اقتدار تولیدی این موتور نیز از ۱۰۸ اسب بخار به ۱۱۵ اسب بخار رسیده است. مقیمی حساس اشاره به ساختار تنفس طبیعی همین موتور تصریح کرد: این موتور به تکنولوژی cvvt مجهز شده می باشد که این قابلیت و امکان را آماده می کند تا جاهایی که خودرو نیاز به اقتدار کمتری دارد، یکسری از سوپاپها غیر فعال شده و از پاشش بنزین جلوگیری کند. در فرانسه و تا سال 2016 در آرژانتین ادامه داشته است، در اکنون حاضر جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که پژو 206 در آن ساخت میشود. در همین موتور قطر سیلندرهای موتور بنزینی EF7 کاهش یافته تا حجم آن به ۱.۵ لیتر برسد. مدیرعامل ایران اتومبیل گفت: خط ساخت نوع ارتقا یافته موتور TU5 حساس توان بیشتر و مصرف سوخت کاهش افتتاح شد. به رخ اختیاری، می قدرت یک 4 سرعته اتوماتیک به جهت 1.6 VTi سفارش داد، اما به برهان کندی بیش از حد و مشکلات احتمالی فعال کننده، بازنگری های ضعیفی اخذ کرد. در غیر این صورت ترموستات خراب هست! ادله بعدی وجود کثیفی در سیستم آب هست که آنگاه از مدتی دانسیته میگیره و گیر میکنه. از اون جایی که تو این نوشته 206 صندوقدار بوده نموداری که ارائه شده 100 % 7.4.4.نیست.نموداری هم که به جهت 7.4.4 ارائه شده با همین نمودار مختلف هست.همونطور که دوست خوبمون گفتن 7.4.5 تو به دور های زیر ضعیف خیس از 7.4.4 هست.و در غایت اگه به نمودار توجه کنید تو ماکس قدرت اقتدار موتور حدود 104 اسب میباشد که همونطور که خودم هم فکر میکردم 110 اسب نمی باشد و ایران اتومبیل برای همین که از شهرت موتور tu5 ناچیز نشه بازم اونو با 110 اسب معرفی کرده. البته هیچ زمان نمی اقتدار آنرا به عبارتی ۲۰۶ نوع ۸۲ دانست… موتور TU5 در آغاز بر روی ۲۰۶ تیپ ۵ سوار شده و آن را به یکی از از محبوبترین هاچبکهای بازار کشور ایران تبدیل کرد. موتور ۱.۴ لیتری از خانواده موتور ملی نیز طراحیاش کل شده و آزمایش های خویش را طی میکند ولی نقص برای این موتور قلیل حجم و مناسب تعریفنشدن پروژه خودرویی است و این که قرار میباشد بر روی چه خودرویی قرار گیرد. احتمال دارد خود طراحان شرکت کشور ایران خودرو نیز فکر نمیکردند که اساسی اعمال اندک تغییرات در ظواهر پژو ۴۰۵ بشود آن را به جهت بیش از ۲۰ سال بهعنوان یک خودروی قشنگ به مشتریان ایرانی فروخت؛ اما به هر صورت وضعیت یگانه بازار مملکت طوری رقم خورده است که ظواهر سابق پژو پارس طی این سالها کماکان محبوب بماند. پلتفرم جدید یک عدد از مهمترین وجه تمایز تارا مهم دیگر اتومبیل های می باشد که ایران ماشین طی سال ها روانه بازار کرده است. به همین دلیل پژو سیتروئن دست به عمل شده و اهمیت کمک مهندسین خبرهاش، موتور بهروزرسانی شدهای را تحت تیتر TU5 روانه بازار کرد. پژو پارس بی آلایش ELX، پژو پارس دوگانه سوز و پژو پارس سال دارای موتور 4 سیلندر XU7 مهم 1.8 لیتر حجم و 8 سوپاپ، پژو پارس ELX-XUM اساسی موتور 1.9 لیتری و ۸ سوپاپ و پژو پارس LX و پژو پارس اتوماتیک دارای موتور TU5 کلیدی 4 سیلندر، 8 سوپاپ و 1.6 لیتر حجم، مدلهای متعدد پژو پارس میباشند (منبع). زیر کاپوت همین تیپ از خانواده پارس، به عبارتی پیشرانه چهار سیلندر کهن هشت سوپاپ که اساسی کد XU7 شناخته می شود قرار گرفته است. سیستم تعلیق هر یک از چهار چرخ به صورت مستقل عمل کرده که باعث راحتی سرنشینان و چسبندگی خوبتر در جاده و در مانورها می گرد. و حدود چهار میلیون ارزانتر از این اتومبیل به فروش خواهد رسید. این ذهنیت باعث شده رانندامروزیگان هم به مراد ماشینهای خود(از سمند و پژو بـه بالا) درون فصل گرما واستفاده از کولر و به تبع بالارفتن پرسرعت دمای موتور بـه بالای 90 درجه… موتور های نوین اکثرا اساسی روغن با وسکوزیته تحت استفاده میکنن فارغ از اعتنا به دمای منطقه.. TU5 را که در تراز صنعتی است ، بخشی از برنامه های بسط جمهوری اسلامی ایران هودرو در زمینه موتورهای فرآورده دانست و گفت: روغن پمپ اقتدار متغیر و بهبود محفظه احتراق موتور ، پیشرفت های قابل توجه در انعطاف پذیری و عجله در سرعت های ذیل ، قدرت در سرعت های بالا ، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی. پژو پارس نخستين خودروي لوكس در ايران مي باشد كه حاصل همت متخصصان ايراني شركت ايران ماشین هست كه از امكانات و تجهيزات رفاهي قابل توجهي سود مي برد، به مدل اي كه پس از گذشت یکسری سال از نخستين عرضه آن به بازار و وجود رقباي مدعي، اين ماشین هنوز جزء دوست داستنی ترين خودروهاي سواري در كشور به شمار مي رود. به گزارش می متالز، علیرضا رزم حسینی در حاشیه این بازدید، حیاتی تاکید بر ایجاد رقابتی خودرو، گفت: کشور ایران ماشین حیاتی ارتقاء ساخت قابل ملاحظه ای روبرو شده و تعهدات همین شرکت نیز به شتاب درحال انجام هست و تا انتها سال تمامی معوقات را تحویل خواهد داد. عملکرد TU5 بر روی تیپ ۵ به قدری عالی بود که عده بخش اعظمی از علاقهمندان زمینه خودرو، هنوز نیز آن را یکی از از بهترین خودروهای جادههای جمهوری اسلامی ایران در این رنج قیمتی میدانند. موتورxu7 رو در صورت ایجاد بر بر روی سمند se ادامه خواهد داد. در این شکل این اتومبیل نمونه ارزان سازی شده و ایرانیزه شده V8 به شمار خواهد آمد. لنت های جلو در شکل به کارگیری معمولی حدود ۴۰ هزار کیلومتر موءثر عمل می کنند. ایموبلایزر هم به جهت جور 28409 ارائه نمی شود ولی در عوض رینگ های 15 اینچی ELX آلومینیومی هستند که پاره ای سواری و نمای آن را اسپرت خیس جلوه می دهند. درصورتیکه شما این نوشته آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد موتور tu5 یکسری هزار است لطفا از وبسایت ما دیدن کنید.