بازاریابی، گفتگو و جامعه | اساتید بازاریابی

گوش بده

جدید! به مقاله گوش دهید

وقتی اجازه دادیم انتساب بازاریابی بیشتر از ارتباط با مردم باشد، چیزی را از دست دادیم.

در انجمن MarketingProfs B2B در سال 2022، من در مورد شخصی تر کردن بازاریابی صحبت کردم – نه شخصی. گرایش به سمت اتوماسیون بازاریابی ماشینی و تبلیغات دیجیتال مزاحم عالی نیست. بله، آن چیزها ضروری است، اما فکر می کنم همه ما می توانیم این را بپذیریم مقداری بازیگران بد (مطمئنا نه نیکلاس کیج) همه چیز را زیاده روی کردند.

من آنجا در سنگر بودم و به مدت شش سال یک نام تجاری “راه حل های بازاریابی” را بازاریابی می کردم. ما به کسب‌وکارها کمک کردیم تا بهترین گزینه‌ها را برای برجسته شدن در یک بازار شلوغ انتخاب کنند. اما همه چیز به طور فزاینده ای در تبلیغات و بازاریابی دیجیتال عالی نشد.

من اکنون دو سال به عنوان رئیس بازاریابی برای یک آژانس مشاوره توسعه نرم افزار هستم و ما کارها را کمی متفاوت انجام می دهیم.

حضور در جوامعی که به آنها اهمیت می‌دهیم، تمرکز بزرگی برای افزایش آگاهی از برند و ایجاد تقاضا به روشی انسانی‌تر بوده است.

افرادی که در یک کنفرانس مشاوره نرم افزاری پشت میزها با رایانه نشسته اند

در بالا: Double Agents با شرکت کنندگان در ساعات اداری تحت حمایت RailsConf در آزمایشگاه Test Double جفت می شود.

ما به چندین روش برای انسانیت و جامعه کار کرده‌ایم:

من در طول سال به این فکر کرده ام که چگونه جنبه های شگفت انگیز جامعه سازی آن چیزها را ترجمه کنم. پس شروع کردم به فکر کردن به معنای واقعی کلمه ساختن یک جامعه

گرایش به سمت اجتماعات اجتماعی خصوصی مسئله بزرگی است. بسیاری از چنین جوامعی برای من به عنوان یک بازاریاب ارزشمند بوده اند:

ماه هاست که در حال ارزیابی گزینه ها و برنامه ریزی هستم. ما اکنون آماده راه اندازی یک انجمن تست دو میزبان هستیم تا با افرادی ارتباط برقرار کنیم که به کارهای مشابهی که ما انجام می دهیم اهمیت می دهند. ما آن را NEAT یا «همه چیز درباره فناوری نیست» می نامیم.

(خیلی چیزها در این مورد وجود دارد. بنابراین من قصد دارم این بخش از سفر “فعال سازی فروش: خوب یا بد” خود را در مورد چرایی و چگونگی تقسیم کنم. در این مقاله، چرایی ها را پوشش می دهیم!)

راه اندازی یک جامعه هم برای توسعه دهندگان و هم برای رهبران مهندسی با تعیین اهداف شروع شد:

  1. جرقه علاقه و اتصالات با انسان ها پشت پرده
  2. درگیر شدن گفتگو در مورد چیزهایی که باعث غوغا در قلب ما می شود.
  3. فضاهای آنلاین و فیزیکی را به طور یکسان برای تقویت واقعی ایجاد کنید جامعه سازی.

از طریق GIPHY

سرد. اما چرا مردم از ارتباطات، گفتگوها و اجتماع قدردانی می کنند؟ نکته کلیدی این است که افرادی که می خواهیم با آنها ارتباط برقرار کنیم نه تنها به موضوعات مشابه علاقه دارند، بلکه عمیقاً به فلسفه ها یا رویکردهای مشابه نیز اهمیت می دهند.

آن وقت بود که یاد کتاب کوچکی افتادم که دو دهه در قفسه من نشسته بود.

The Cluetrain Manifesto نوشته ریک لوین، کریستوفر لاک، داک سرلز و دیوید واینبرگر

به تعبیر اینیگو مونتویا، به ابتدا برگشتم. من به یاد آوردم که بازاریابی به عنوان یک هنر همه چیز در مورد ایجاد گفتگو و جامعه است.

«مخاطبان گوش می‌دهند، زیرا مردم دقیقاً مجذوب تفاوتی می‌شوند که نت ارائه می‌کند: صدای انسان‌ها که با یکدیگر به‌عنوان انسان صحبت می‌کنند – صدای میلیون‌ها مکالمه که هدف اصلی‌شان، برای یک بار هم که شده، این نیست که چیزی به ما بفروشند. ” (کریستوفر لاک، “آخرالزمان اینترنتی،” مانیفست Cluetrain)

این کتاب زمانی که در سال 2000 منتشر شد، الهام بخش بود، زیرا دلیل ایجاد تغییرات در اینترنت را بررسی می کرد.

