نحوه استفاده از ویدئو در بازاریابی محتوا

گوش کن

جدید! به مقاله گوش دهید

اگرچه هر کسب و کاری مجموعه ای از چالش های بازاریابی منحصر به فرد خود را دارد ، اما به نظر می رسد که همه این چالش ها از یک علت اصلی ناشی می شوند: تغییر رفتارها و انتظارات خریداران امروزی

مشتریان خواهان احساس ارتباط با برندها هستند و بیشتر اینها اکنون به صورت دیجیتالی اتفاق می افتد. آنها می خواهند در زمان خود یاد بگیرند و درگیر شوند و هنگام تحقیق در مورد موضوعات جدید یا یادگیری درباره فروشندگان ، انتظار تجربه بدون اصطکاک را دارند. آنها به ندرت می خواهند وقت خود را برای صحبت با افراد واقعی مسدود کنند ، با این حال آنها انتظار دارند و احساس ارتباط شخصی با کارهایی که شرکت شما انجام می دهد و نحوه انجام آن را دارند.

در پاسخ به این روندهای متغیر ، ویدئو به عنوان یک قالب محتوای قدرتمند برای بازاریابان ظاهر شده است. این روش های جدیدی را ارائه می دهد تا نشان دهد که محصول یا خدمات شما چگونه می تواند کمک کند ، و می تواند ارتباطات معنادار تری ایجاد کند و اعتماد خریداران را قبل از اینکه با تیم فروش شما درگیر شوند جلب کند.

و ، این می تواند همه این کارها را در قالب درخواستی انجام دهد که به زمان و ترجیحات مخاطبین آنلاین امروز احترام بگذارد.


بازاریابی محتوای ویدئویی م onثر بر ویژگی های منحصر به فرد ویدئو تمرکز می کند که می تواند آن را مفیدتر از محتوای استاتیک سنتی کند – آنچه من به عنوان 4E های ویدیو از آن یاد می کنم.

4E های ویدئو

1. آموزش و پرورش

ویدئو بهترین راه است آموزش مخاطبانی که در طول سفر خرید خود به دنبال پاسخ هستند.


ویدئو می تواند موضوعات پیچیده را توضیح دهد و بیشتر از محتوای ایستا قابل مصرف و به یاد ماندنی است. در حقیقت ، مغز انسان اطلاعات بصری را بسیار سریعتر از متن پردازش می کند.

شما می توانید از محتوای ویدئویی برای پاسخگویی واضح به س questionsالات مخاطبین خود ، نشان دادن بصری نحوه حل مشکل استفاده کنید ، یا افراد را در راه محصول یا خدمات خود به روشنی ، واضح و به یاد ماندنی راهنمایی کنید.

ترجیحات خود را به آزمون بگذارید: اگر می خواهید با نحوه عملکرد محصول آشنا شوید ، ترجیح می دهید راهنما بخوانید ، با نماینده فروش صحبت کنید یا نمایش آنلاین را تماشا کنید؟

2. نامزدی

ویدئو راهی عالی برای مشغول کردن مخاطبان ، آنها را وارد داستان خود کنید و زمان مصرف محتوای آنها را به حداکثر برسانید.

ویدئو از تصاویر بصری ، صوتی ، موسیقی و قصه گویی خلاقانه استفاده می کند تا به مخاطب چیزی دلپذیر بدهد که علاقه او را برانگیزد. با استفاده از ویدئو ، می توانید تعلیق ایجاد کنید ، کنجکاوی را برانگیخته و ارزش فوق العاده ای را در مدت زمان کوتاهی ارائه دهید.

و این فقط در مورد تبلیغات و تبلیغات ویدیویی صدق نمی کند. می توانید بسازید هر کدام موضوع با رویکردی متفکرانه برای قصه گویی بصری جذاب تر می شود.

3. احساسات

محتوای ویدئویی می تواند باعث تحریک شود عاطفی پاسخ کسی که برای اولین بار نام تجاری شما را تجربه می کند – یا برای موارد بیشتر برمی گردد.

خواه یک ویدئوی اجتماعی سرگرم کننده و خلاق ، یک مصاحبه الهام بخش یا یک داستان مشتری با ارتباط بسیار بالا باشد ، استناد به یک پاسخ احساسی ، شانس بازگشت مخاطبان و مصرف کنندگان آنلاین را برای محتوای بیشتر افزایش می دهد.

4. همدلی

ویدئو می تواند به نمایش گذاشته شود یکدلی و ایجاد ارتباط انسانی که عمیق تر از پیام رسانی به تنهایی باشد.

همدلی در هر مرحله از سفر خرید مهم است ، و همچنین زمانی که خریداران بالقوه به دنبال پاسخ های قابل اعتماد برای سوالات خود هستند. یک ویدئوی کوتاه که یکی از کارمندان شما یا یکی از مشتریان شما را نشان می دهد ، و به وضوح موضوعی پیچیده را توضیح می دهد ، هر مقاله مبتنی بر متن را نشان می دهد تا نشان دهد شما واقعاً بازار خود را درک کرده اید و می تواند با خریداران شما ارتباط داشته باشد.

