تئوری چرخ رنگ – چارچوب سئو

گوش بده

جدید! به مقاله گوش دهید

اجازه ندهید سئو ذهن شما را منفجر کند! حتی اگر ماهیت محض سئو هم به تفکر “تصویر بزرگ” و هم توجه بسیار دقیق به جزئیات نیاز دارد.

این مقیاس از تحقیق و همچنین توجه به جزئیات مورد نیاز است تا به سایت شما فرصتی برای عملکرد و دستیابی به دسترسی، هم در مورد عبارات جستجوی رقابتی و اغلب تراکنشی شما و هم هنگام ایجاد نقاط تماس اولیه در چرخه حیات مشتری، بدهد.

تعداد تئوری ها و راهنماهای مرتبط با سئو بسیار زیاد است، و هضم همه آنها به احتمال زیاد ذهن شما را منفجر می کند – و برای اجرا، احتمالاً بودجه شما را منفجر می کند!

همچنین درست است که هرچه SEO بیشتر را درک کنید و متخصص تر شوید، وظیفه سئو سخت تر می شود – به عنوان مثال، نقشه های ذهنی که اغلب برای راه اندازی یا ایجاد گروه های محتوا وجود دارند می توانند (و اغلب نیاز دارند) باشند. موضوعات تحقیقات گسترده، احساس غم و اندوه، تخصص فنی، و نظر متخصص.

با این حال، تئوری چرخ رنگ ارزش بررسی را دارد. و اگر هیچ چیز دیگری نباشد، باید به شما کمک کند سئوی خود را تجسم کرده و آن را در یک ساختار منطقی تنظیم کنید – که در نهایت، یکی از کلیدهای مهم برای دستیابی به موفقیت SERP است.

همچنین باید به عنوان یک ابزار ارزشمند برای برقراری ارتباط با تیم های داخلی یا کسانی که روی پروژه کار می کنند دقیقاً چه چیزی تولید شود و چه موضوعات و کلمات کلیدی در ساختار کلی وب سایت پیچیده تر مورد هدف قرار می گیرند، عمل کند.

سئوی محتوا در واقع شامل چه چیزی است

سئوی محتوا به آن اشاره دارد ایجاد محتوایی که به صفحات وب شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشند. این شامل همه چیز مربوط به نوشتن و ساختار محتوا در وب سایت شما می شود.” -Yoast

اساساً در رابطه با نوشتن و قالب بندی محتوا، سئو به شناسایی موضوع، محتوای مرتبط با کمپین، پست ها و موضوعات خرد و فایل های رسانه ای در صفحات موضوع اشاره دارد.

همچنین، به ایجاد چنین محتوایی در چارچوب سئو اشاره دارد – یعنی نیاز به ساخت آن محتوا با رعایت و رعایت قوانین سئو داخلی و سئوی خارج از صفحه:

  • سئو روی صفحه شامل مواردی مانند لنگرها، متا متن، کلمات نوشته شده واقعی، پیوندها، و ویژگی های SERP و رسانه های موجود در ساخت و انتشار صفحه/مقاله است.
  • سئوی خارج از صفحه به ندرت به طور کامل در کنترل نویسنده یا ناشر است و به بک لینک ها اعم از طبیعی یا ارگانیک، دستی یا خودساخته اشاره دارد. همه آنها پتانسیل افزایش موقعیت صفحه را دارند. اثربخشی به عواملی مانند محبوبیت و امتیازات اعتماد دامنه ارجاع دهنده، ارتباط موضوع و تعداد پیوندها در صفحه پیوند بستگی دارد.

نظریه چرخ رنگ SEO چیست؟

تئوری چرخ رنگ اجازه می دهد تا چارچوبی ساخته شود که به ایجاد 5 تا 6 گروه برای وب سایت شما بستگی دارد که به گونه ای طراحی شده اند که به روانشناسی کاربر جستجوگر کمک کند.

از آنجا دسته بندی محتوای خود را ایجاد می کنید و پیوندها و لنگرهای “میکرو موضوع” را بیشتر شناسایی می کنید. آن موضوعات خرد، به نوبه خود، همچنین فرصت های پیوند یا اشتراک گذاری اضافی را به صفحات کلیدی سایت شما و حساب های اجتماعی کلیدی ارائه می دهند.

