادهای سطح پایین برای شکوفا شدن در چنین محیط شلوغ و بر اساس تقاضا، برای تیم‌ها و آژانس‌های بازاریابی داخلی به طور یکسان، بسیار مهم است.

در اینجا هفت نکته برای تبدیل بازاریابان محتوای سطح پایین شما به سوپراستارها آورده شده است.

1. محتوا را مانند یک متخصص موضوع بسازید

در اینجا یک راز کوچک وجود دارد: برای نوشتن مانند آن، لازم نیست یک متخصص موضوع (SME) باشید.

مهارت هایی مانند مصاحبه با یک متخصص، نوشتن سوالات مصاحبه فکری، ایجاد طرح کلی و تحقیق به شما کمک می کند و شما را به یک دارایی ارزشمند برای هر تیم محتوایی تبدیل می کند.

قبل از متعهد شدن به متخصص شدن در صنعتی که احتمالاً تکامل خواهد یافت، مطمئن شوید که اصول اولیه را می دانید.

تخصص موضوعی به مرور زمان خواهد آمد. همچنین، یک مربی خوب می تواند کمک کند.

2. با اهداف و مقاصد شروع کنید

محتوای تولید سرنخ مؤثر با محتوای رهبری فکری مؤثر متفاوت است و باید بر اساس آن نوشته شود. هنگامی که قصد تولید یک محتوای جدید را دارید، هدف و کانال توزیع آن را بدانید.

3. با در نظر گرفتن یک شخص خاص بنویسید

کارت های شخصی عالی هستند، اما لینکدین بهتر است. اگرچه ممکن است عنوان شغل و نوع شرکتی که اعضای مخاطب هدف شما در آن کار می کنند را بدانید، آیا احساس خوبی نسبت به آنها دارید؟

خریداران ایده آل خود را در لینکدین جستجو کنید و آنها را بشناسید:

  • چه نوع محتوایی را پست می کنند؟
  • از چه کسی پیروی می کنند؟
  • چه مهارت هایی دارند؟

این جزئیات به محتوای شما عمق می‌دهد و این احتمال را افزایش می‌دهد که مخاطبان شما فکر کنند که مستقیماً با آنها صحبت می‌کنید – زیرا شما اینطور هستید.

4. همه چیز را از طریق Grammarly اجرا کنید و تکرار کنید

بازم میگم: همه چيز. این شامل محتوای کوتاه است، مانند پست های رسانه های اجتماعی، کپی ایمیل، خطوط موضوع و تبلیغات لینکدین. همه چیز و همه چیز در دنیا رخ می دهد. اشتباهات تایپی و سایر خطاها نیز می توانند به صورت مخفیانه در کپی شوند، به خصوص زمانی که افراد متعددی به ویرایش و ایجاد تغییرات دسترسی دارند.

حتی اگر محتوای خود را قبل از به اشتراک گذاشتن آن با سهامداران خود بررسی کرده اید، قبل از ارائه نسخه نهایی یا ارسال آن برای دیدن جهانیان، دوباره آن را از طریق Grammarly (یا یک سرویس مشابه) اجرا کنید.

5. ویرایش برای بیش از دستور زبان

یک محتوای با کیفیت بالا از نظر گرامری درست است. اعضای تیم جوان باید بدانند که چگونه محتوا و ارزشی فراتر از اصول اولیه نقطه گذاری و املا را بررسی و ویرایش کنند.

در اینجا پنج سوال برای شروع وجود دارد:

  1. آیا عنوان یا تیتر جذاب است؟
  2. آیا نسخه به قول خود عمل می کند؟
  3. آیا نمونه ها یا آمار کافی برای پشتیبان گیری از ادعاها وجود دارد؟
  4. آیا فراخوان برای اقدام (CTA) برای کانال توزیع مناسب است؟
  5. آیا از عبارات کلیدی سئو مناسب استفاده می شود؟

6. یاد بگیرید که چگونه محتوای ضعیف یا نازک را تشخیص دهید

برای استناد به نکته قبلی، بازاریاب‌های محتوا باید مهارت‌هایی را داشته باشند که تشخیص دهند چه چیزی برای مخاطب هدف تعریف شده ارزش ایجاد می‌کند.

به عنوان مثال، اگر مدیران ارشد استراتژی دیجیتال در سیستم‌های بهداشتی بزرگ را هدف قرار می‌دهید، نیازی نیست که به آنها گفته شود که استراتژی سلامت دیجیتال چیست، در حالی که اگر محتوایی را برای دسترسی به کارکنان پرستاری خط مقدم ایجاد می‌کنید، به آنها نیاز است. اطلاعات اولیه بیشتر در مورد استراتژی های سلامت دیجیتال.

اینجاست که مصاحبه با SMEها برای توسعه محتوایی که با خریداران و تأثیرگذاران صحبت می‌کند مفید است.

7. زودتر با معیارها راحت شوید

اگر نمی‌توانید به داده‌ها برای پشتیبان‌گیری از ادعاهایتان استناد کنید، اهمیتی ندارد که یک محتوا چقدر عالی است. آیا قطعه محتوا به اهداف خود رسید؟ معیارهای تعامل در رسانه های اجتماعی چیست؟ چند سرنخ ایجاد کرد؟

دانستن چگونگی سنجش موفقیت محتوا چیزی است که ارزش آن را برای سازمان ثابت می کند.

امتیاز: بازخورد سازنده بدهید

به عنوان یک رهبر محتوا، شما موظف هستید که بازخورد عملی ارائه دهید. اگرچه این شامل به اشتراک گذاشتن مناطق برای بهبود است، اما آگاه کردن مردم از آنچه که به خوبی انجام می دهند به همان اندازه ارزشمند است.

علاوه بر ارائه تقویت مثبت، بازخورد به استعدادهای سطح پایین کمک می کند تا نقاط قوت خود را بشناسند و در مورد راه هایی برای استفاده از این نقاط قوت در سایر زمینه های توسعه محتوا فکر کنند.

همچنین محیط بازتری را ایجاد می کند که در آن مشارکت همه به رسمیت شناخته می شود.

* * *

چه کسی می داند که نقش یک بازاریاب محتوا در 10 سال آینده چگونه تغییر خواهد کرد؟

بازاریابان نوظهور محتوای امروزی هر چه که به آن تبدیل شود، در خط مقدم خواهند بود. ارائه مهارت‌های همیشه سبز به آنها که می‌توانند در آینده به آن‌ها دست یابند، امروز آنها را به تولیدکنندگان محتوای بهتر تبدیل می‌کند.

همچنین نمی توان گفت که بازاریابان ارشد محتوا می توانند با همکاری با اعضای تیم جوان تر خود چیزهای زیادی بیاموزند.

منابع بیشتر در مورد آموزش بازاریابان محتوای آینده

آینده اکنون است: پنج حوزه رشد محتوای بازاریابی آینده نگر

پنج مورد از رایج ترین اشتباهات بازاریابی محتوا – و در عوض چه باید کرد؟

راهنمای عملی برای ایجاد یک تیم محتوای موثر (و نحوه پرورش آن)