یکی از از این تجهیزات حیاتی خودرو ، پیستون اتومبیل است که می تواند براساس مکانیزم طراحی شده انرژی حاصل از احتراق سوخت در موتور را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل نموده و در نهایت همین حرکت، به چرخها و به شکل حرکت چرخشی چگونه رینگ پیستون موتور سیکلت را جا بزنیم پیستون و رینگ منتقل میشود. پیستون اتومبیل از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود (آلیاژ آلومینیوم مخلوطی از آلومینیوم و فلز های دیگر است)،زیرا فلز سبکی است.وزن هر پیستون در حدود ۴۵۰/۰ کیلو گرم (۱پوند)است.دامنه یا این که قسمت زیر پیستون را می تراشند تا هم وزن آن کمتر یابد و نیز جا به جهت وزنه های تعادل میل لنگ گشوده شود. در برخی از پیستون ها کف پیستون فنجانی یا این که فرورفتگی جای سوپاپ داراست که وقتی سوپاپ ها باز می شوند می توانند در آن حرکت کنند.در بعضا دیگر از پیستون ها سر پیستون گنبدی یا این که به شکل های دیگر هست تا تلاتم در گوشه و کنار احتراق ارتقا یابد. این قطعه در واقع در مرکز و قلب موتور قرار دارااست و زمانی می قدرت آن را بازدید کرد که درب سوپاپ و سر سیلندر گشوده شده باشد. این حلقه تنها به میزان ای روغن را بر روی جداره سیلندر باقی می گذارد. برای خرید قطعات حساسی مثل حلقه پیستون، مطلقا از فروشگاههای معتبر خرید کردن نموده و به آرم استاندارد و کیفیت آن توجه فرمایید و به یاد داشته باشید که خرید قطعات معیوب و بی کیفیت، سبب آسیب دیدن بقیه قطعات موتور خودروی شما هم خواهد شد. واضح ست که در بلوک سیلندر یک خودرو ، به تعداد پیستون های آن بوش سیلندر تعبیه شده هست بنابراین هرچقدر تعداد پیستون های یک اتومبیل عمده شود ، حجم و میزان بلوک سیلندر آن ماشین هم افزایش پیدا می کند. به جهت انجام احتراق کامل و اثر گذاری گذار،ابتدا می بایست پیستونها می بایست محکم دیواره سیلندر را مهروموم کنند. پیستون های آهنگری شده در مقایسه اصلی پیستون های ریخته گری متراکم تر و محکم ترند و در دمای تحت تری عمل می کنند چون گرما را خوبتر انتقال می دهند . در این شرایط می باشد که با به کار گیری از کالاهای مرغوب نقش پررنگ تری را در ذهن ما ایجاد می نمایند و در مییابیم که با تنظیم قطعات باکیفیت عمر محصول و در نتیجه سالم ماشین خود را تضمین میکنیم. مهم این حالا دلایلی وجود دارد که سبب ساز میگردند رینگ پیستون زودتر از آنچه که باید، خراب شود. روغنی که جلوی ورودی هوا ماشین را گرفته باشد ناشی از گاز های خارج نشده از لابهلای رینگ و پیستون ها است. بهزودی متوجه خواهید شد که ماشین بیشازحد روغن مصرف میکند. دلیلش این هست که هنگامی حلقه پیستونها خراب میشوند، روغن موتور به درون گوشه و کنار احتراق نشت میکند. 2. سیلندر بهاندازه کافی روانکاری نشده میباشد و خشک کار میکند. پیستون ماشین قطعه استوانه شکلی است که در باطن سیلندر اساسی اتصال داشتن به شاتون حرکت رفت و برگشتی دارد.پیستون قطعه اساسی موتور است و زمان های موتور را به وجود می آورد. در حالی که پیستون ممکن میباشد به عارضه ها متعددی ذوب شده و حساس سیلندر مبتلا سایش و یا چسبندگی شود. اصلی ارتقاء زاویه سواش پلیت پیستون ها به تبعیت از سواش پلیت به سمت بیرون از گوشه و کنار سیلندر جهت دهی می شوند. امکان حرکت رینگ ها در شیار رینگ نشین حائز اهمیت می باشد و فاصله موجود در بین دو کناره حلقه را دهانه حلقه مینامند که به وسیله فیلر، ترازو گیری و در اختیار گرفتن میشود. میخواهیم ببینیم مسافت فی مابین دو کناره حلقه زمانی حلقه بسته میشود، چقدر باقی میماند . 1. فاصله ناکافی شیار و رینگ پیستون که باعث میگردد رینگ در شیار گیر کند. حال در آیتم علائم خرابی حلقه پیستون بحث و بررسی کنیم. در این بخش میخواهیم بدانیم چرا رینگ پیستونها خراب میشوند. 6. در هنگامی که سیستم خاموش و خنک شده است، کلیه اتصالات از نظر محکم بودن و نداشتن نشتی به صورت ماهانه ارزیابی شود. این حلقهها در تهیه و تنظیم فشار و مقدار روغنی که موتور مصرف میکند، تاثیر متعددی دارد. و در ادامه با ذیل امدن پیستون ها میل لنگ به چرخش در میآید. همین پیستون ها که در موتورهای چهار روزگار استفاده می گردند اکثر در خودروها کاربرد دارند. همینطور برای در اختیار گرفتن بهتر روغن از یک منبسط کننده فنری در پشت رینگهای روغن و بغل رینگیهای فولادی آب کروم شده به کارگیری میشود. میزان سایز گژن پین که ابلاغ کننده قطر آن می باشد هم روی پیستون ممکن است حک شود. در سرانجام پین پیستون نیازی به نگه داشتن پایه پیستون ندارد و می تواند کوتاه تر و سبکتر باشد. رینگهای براساس محل قرارگیریشان در پیستون و کاری که انجام میدهند به دو جور رینگهای متراکم و رینگهای روغنی تقسیم میشوند. پیستونها دارای یک روزنه بسته ای که بر روی سرشان تعبیه شده، کار مهروموم گوشه و کنار احتراق را در زمانی که ادغام سوخت و هوا در اثر احتراق در حالا اشتعال است، انجام میدهند. تقریبا از آن بر روی که سازندگان این قطعه، به مقدار بسیار کم به آن صورت بیضوی ارائه می کنند چرا که به دمای پیستون به زمان حرکت ماشین به شدت بالا میرود و حتی ممکن می باشد به دماهایی زیرا ۲۲۰۰ سکو سانتیگراد هم رسد و این امر باعث انبساط پیستون ماشین میشود و در این موقعیت هست که پیستون شکل استوانهای به خود میگیرد. قطعه استوانه شکلی می باشد که در باطن سیلندر مهم اتصال داشتن به شاتون حرکت رفت و برگشتی دارد.پیستون قطعه حیاتی موتور می باشد و روزگار های موتور را به وجود می آورد. وقتی که شما این نوشته را دوست داشتید، مایل به داده ها بیشتری در ارتباط اصلی خرید پیستون وب تارنما خویش باشید.