5 معیار برتر آژانس بازاریابی

گوش بده

جدید! به مقاله گوش دهید

در دنیای دیجیتال، جایی که همه چیز توسط فناوری هدایت می شود، تأیید اثربخشی ابتکارات بازاریابی با اعداد به عنوان مدرک موفقیت، مهمترین اولویت هر آژانس بازاریابی است.

برای موفقیت و رشد در چشم انداز آژانس بازاریابی بسیار رقابتی، باید تمرکزی غیرقابل انکار روی امور مالی، اثربخشی کمپین های خود و عملکرد و سودآوری داشته باشید.

این مقاله 5 معیار برتر آژانس بازاریابی را که باید برای بهبود سودآوری اندازه گیری کنید، از جمله اینکه کدام معیارها را می توان ردیابی کرد و نحوه محاسبه آنها را نشان می دهد.

1. هزینه هر سرنخ (CPL)

یکی از مهمترین اهداف بازاریابی، جذب سرنخ های با کیفیت بالا است. برای انجام این کار، آژانس های بازاریابی برای تبلیغات دیجیتال، پست های رسانه های اجتماعی حمایت شده، سئو برای هدایت ترافیک ارگانیک و کانال های مختلف پولی و ارگانیک هزینه می کنند.

اثربخشی ابتکارات بازاریابی در تولید سرنخ را می توان با محاسبه مبلغی که آژانس برای تولید هر سرنخ هزینه می کند اندازه گیری کرد. هرچه سرنخ های بیشتری در یک بودجه مشخص ایجاد کنید، هزینه کمتری برای هر سرنخ به دست می آورید. در حالت ایده آل، هزینه هر سرنخ باید کمتر از سود ناخالصی باشد که در هر فروش به دست می آورید.

اندازه گیری CPL به شما کمک می کند…

  • هزینه های خود را برای تولید سرنخ در رابطه با نتایجی که تولید می کنید پیگیری کنید
  • مشخص کنید که آیا هزینه ها موجه و پایدار است یا خیر
  • تصویری بزرگ‌تر در یک دوره طولانی‌تر ترسیم کنید، روندها را شناسایی کنید و منابع را بر اساس آن و به طور فعال برای تولید سرنخ در هر دوره زمانی معین تخصیص دهید.

CPL را با تقسیم کل هزینه بازاریابی بر تعداد کل سرنخ های تولید شده محاسبه کنید.

به عنوان مثال، اگر هزینه بازاریابی شما برای یک ماه 500 دلار باشد و تعداد سرنخ های تولید شده در آن ماه 20 باشد، CPL = 500/20 دلار = 25 دلار است.

2. درآمد به ازای هر مشتری (RPC)

یکی از مهمترین معیارهایی که هر کسب و کاری باید اندازه گیری کند، درآمد است. در نهایت، هر کسب‌وکار سودآوری تلاش می‌کند تا بیشترین درآمد ممکن را به ارمغان بیاورد. بنابراین پیگیری درآمد امری ضروری است.

برای آژانس های بازاریابی، موفقیت را می توان با میزان درآمدی که هر مشتری برای آژانس شما به ارمغان می آورد، اندازه گیری کرد. بنابراین، اندازه گیری دوره ای درآمد هر RPC مشتری بسیار مهم است.

اندازه گیری RPC…

  • بینشی در مورد ارزشی که هر مشتری برای آژانس بازاریابی شما به ارمغان می آورد به شما می دهد
  • به شما این امکان را می دهد که بالا و پایین درآمد هر مشتری را در یک دوره زمانی ردیابی کنید و متوجه شوید که آیا به مشتریان خود بیش از حد یا کمتر از آن خدمات می دهید.
  • بینش هایی را در اختیار شما قرار می دهد که با آن می توانید تغییرات قاطعی در استراتژی بازاریابی و مدل کسب و کار خود ایجاد کنید و راه هایی برای افزایش درآمد کل خود بیابید.
  • شما را قادر می سازد تا اهداف و اهداف تجاری دقیق تری را تعیین کنید

شما می توانید RPC را با تقسیم کل درآمد بر تعداد مشتریانی که دارید محاسبه کنید:

RPC = کل درآمد / شماره از مشتریان

به عنوان مثال، اگر مجموع درآمد سالانه شما 1 میلیون دلار است و 20 مشتری دارید، RPC = 1,000,000/20 دلار = 50,000 دلار در سال است.

3. حاشیه ناخالص

هنگامی که یک آژانس بازاریابی را اداره می کنید، باید مطمئن شوید که قیمت گذاری شما عالی است. این برای سودآوری شما بسیار مهم است. حاشیه ناخالص یکی از آن KPIهای آژانس بازاریابی است که به ردیابی سودآوری شما کمک می کند.