در نهایت، مرکز چرخ صفحات نمایه شده را نشان می دهد که به احتمال زیاد بازدیدکنندگان جدید را جذب می کنند.

در کل، این صفحات سایت اصلی و صفحات فرود نمایه شده شما هستند که در لایه های بیرونی چرخ قرار دارند. و هر بخش، از بیرونی به درونی، در خدمت بهبود اثربخشی محتوا در آن گروه محتوا و موضوع است. یک روش شناخته شده ابداع شده توسط HubSpot، خوشه موضوعی، ساختار مشابهی دارد.

نمودار تئوری چرخ رنگ SEO

چگونه چرخ رنگ SEO خود را کامل کنید

چرخه رنگ برای پیاده سازی کامل به درجاتی از دانش سئو نیاز دارد.

من این مدل را برای کسانی که دارای تخصص متوسط ​​هستند یا کسانی که در مدیریت پروژه متخصصان سئو و بازاریابی محتوا درگیر هستند پیشنهاد می کنم.

هر بار روی یک بخش تمرکز کنید و برای تکمیل چرخ کار کنید. بخش رسانه شامل بیشترین محتوای اشتراک‌گذاری بصری شما، مانند مقالات روابط عمومی، ویدیوها، گرافیک‌ها و تصاویر است.

ابتدا، 5-6 دسته بندی را که دایره درونی محتوا و روانشناسی را تشکیل می دهند، شناسایی کنید:

  • نام تجاری و پس زمینه
  • صفحات محصول و خدمات
  • کاربرد محصول یا خدمات (مورد استفاده، مطالعات موردی، در عمل و غیره)
  • انگیزه های خرید
  • بخش رسانه (صوت، تصویر، تصویر، روابط عمومی)

سپس، این مراحل را دنبال کنید:

  1. فهرستی از صفحات اصلی و صفحات فرود خود تهیه کنید – صفحاتی که بیشتر به افرادی که در آنها فرود می‌آیند علاقه دارید و بیشتر مربوط به فعالیت‌ها و پیشنهادات تجاری شما هستند.
  2. بیرون چرخ را دور بزنید و آن صفحات را در یک جعبه در قسمت بیرونی چرخ قرار دهید. هر دسته باید حداقل سه صفحه در هر بخش خارجی داشته باشد.
  3. فهرستی از موضوعات خرد با بهترین عملکرد خود را تهیه کنید – موضوعاتی که بیشترین ترافیک را دریافت می کنند و موضوعات اصلی هستند. به عنوان مثال، ممکن است صفحه ای با دانش تخصصی در مورد یک محصول یا یک صفحه عمومی در مورد رویداد محلی شما و تیمتان باشد. آن صفحات را در قسمت موضوعی مناسب در درونی ترین بخش چرخ (بخش خاکستری در نمودار) قرار دهید.

در این مرحله، باید نشانه روشنی از دسته‌هایی که در آنها سبک‌تر هستید یا آن‌هایی که محتوای اضافی برای آن‌ها دارید، داشته باشید.

صفحاتی که فهرست کرده‌اید و هنوز نتوانسته‌اید در بخش‌های بیرونی یا داخلی قرار دهید، صفحات کلیدی برای بهبود ترافیک هم به موضوعات خرد داخلی و هم در قسمت‌های بیرونی هستند. آنها صفحات فرود حجمی هستند. آنها باید در بخش میانی بنشینند و صفحات داخلی به بیرون را به هم متصل کرده و پیوند دهند. ممکن است متوجه شوید که آن بخش از سایت شما اصلا وجود ندارد و لیست شما قبلاً در دایره داخلی یا بیرونی قرار گرفته است.

شما اکنون حوزه های محتوا را شناسایی کرده اید که در آن سئوی خود را ایجاد و بهبود دهید.

سناریوهای احتمالی پس از تکمیل چرخ رنگ – و چه باید کرد

1. شما تعداد زیادی صفحه فهرست شده دارید که در نمودار نیستند

این نشان می‌دهد که ممکن است مجبور باشید به معرفی دسته‌های جدید به سایت خود نگاه کنید یا در بدترین حالت، مشکلاتی در مورد آدمخواری محتوا دارید.

