چگونه بازاریابی ایمیلی تغییر کرده است

گوش بده

جدید! به مقاله گوش دهید

من 10 سالگی اولین چاپ کتابم را جشن گرفتم، قوانین بازاریابی ایمیلی، ماه گذشته با انتشار نسخه چهارم به روز شده و بسیار توسعه یافته.

در اینجا چند آمار وجود دارد:

  • نسخه چهارم 53 درصد قوانین ضروری و توصیه شده بیشتری دارد (184 در مقابل 120).
  • فرهنگ لغات ویرایش چهارم شامل 143٪ اصطلاحات بیشتر است (282 در مقابل 116).
  • نسخه چهارم بیش از سه برابر طولانی تر است (677 صفحه در مقابل 214)، و به دو جلد تقسیم شده است – یکی بر روی 184 قانون متمرکز شده است و دیگری بر چارچوب ها و چک لیست های استراتژیک متمرکز است.

این سؤال را برمی انگیزد: آیا بازاریابی ایمیلی 50 درصد دشوارتر شده است؟ یا خدای نکرده 200% سخت تره؟

پاسخ به سوال دوم، خوشبختانه، قانع کننده است نه با این حال، پاسخ به سوال اول است کاملا بله.

اگر چه سهم بزرگی در رشد قوانین بازاریابی ایمیلی از نسخه ای به نسخه دیگر به سادگی این بود که در مورد بازاریابی ایمیلی بیشتر یاد گرفتم و می خواستم دامنه بهترین شیوه ها و استراتژی هایی را که پوشش دادم گسترش دهم، همچنین درست است که بازاریابی ایمیلی در دهه گذشته پیچیده تر شده است.

در واقع، من نسخه چهارم را با مقدمه ای شروع می کنم که تمام تغییراتی را که از زمان انتشار اولین نسخه رخ داده است فهرست می کند:

  • CASL، GDPR، و CCPA همگی اجرایی شده اند
  • ایمیل ها را می توان در ساعت های هوشمند خواند یا با دستیارهای صوتی با صدای بلند خواند
  • صندوق‌های ورودی Tabbed توسط گوگل، مایکروسافت و دیگران معرفی شده‌اند
  • بازاریابان توانایی ایجاد ایمیل های تعاملی را با استفاده از CSS و AMP برای ایمیل به دست آورده اند
  • محتوای پیش نمایش غنی را می توان با استفاده از طرحواره ایجاد کرد
  • ایمیل ها را می توان با استفاده از معماری مدولار طراحی کرد
  • حالت تاریک یک گزینه در اکثر صندوق های ورودی است
  • ویژگی های حریم خصوصی توسط اپل و دیگران راه اندازی شده است
  • هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی در انتخاب مخاطبان، تعیین محتوای ایمیل، انتخاب زمان ارسال، نوشتن کپی و موارد دیگر نقش دارند.
  • هماهنگ سازی ایمیل با کانال های دیگر برای ارائه تجربیات عالی به مشتری بسیار آسان تر و حیاتی تر شده است
  • داده های مشتری بین کانالی را می توان در پلتفرم های داده مشتری (CDP) و سایر سیستم ها متمرکز کرد

این خیلی تغییر است! و، صادقانه بگویم، بیشتر آن از زمان انتشار سومین نسخه در سال 2017 رخ داده است. مهمتر از آن، بسیاری از این تغییرات هنوز در حال تکامل هستند – یعنی ما هنوز در حال تطبیق با آنها هستیم.

تمایل به مقاومت در برابر تغییر

تغییر سخت است. و طبیعی است که نمی خواهید تغییر کنید. در واقع، من ناخواسته چندین ستون MarketingProfs خود را در مورد آن تردید نوشته ام:

پیام اصلی همه آن مقالات این است که …

تغییرات قبلاً اتفاق افتاده است

رفتارها و انتظارات مشترکین و ارائه دهندگان صندوق ورودی قبلاً تغییر کرده است و به تکامل خود ادامه خواهند داد. سوالی که باقی می ماند این است که برندها تا چه اندازه با این تغییرات سازگار خواهند شد.

انطباق ضعیفی داشته باشید و این تغییرات هم بر عملکرد بازاریابی ایمیلی و هم بر رضایت مشتری شما تأثیر منفی خواهد گذاشت. این همان تغییری است که هیچ شرکتی نمی‌خواهد.

اما بیایید صادق باشیم: حتی اگر به خوبی خود را تطبیق دهید، باز هم احتمالاً از انتظارات مصرف کننده عقب خواهید ماند. ماهیت چیزها همین است. ما همیشه در حال تعقیب مخاطبان خود هستیم. اما این بدان معنا نیست که ما باید واکنش نشان دهیم.

تغییراتی که در راهند: آینده بازاریابی ایمیلی

وقتی به آینده بازاریابی ایمیلی فکر می‌کنم، به این فکر می‌کنم که چگونه هنوز تا رسیدن به پارادایم بازاریابی ارسال پیام مناسب به فرد مناسب در زمان مناسب (از طریق کانال مناسب) فاصله داریم.

با نگاهی به 11 تغییری که قبلاً از مقدمه آخرین ویرایش کتابم به اشتراک گذاشتم، این سه مورد آخر هستند که به ما در دستیابی به این پارادایم در سال‌های آینده کمک می‌کنند:

  1. هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به ما کمک می‌کند تا تلاش‌های شخصی‌سازی، تقسیم‌بندی و اتوماسیون خود را آنطور که قبلاً هرگز نتوانسته‌ایم مقیاس کنیم.
  2. ارکستراسیون Omnichannel به ما کمک می‌کند نه تنها کمپین‌ها را در همه کانال‌هایمان بهتر هماهنگ کنیم، بلکه از کانال‌های مناسب استفاده کنیم و داده‌هایی را از تمام تعاملات برند مشتریانمان با هم ترکیب کنیم.
  3. CDP ها به ما کمک می کند تا تمام اطلاعات مشتری خود را متمرکز و پاک کنیم تا بتوانیم مشتریان را به عنوان افراد کامل درک کنیم و از آن داده ها برای تقویت هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، omnichannel و سایر تلاش های خود استفاده کنیم.

زمان هیجان انگیزی برای بازاریابی ایمیلی است. ما فرصت های شگفت انگیزی در پیش رو داریم تا بتوانیم به مشترکین خود خدمات بهتری ارائه دهیم و عملکرد خود را بهبود بخشیم.

آیا آسان خواهد بود؟ نه. با این حال، این از نوع دشواری خواهد بود که از نظر فکری و خلاقیت پاداش دارد و بخشی از آن هیجان انگیز است. همچنین این چالشی خواهد بود که بسیاری از بازاریابان ایمیلی را به مدیران بازاریابی و مدیران ارشد بازاریابی تبدیل می کند.

بیایید همه از تکامل مداوم بازاریابی ایمیلی استقبال کنیم.

منابع بیشتر در مورد چگونگی تغییر بازاریابی ایمیلی

معیارهای معنادارتر: چهار نکته برای بازاریابان پس از به‌روزرسانی‌های حریم خصوصی اپل iOS 15

هشت جایگزین برای توالی ایمیل های باز شده در عصر حفاظت از حریم خصوصی ایمیل

تأثیر همه‌گیری بر استراتژی‌های ایمیل بازاریابان