مزایای یک استراتژی رسانه متعلق به

گوش بده

جدید! به مقاله گوش دهید

مردم به وضوح گفته اند که از تجربیات آنلاین خود دو چیز می خواهند: درجه بالایی از شخصی سازی و درجه بالایی از حریم خصوصی.

آیا این انتظارات می توانند در آینده بدون کوکی های شخص ثالث همزیستی داشته باشند؟

آره. اما کسب و کار شما باید در به دست آوردن داده های شخص اول از طریق کانال های بازاریابی متعلق به خود کاهش یابد.

کنترل رسانه های متعلق به خود و تشکیل یک استراتژی رسانه متعلق به سازمان شما کمک می کند تا به راحتی به دنیای “بدون کوکی” آینده منتقل شود. البته منظور من حذف کامل استفاده از کوکی های شخص ثالث توسط گوگل تا سال 2024 است.

اگرچه تاریخ چند بار عقب انداخته شده است، دیر یا زود نمی توانید برای اطلاع رسانی بازاریابی و تبلیغات خود به داده های شخص ثالث وابسته باشید.

از نقطه نظر عملی، این بدان معناست که شما باید روش‌های دیگری را برای هدف‌گیری و تبدیل سرنخ‌ها درگیر کنید. از آنجایی که نمی‌توانید به کوکی‌های بازدیدکننده فردی که از طریق اشخاص ثالث به دست می‌آیند تکیه کنید، باید خلاق باشید.

و اینجاست که کانال های بازاریابی متعلق به شما وارد می شوند.

رسانه متعلق به چیست؟

کانال های بازاریابی متعلق به هر سایتی است که شما کنترل می کنید. به عنوان مثال، وب سایت شرکتی شما در دسته رسانه های متعلق به شما قرار می گیرد زیرا محتوای نمایش داده شده در آنجا را انتخاب می کنید. شما هرگز نباید نگران باشید که نام تجاری شما توسط محتوای مشکوک شخص ثالث لکه دار شود. شما در صندلی راننده هستید، و این به شما امکان می دهد از تمام مزایای رسانه های متعلق به خود بهره مند شوید و هیچ یک از خطرات مربوط به قرار دادن تمام تخم مرغ های خود را در سبد اطلاعات شخص ثالث متحمل نشوید.

مزایای کانال های بازاریابی تحت مالکیت

اگرچه ممکن است فکر کردن به تعدیل استراتژی بازاریابی خود برای تأکید بیشتر بر رسانه های مالکیتی سخت به نظر برسد، این تغییر جنبه های مثبت زیادی دارد.

برای اولین بار، شما به نوسان هزینه های تبلیغات سایت شخص ثالث چندان متکی نخواهید بود. شما می توانید بیشتر از بودجه خود را به کانال های بازاریابی متعلق به خود منتقل کنید.

اشتباه نکنید: هزینه ها در سایت های شخص ثالث افزایش یافته است. زمانی که تبلیغات لینکدین برای اولین بار منتشر شد، نسبتاً مقرون به صرفه بود. شرکت شما می‌تواند در لینکدین برای مخاطبان خاص تبلیغ کند، بدون اینکه پولی را به خطر بیندازد. با گذشت زمان، نرخ های تبلیغات به شدت افزایش یافت و رقابت را گران تر کرد.

دومین مزیت تمرکز بر رسانه های متعلق به این است که می دانید از داده های دقیقی استفاده می کنید که تیم شما منبع آن است. شما هرگز نمی توانید مطمئن باشید که معیارهایی که از شخص ثالث دریافت می کنید 100٪ دقیق هستند. مشکلات اخیر داده های تبلیغاتی فیس بوک ثابت می کند که داده های دیگران تا چه حد غیرقابل اعتماد هستند. تا زمانی که پلتفرم را کنترل نکنید، نمی توانید تمیزی داده هایی را که در اختیار دارید کنترل کنید.

مزیت نهایی تأکید بیشتر بر داده‌های شخص اول که از طریق رسانه‌های متعلق به آنها به دست می‌آید قبلاً ذکر شد: برند شما هرگز با محتوایی که شما آن را تأیید نمی‌کنید مرتبط نمی‌شود. ارتباط نام تجاری شما با چیزی مانند سخنان نفرت انگیز می تواند گران باشد. به همین دلیل است که بسیاری از تبلیغ کنندگان مشهور و معتبر از توییتر فرار می کنند. آنها دیگر اعتماد ندارند که تصویر برندشان در پلتفرم امن است. بنابراین، آنها هیچ شانسی نمی گیرند.