استفاده از محتوای ویدئویی برای مطابقت استراتژی با انتظارات خریدار

بازاریابی ورودی و بازاریابی محتوا به یکی از برنامه های اصلی بازاریابی مدرن تبدیل شده است.

فرض بازاریابی ورودی این است که محتوای آنلاین مفید را به عنوان وسیله ای برای جذب بازدیدکنندگان جدید به وب سایت خود منتشر کنید ، در مقایسه با تبلیغات پولی و سایر اشکال رسانه های “خروجی” برای جلب توجه آنها. محتوایی که منتشر می کنید معمولاً با رایج ترین س questionsالاتی که مشتریان احتمالی شما در جستجوی آنها هستند ، یا موضوعاتی که باید هنگام تحقیق در مورد راه حل های احتمالی در مورد آنها بیاموزند ، تراز می شود.

اما نقش محتوا اکنون بسیار فراتر از بازاریابی ورودی گسترش یافته است. برای برآوردن انتظارات جدید از خریدار “درخواستی” ، تیم های بازاریابی مسئول بخش وسیعی از چرخه عمر مشتری هستند.

این روندها باعث تغییر مهم دیگری شده است: تنوع رسانه های محتوا که برای دسترسی به مخاطبان استفاده می شود و نقش گسترده محتوا در طول چرخه عمر مشتری.

هنگام یادگیری موضوعات جدید ، به ویژه در دنیای B2B ، اکثر افراد تعامل با انواع قالب های محتوا را برای یادگیری غیرفعال و فعال انتخاب می کنند. پست های وبلاگ ، راهنماها ، محتوای رسانه های اجتماعی ، فیلم ها ، توضیحات ، پادکست ها و حتی اتاق های گفتگو Clubhouse همه ممکن است در نحوه آموزش خود خریدار و قرار گرفتن در معرض ایده ها و فروشندگان احتمالی نقش داشته باشند.

با بررسی عمیق تر ارائه دهندگان راه حل های احتمالی ، خریداران به طور فزاینده ای ترجیح می دهند از محتوای درخواستی و سلف سرویس برای درک بهتر پیشنهادات فروشندگان استفاده کنند. اگرچه ممکن است در برخی مواقع تماس تلفنی با نماینده فروش مورد نیاز باشد ، اما اکثر مردم ترجیح می دهند در بیشتر مراحل بررسی و تصمیم گیری در سفر خرید ، به طور خودکار یاد بگیرند.

دقیقاً به همین دلیل است که مارک تجاری تکنولوژیکی فراخوان های “صحبت با فروش” را در وب سایت خود با مواردی که می گویند “مشاهده یک تور محصول” عوض کرده است. پس از انجام این کار ، نرخ تبدیل در وب سایت آن بیش از 1000 درصد افزایش یافت. زمان مشارکت در وب سایت به سرعت افزایش یافت و زمان واجد شرایط بودن برای رهبری جدید شش برابر کوتاه شد.

البته ، هنگامی که مشتریان بالقوه مشتری می شوند ، ترجیحات آنها به طور ناگهانی تغییر نمی کند. و نحوه برخورد شما با آنها نیز نباید باشد. ویدئوهای آنلاین برنامه ریزی شده و محتوای پرسش و پاسخ می توانند نقش مهمی در کمک به مشتریان برای درک سریع ارزش و شروع سریع بازی کنند.

به همان اندازه مهم ، بازاریابی محتوای ویدئویی نشان می دهد که شما مایل به صرف زمان و منابع برای ارائه بهترین تجربه ممکن برای مشتریان خود هستید.

* * *

این جهان بر اساس تقاضا است و تجارت روز به روز مجازی تر می شود. نقش محتوا بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد: از آن برای بازاریابی ، فروش و حمایت از مشتریان و انجام همه آن در مقیاس بزرگ استفاده می شود.

و اگر استراتژی محتوای شما از قالب های رسانه ای غنی مانند ویدئو استفاده می کند ، فرصت های جدیدی پیدا خواهید کرد آموزش چشم انداز شما سریعتر از همیشه ، مشغول کردن آنها دارای محتوای درخواستی هستند که به یک دستگاه متصل می شوند عاطفی سطح خود را به نمایش بگذارید یکدلی، و مشتریان راضی را به طرفداران پرشور تبدیل کنید.

منابع بیشتر در زمینه بازاریابی محتوای ویدئویی

نحوه استفاده از ویدئو برای ارائه تجربه بهتر مشتری

معیارهای ویدئویی تجاری: روندهای محتوا ، مشارکت و توزیع

نحوه استفاده از ویدئو برای هر مرحله از قیف فروش