سه گانه رشد بازاریابی – داده، فناوری، خلاقیت

گوش بده

جدید! به مقاله گوش دهید

دنیای تجارت مدرن بیش از هر زمان دیگری قابل اندازه گیری و داده محور شده است. با توجه به عملکرد و اندازه گیری بیشتر شرکت ها، سرمایه گذاران و رهبران کسب و کار افزایش رشد ارگانیک و سهم بازار را برای اندازه گیری بازده و موفقیت در اولویت قرار می دهند.

اگرچه بسیاری از تیم‌های بازاریابی می‌توانند این تغییر را در چندین خط کسب و کار احساس کنند، این تغییر به‌ویژه برای بازاریابان B2B قابل توجه بوده است.

همانطور که نقش آنها تکامل یافته است، بازاریابان توسط شرکت های خود وظیفه هدایت رشد کسب و کار را برعهده دارند. بر اساس تحقیقات McKinsey & Co، در واقع، 78 درصد از مدیران عامل در حال حاضر به رهبران بازاریابی برای پیشبرد رشد متکی هستند.

از آنجایی که پیش بینی می شود هزینه ها در بازار جهانی دیجیتال مارکتینگ تا سال 2027 با رشد 9.1 درصدی به 740 میلیارد دلار برسد، تیم ها و آژانس های بازاریابی تنها به عنوان یک منبع استراتژیک رشد خواهند کرد. با استفاده از این دانش، تیم‌ها و آژانس‌های بازاریابی باهوش در حال تکامل هستند تا مسئولیت‌های جدیدی را که منعکس‌کننده اهداف رشد برتر هستند، انجام دهند.

بخش بزرگی از این تکامل، ترکیب تیم‌های چند رشته‌ای و تمرکز جدید بر یک «سه‌گانه رشد» است که دیدگاهی جامع از موفقیت بازاریابی ارائه می‌کند.

سه گانه رشد چیست؟

سه گانه رشد بازاریابی یک رویکرد یکپارچه است که در آن بازاریابان – با یک تیم یکپارچه و چند رشته ای – از تجزیه و تحلیل داده ها، فناوری و منابع خلاق برای اطلاع رسانی استراتژی کمپین استفاده می کنند.

آن تیم به‌جای ارائه معیارهای بیهوده یا KPIهای ارائه شده به یک بخش، اهداف کل شرکت را هدایت می‌کند.

بازاریابانی که از تمام عناصر سه گانه رشد (داده، فناوری و خلاقیت) استفاده می کنند، معمولاً به نرخ های رشدی دست می یابند که بیش از دو برابر رشد رقبایشان است.

با این حال، هر یک از این عناصر باید از نزدیک با هم کار کنند. یکی کردن سه گانه بسیار مهم است زیرا هر جنبه از سه گانه اهمیت جنبه بعدی را تقویت می کند. با این حال، عناصر در اکثر سازمان‌ها حذف می‌شوند.

بیایید هر جزء سه گانه و نقش آن در هدایت اهداف پایدار و در سراسر شرکت را بررسی کنیم.

بنیادی مبتنی بر داده ها و تجزیه و تحلیل

هر استراتژی بازاریابی باید هدفمند و قابل اندازه گیری باشد. همچنین باید معیارهای اصلی رشد را تکمیل کند.

دیدگاه سنتی این است که داده ها خلاقیت را از بین می برند یا مانع از آن می شوند. با این حال، در واقع خلاقیت را غنی می کند و خروجی خلاقانه را هدفمندتر و موثرتر می کند. مدیران بیش از حد بر نتایج ملموس و قابل اندازه گیری تمرکز می کنند و داده ها می توانند به بازاریابان کمک کنند تا بهره وری بیشتری داشته باشند و نتایج خود را به سمت اهداف برتر برند سوق دهند.

اولین قدمی که بازاریابان باید بردارند این است که اطمینان حاصل کنند که بینش مشتری و جهت گیری های بازار در هسته هر تصمیم استراتژیک قرار دارد. نگه داشتن داده ها در قلب توسعه استراتژی به تیم های بازاریابی ستاره شمالی را برای هدایت تمام برنامه ریزی های آینده ارائه می دهد.

با این حال، برای انجام آن، آنها به یک استراتژی داده یکپارچه نیاز دارند که یک منبع حقیقت را برای سازمان فراهم کند. برای موفقیت بسیار مهم است.

به عنوان مثال، فرض کنید داده های مخاطب نشان می دهد که یک نمایه یا گروه خاص بیشتر از دیگران درگیر است. این بینش می تواند استراتژی رسانه ای و دارایی های خلاقانه شما را برای اولویت بندی آن گروه بهینه کند. این بینش همچنین فعالیت هدفمندتری را هدایت می‌کند و نتایج و سرنخ‌هایی با کیفیت بالاتر ایجاد می‌کند.