توسعه یک استراتژی رسانه ای قوی

به دلیل مزایای بسیاری که در ارتباط با ایجاد و استقرار یک استراتژی رسانه‌ای متعلق به خود است، می‌خواهید از امروز شروع به توسعه استراتژی خود کنید.

می توانید با نگاهی به تقویم تحریریه کانال های بازاریابی متعلق به خود شروع کنید. داشتن نوع و آهنگ مناسب محتوا، شما را برای آینده ای بدون کوکی آماده می کند.

همانطور که محتوای شما به مخاطبان دلخواه شما می رسد، آن مخاطبان تشویق می شوند تا با برند شما تعامل کنند. وقتی آنها این کار را انجام دهند، سفر آنها در سایت های رسانه ای متعلق به شما از طریق نرم افزار تجزیه و تحلیل شما قابل ردیابی خواهد بود. سپس می‌توانید از این داده‌ها برای تقویت تعامل‌های شخصی‌سازی شده استفاده کنید که باعث افزایش تبدیل و افزایش فروش می‌شود.

اما کدام یک از محتوای رسانه ای متعلق به شما در ابتدا مستحق توجه شماست؟

1. محتوای وبلاگ

وبلاگ شما احتمالاً مهم ترین مکان برای جمع آوری مداوم داده های بازدیدکنندگان شخص اول است.

ایجاد محتوای خود را ترسیم کنید تا به شما امکان دهد حداقل یک بار در هفته یک مقاله، ویدیو یا سایر مطالب خلاقانه با کیفیت بالا منتشر کنید. ثبات و صبر از عناصر کلیدی حفظ حضور حرفه ای در وبلاگ نویسی است.

علاوه بر این، وبلاگ شما بخش بزرگی از تلاش های سئوی شما است، که جنبه دیگری از استراتژی بازاریابی شما است که می توانید تا حدودی آن را کنترل کنید.

2. خبرنامه

شما آدرس های ایمیل را به عنوان بخشی از طرح های بازاریابی متعلق به خود جمع آوری خواهید کرد. با ایجاد یک خبرنامه فوق العاده از آن ایمیل ها بهترین استفاده را ببرید.

خبرنامه شما باید حاوی نکات و اطلاعات ضروری باشد. شما می‌خواهید که گیرندگان مشتاقانه منتظر دیدن آن در صندوق ورودی خود باشند تا نرخ باز و نرخ کلیک تماس برای اقدام شما را تا جایی که می‌توانید بالا نگه دارند.

3. وبینارها و سایر رویدادهای آنلاین

وبینارها و سایر رویدادهای آنلاین فرصت هایی را برای شما فراهم می کند تا با مخاطبان تعامل داشته باشید. ماهیت رفت و برگشتی (و نه یک طرفه) تجربیات، آنها را به وسیله ای عالی برای جمع آوری اطلاعات شخص اول تبدیل می کند. فقط مطمئن شوید که محتوای شما آموزشی و منحصر به فرد است. وقتی «سس مخفی» خود را به اشتراک می گذارید، شرکت کنندگان از آن قدردانی می کنند.

4. محتوای دروازه‌دار

محتوای دروازه‌دار تنها پس از ارائه اطلاعات تماس توسط شخصی قابل بازیابی است. به طور معمول، محتوای دروازه ای در پشت صفحه فرود ذخیره می شود. تقویم سرمقاله استراتژیک شما نباید محتوای دروازه‌دار را نادیده بگیرد. داده‌های بازدیدکننده‌ای که از آن جمع‌آوری می‌کنید می‌تواند به افزایش فهرست ایمیل‌های شما کمک کند، و می‌تواند برای تأثیر بیشتر به اعضای تیم فروش شما تحویل داده شود.

* * *

تا به حال، تلاش‌های بازاریابی شما ممکن بود به شدت به سمت رسانه‌های پولی مانند تبلیغات فیس‌بوک و گوگل متمایل شده باشد.

حقیقت را باید بگوییم، حتی زمانی که کوکی‌های شخص ثالث کنار می‌روند، نباید تبلیغات کانال شخص ثالث را به کلی کنار بگذارید. با این حال، می توانید انتظار داشته باشید وزنی که به هر نوع محتوایی که از بخش بازاریابی شما سرازیر می شود را تغییر دهید. به آن به عنوان روشی برای ایجاد یک رژیم غذایی با محتوای متعادل فکر کنید.

منابع بیشتر در مورد استراتژی رسانه های مالکیتی

سه گام برای یک استراتژی رسانه ای همگرا موثرتر

مالکیت، پرداختی و کسب درآمد: رسانه اجتماعی Trifecta [Infographic]

محور دیجیتال برای بازاریابی آنلاین: اریک شوارتزمن در مورد هوشمندی بازاریابی [Podcast]