اندازه گیری حاشیه ناخالص به شما کمک می کند…

  • نرخ های مناسب برای خدمات خود را ثابت کنید
  • سودآوری را در طول زمان پیگیری کنید
  • مشخص کنید که از هر شغلی که از هر مشتری می گیرید چقدر سود به دست می آورید
  • مشخص کنید که کدام خدماتی که ارائه می دهید بیشترین و کمترین سود را برای شما به ارمغان می آورد
  • برای کاهش هزینه ها و دستیابی به سودآوری، تصمیمات مبتنی بر داده بگیرید

می‌توانید سود ناخالص را با کم کردن هزینه‌های کالای فروخته‌شده و هزینه‌های نیروی کار از درآمد ناخالص خود محاسبه کنید، که درآمدی است که پس از پرداخت هزینه‌های متحمل شده (مانند تبلیغات در روزنامه، پست‌های حمایت شده در رسانه‌های اجتماعی) به دست می‌آید. ، و غیره.):

حاشیه ناخالص = درآمد ناخالص – هزینه کالا و هزینه نیروی کار

به عنوان مثال، اگر درآمد ناخالص شما در طول یک ماه 100,000 دلار باشد و هزینه کالاهای فروخته شده و هزینه های نیروی کار به 45,000 دلار برسد، آنگاه حاشیه ناخالص = 100,000 دلار – 45,000 دلار = 55,000 دلار، یا حاشیه ناخالص % = 55,000/000/0$10.

4. حاشیه سود خالص

حاشیه سود خالص یکی از مهم ترین KPI های بازاریابی است. این به شما کمک می کند سودی را که آژانس بازاریابی شما پس از پرداخت تمام هزینه ها، از جمله هزینه های مواد و نیروی کار، هزینه های عملیاتی، مالیات ها و هزینه های سربار به دست آورده است، اندازه گیری کنید.

با اندازه گیری حاشیه سود خالص می توانید …

  • از کارایی و سودآوری اطمینان حاصل کنید
  • مطمئن شوید که استراتژی قیمت گذاری شما درست است
  • درآمد خود را در دراز مدت بهبود بخشید
  • معیار در برابر استانداردهای صنعت
  • به سرمایه گذاران و سایر سهامداران خود بینش های کلیدی در مورد عملکرد تجارت بازاریابی خود بدهید تا بتوانند تصمیمات آگاهانه بگیرند.

می توانید حاشیه سود خالص را با تقسیم سود خالص که تفاوت بین درآمد کل و کل هزینه ها است بر کل درآمد محاسبه کنید.

حاشیه سود خالص = (کل درآمد – کل هزینه ها) / کل درآمد

به عنوان مثال، اگر کل درآمد شما در ماه 100000 دلار و کل هزینه های شما در ماه 75000 دلار باشد، درصد حاشیه سود خالص = (100000 – 75000 دلار) / 100000 دلار در 100 = 25٪ است.

5. سرنخ های واجد شرایط بازاریابی (MQL)

در دنیای دیجیتال، دستیابی به تبدیل فروش یک چالش است. تولید سرنخ، پرورش آنها و هدایت آنها به قیف فروش مستلزم تلاش مداوم و ارتباطات بازاریابی در قالب به اشتراک گذاری منابع دانش، توصیه های محصول، بررسی ها، پیشنهادات و غیره از طریق کانال های مختلف است.

در عین حال، تلاش های بازاریابی باید هدفمند و دقیق باشد. ارسال ایمیل به مخاطبینی که حتی علاقه ای به باز کردن ایمیل ندارند، بدون اینکه هیچ مزیت ملموسی برای کسب و کار شما داشته باشد، هزینه بر منابع دارد. اینجاست که یکی از معیارهای مهم بازاریابی دیجیتال مطرح می شود: سرنخ های واجد شرایط بازاریابی.

سرنخ های واجد شرایط بازاریابی، مخاطبین، سرنخ ها و مشتریان بالقوه ای هستند که به طور مداوم با ابتکارات بازاریابی شما درگیر هستند و به محصولاتی که شما بازاریابی می کنید علاقه نشان می دهند.

MQL معیاری است که به شما کمک می کند…

  • تعداد مشتریان احتمالی که در هر زمان ممکن است داشته باشید
  • فروش بالقوه ای که ممکن است بتوانید در آینده نزدیک به آن دست پیدا کنید
  • اثربخشی کمپین های بازاریابی شما با هدف تولید سرنخ
  • توانایی شما برای جمع آوری سرنخ های با کیفیت بالا

سرنخ ها ممکن است واجد شرایط بازاریابی در نظر گرفته شوند زمانی که …

  • ایمیل های بازاریابی خود را به طور مرتب باز کنید
  • از صفحه محصول خود عبور کنید
  • برای خبرنامه خود ثبت نام کنید
  • در مورد شرکت یا محصولات خود بپرسید

تنها با مشاهده سفر مشتری و ردیابی رفتار سرنخ ها در سایت خود می توانید سرنخ های واجد شرایط بازاریابی را اندازه گیری کنید.

* * *

معیارهای بازاریابی زیادی وجود دارد که آژانس ها باید برای بهبود سودآوری آن ها را دنبال کنند. چه به دنبال اندازه‌گیری و ردیابی پیشرفت کسب‌وکار خود برای شناسایی زمینه‌هایی باشید که نیاز به بهبود دارند یا باید در هنگام کاهش عملکرد به شما هشدار داده شود، معیارهای ذکر شده در این مقاله می‌توانند به شما کمک کنند.

منابع بیشتر در مورد معیارهای آژانس بازاریابی

چهار معیار چرخه حیات آژانس – و نحوه سود بردن از آنها

معیارهای آژانس بازاریابی محتوا: قیمت گذاری، تولید و معیارها