کاربردهای مناسب داده ها باید به توسعه پیام رسانی، برنامه ریزی سفر مشتری، شخصی سازی ABM و موارد دیگر کمک کند.

به طور خلاصه، هر خروجی بازاریابی باید مبتنی بر داده باشد. داده‌ها همچنین باید کمپین‌های در حال پرواز را بهینه‌سازی کنند و به شما کمک کنند تا تلاش‌ها را روی آنچه برای رسیدن به اهداف تجاری کار می‌کند متمرکز کنید.

استفاده از فناوری و خلاقیت برای دستیابی به نتایج

خلاقیت و فناوری جایی است که بازاریابان از بینش داده‌ها برای یافتن راه‌هایی برای ارتقای فعالیت‌های بازاریابی «سنتی» استفاده می‌کنند. اگرچه تلفیق داده ها و خلاقیت مفهوم جدیدی نیست، اما کاربرد آن برای زنده کردن بینش مخاطبان و جذب بهتر مشتریان بالقوه تکامل یافته است.

پس از جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها، نمایندگان خلاق و فناوری تیم از این بینش‌ها برای توسعه روش‌های پیام‌رسانی و توزیع استفاده می‌کنند تا مخاطبان را به شیوه‌ای درگیر کنند که به بهترین نحو با نیازهای آن‌ها همخوانی داشته باشد.

هنگامی که از فناوری برای توزیع دارایی‌های خلاقانه و پیام‌رسانی استفاده می‌کنید، درک این نکته ضروری است که تیم شما در وهله اول از یک فناوری خاص برای چه هدفی استفاده می‌کند. بازاریابان باید از خود بپرسند که از چه راه هایی می توانند از فناوری در کمپین های خود استفاده کنند که به نتایج پایدار منجر شود.

وقتی فناوری به درستی اعمال شود، می‌تواند تضمین کند که پیام‌های مبتنی بر داده در همان مکان‌هایی که مخاطبان ما هستند، به شیوه‌ای مرتبط و جذاب نشان داده می‌شوند.

همه اجزای سه گانه رشد بازاریابی به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند. مهم است که اجزاء را یکپارچه کنیم، زیرا هر ستون، موارد بعدی را آگاه و تقویت می کند:

  • داده ها شالوده یک کمپین بازاریابی B2B را تشکیل می دهند.
  • Creative از این داده ها برای برقراری ارتباط با ارزش ها و قابلیت های سازمان به گونه ای استفاده می کند که با مخاطبان هدف طنین انداز شود.
  • فناوری این پیام‌های مبتنی بر داده و خلاقانه را برای جذب سرنخ‌ها، اجرای اهداف کمپین و حمایت از کسب‌وکار توزیع می‌کند.

بازاریابی به عنوان موتور رشد جهانی

این یک دنیای جدید و شجاع برای رهبران بازاریابی B2B و تیم های آنها است. هم تیم‌های داخلی و هم آژانس‌های خارجی اغلب به‌عنوان قصه‌گویان اصلی برندشان در نظر گرفته می‌شوند و باید راه‌هایی برای ارتباط برند با نتایج تجاری بیابند.

بازاریابان امروزی باید فراتر از تولید سرنخ سنتی بروند و خود را به نتایج رشد کسب و کار گره بزنند.

فرآیند خرید و فروش هرگز پیچیده تر از امروز نبوده است. برای پاسخگویی موثر در چندین کانال با پیام‌رسانی به‌موقع، تیم‌های بازاریابی باید داده‌های با کیفیت بالا، توانایی تجزیه و تحلیل سریع آن‌ها و توانایی به کارگیری خلاقانه آن‌ها را به گونه‌ای که با مخاطبان طنین‌انداز شود، داشته باشند. یک رویکرد سه‌گانه یکپارچه به برندها کمک می‌کند تا زمانی که بیشتر از همه خدمات شما را می‌خواهند، خریداران را در جایی که هستند ملاقات کنند و طبیعتاً آنها را به بقیه سازمان نزدیک‌تر می‌کند.

همانطور که سازمان ها برای عدم اطمینان اقتصادی بیشتر آماده می شوند، تیم های بازاریابی در رشد حساب ها برای تقویت کسب و کار حیاتی خواهند بود. کسانی که مدل سه گانه را اتخاذ کرده اند، احتمال موفقیت بیشتری خواهند داشت.

با اتخاذ این مدل، بازاریابان B2B نه تنها می توانند تجربیات بی عیب و نقص مشتری را ارائه دهند، بلکه رشد درآمد را تضمین کرده و وفاداری را در دراز مدت افزایش می دهند.

منابع بیشتر در مورد بازاریابی رشد مبتنی بر داده

چگونه یک استراتژی اتوماسیون بازاریابی رشد را شروع کنیم

هشت درس رشد-بازاریابی از ظهور سریع WeWork (و تسلط قریب الوقوع جهانی آن)

هشت قانون برای بازاریابی داده محور