شما باید یک ممیزی کامل انجام دهید تا بهترین مسیر عمل را مشخص کنید، اما باید محتوایی را که باید ایجاد شود که موضوعات صفحه داخلی و خارجی و صفحات از قبل موجود را که نیاز به کار دارند پیوند دهد، شناسایی کنید.

چرا این کار را انجام دهید؟

آن صفحات قوی ترین لینک های داخلی را تولید می کنند. و به نوبه خود، اگر به مهمترین صفحه خارجی از چندین موضوع تخصصی یا خرد پیوند دهید، کلمات کلیدی جداگانه برای هر صفحه تقویت می شود. در نتیجه، سایت شما شانس بیشتری برای ویژگی های SERP و پیوندهای سایت در صفحات بیرونی/فرود خواهد داشت.

2. شکاف های بزرگی در چرخه رنگ وجود دارد و هیچ صفحه سایتی برای تکمیل بخش ها وجود ندارد

این نشان می دهد که سایت شما خیلی نازک است. شما باید به ایجاد محتوا و صفحات اضافی در هر دسته برای ساختار وب سایتی نگاه کنید که دسته بندی های داخلی (خاکستری) چرخ را تکرار می کند. شما باید تجزیه و تحلیل رقبا و کلمات کلیدی را انجام دهید تا دریابید که چه حوزه های محتوایی را باید بسازید.

چرا این کار را انجام دهید؟

کامل بودن سایت شما و احتمالاً منطق و عمق مورد نیاز برای رتبه بندی شما کافی نیست. احتمالاً در عملکرد جستجوی خود موقعیت های پراکنده یا حتی شکسته ای خواهید داشت. و اگرچه ممکن است کلمات کلیدی و صفحات خوبی ایندکس شده داشته باشید، آنها احتمالاً برای سختی کلمات کلیدی حدود 40 یا بالاتر هستند.

3. شما یک چرخه رنگ نسبتا کامل دارید

خبر عالی: شما در زمینه محتوای خود کار خوبی انجام داده اید!

قدم بعدی شناسایی اهداف اصلی شماست. آیا در تلاش برای افزایش موقعیت یا به دست آوردن ویژگی های SERP هستید؟ شاید شما تمایل دارید که صفحات شما کاربران مناسبی را جذب نمی کند و در نتیجه از سطوح پایین تعامل در سایت رنج می برید؟

چرخه رنگ SEO به وضوح موضوع اصلی و حوزه های محتوا را به تصویر می کشد. اکنون شما برای سطح بعدی در سئو آماده هستید: تمرکز بر پیوندهای داخلی، توسعه و بک لینک، طرحواره، و ایجاد ویژگی های SERP.

تئوری چرخ رنگ SEO برای چه کسانی مناسب است؟

این چارچوب دارای سه زمینه استفاده اصلی است:

  1. یک ابزار تجسم برای پروژه های سئو محتوا
  2. ابزار برنامه ریزی برای پروژه های سئو محتوا
  3. چارچوبی که با آن اطمینان حاصل شود که ساختار سایت شما منطقی باقی می ماند، برای شناسایی افراد خوار یا حوزه های موضوعی نازک

این چارچوب برای صاحبان کسب‌وکار، آژانس‌ها و تیم‌های بازاریابی داخلی که می‌خواهند یا به ابزار بصری برای برنامه‌ریزی و اجرای استراتژی محتوا برای اهداف سئوی وب‌سایت نیاز دارند، ایده‌آل است. این یک چارچوب بسیار مفید برای سایت‌های بزرگ، یا سایت‌هایی است که ساختاری غیرقابل استفاده دارند و نیاز به سخت‌تر کردن محتوا دارند، یا سایت‌هایی که از آدم‌خواری صفحه رنج می‌برند.

آن را امتحان کنید!

منابع بیشتر در مورد سئو و چارچوب های محتوای وب سایت

نکاتی برای بهینه سازی محتوای در محل با لمس انسانی

سه تکنیک کاربردی سئو برای بهبود وب سایت شما در حال حاضر

چگونه عنوان صفحات را برای تقویت سئوی وب سایت خود بهینه کنیم