از طریق GIPHY

بازخوانی قطار سرنخ در سال 2023 است …

  • دلگرم کننده (همه ما به نوعی این کار را کردیم!)
  • سرگرم کننده (گروه های خبری، lol)
  • یک لگد در شلوار (برای جلوگیری از خراب کردن اینترنت توسط بازیگران بد)

10/10، توصیه می کنم اضافه کنید مانیفست Cluetrain به لیست خواندن تابستانی شما اما در اینجا برخی از نکات برجسته برای شروع شما وجود دارد – طبیعتاً از دیدگاه بازاریابی معتبر.

قطار سرنخ نه بر فناوری بلکه بر دو ویژگی عمیقاً انسانی تمرکز دارد:

  1. تعامل و اشتیاق به کیفیت صنایع دستی واقعی.
  2. مکالمات بین صداهای قابل تشخیص انسانی.

(کریستوفر لاک و دیوید واینبرگر، “EZ Answers” مانیفست Cluetrain)

مجموعه ای از تامل های فوق العاده دقیق بر این ایده استوار است که بازارها مکالمه هستند. Doc Searls اشاره می‌کند که اگر مکالمات ذاتاً انسانی باشد، کسب‌وکارها بهتر است به طور واقعی درگیر آن‌ها شوند. و آنها باید این کار را انجام دهند “به عنوان فردی با نام، نقطه نظر، شوخ طبع و اشتیاق.”

ما فراموش کرده‌ایم که چرا برندها به‌عنوان یک کالیدوسکوپ از صداهای فردی بسیار قدرتمند هستند.

من روی این کار کرده‌ام که چگونه در دنیایی که فقط دیجیتالی می‌شود، بازاریابی را انسانی‌تر کنم. این به طور متناوب غیرممکن به نظر می رسد … و زمانی که من موفق به انجام آن می شوم بسیار ارزشمند است.

“بازاریابی قرار نیست از بین برود. همچنین نباید. اما باید به سرعت و به طور کامل تکامل یابد… صداها بازگشته اند، و صدا هنر را به ارمغان می آورد: کار توسط افراد منحصر به فرد با انگیزه اشتیاق… بازاریابی نیاز به تبدیل شدن به یک صنعت.” (Doc Searls، “بازارها مکالمه هستند،” مانیفست Cluetrain)

چرا برای بازاریابی بسیار مهم است که صدای خود را بیابد و روی صنایع دستی تمرکز کند؟

جذابیت عمیق اینترنت در روزهای اولیه همه چیز مربوط به اجتماع بود. به طور جدی، آن اتاق های گفتگوی اولیه بازی در AOL و Prodigy در مورد بازی شطرنج یا چکرز نبودند. (اگر می دانید، می دانید.)

یک تعریف از جامعه، گروهی از افراد است که بیش از آنچه که باید به یکدیگر اهمیت می دهند. (دیوید واینبرگر، “دلتنگی” مانیفست Cluetrain)

این واقعاً به قلب چیزی که من در ساختن یک جامعه در مورد آن فکر کرده‌ام می‌زند. مردم حسرت روزهای گروه های کاربری و ملاقات های محلی را می خورند. آن روزها به نوعی خاموش شد، حتی قبل از همه گیری. رسانه های اجتماعی دچار شکستگی شده اند. پس از تصاحب توییتر، جامعه‌ای که زمانی یک جامعه مهندسی نرم‌افزار فعال و منسجم بود را مختل کرده است.

عمل توسعه نرم افزار ذاتاً یک هنر خلاقانه است. توانایی گرد هم آمدن و به اشتراک گذاشتن آنچه در ساخت آن کاردستی انجام می شود مهم است. به عنوان مشاور، وظیفه اصلی مهندسان نرم افزار ارشد ما کمک به مردم است.

همه این چیزها با هم هماهنگ می شوند.

پایان نامه شماره 84 در مانیفست Cluetrain خلاصه می‌کند: “ما برخی از افراد شرکت شما را می‌شناسیم. آن‌ها آنلاین خیلی باحال هستند. آیا چیز دیگری هم دارید که پنهان می‌کنید؟ آیا می‌توانند بیرون بیایند و بازی کنند؟”

آره. بله ما انجام میدهیم. و بله، آنها می توانند.

ما ظاهر می شویم و ارتباط، گفتگو و جامعه ایجاد می کنیم.

منابع بیشتر در مورد بازاریابی جامعه سازی

اهمیت جوامع B2B: چه سودی برای بازاریابان دارد؟

ایجاد جوامع و آینده بازاریابی رویداد: میا ماسون در مورد هوشمندی بازاریابی [Podcast]

مصرف کنندگان را از تقلب در شما دور نگه دارید: جامعه ای را برای با هم ماندن ایجاد کنید