نحوه استفاده از ChatGPT برای بهبود گردش کار

گوش بده

جدید! به مقاله گوش دهید

بازاریابان و کپی رایترها در حال از دست دادن ذهن خود در مورد ChatGPT هستند. نه همه آنها، توجه داشته باشید. اما بسیاری از مردم فکر می کنند در ماه ها و سال های آینده شغل خود را از دست خواهند داد.

هیچ فایده ای ندارد که سر خود را در شن و ماسه دفن کنید: هوش مصنوعی مولد اینجا باقی مانده است و تنها محبوبیت بیشتری خواهد داشت.

خبر خوب این است که بازاریابان فناوری می توانند از پلتفرم های هوش مصنوعی مانند ChatGPT و Jasper استفاده کنند تا زندگی خود را بسیار آسان کنند. ابزارهای هوش مصنوعی می توانند حجم کاری شما را کاهش دهند، در وقت شما صرفه جویی کنند و به شما این امکان را می دهند که روی کارهای پرمخاطب مانند استراتژی تمرکز کنید.

در این مقاله، من شش راه برای استفاده از ChatGPT برای انجام همه این کارها بیان می کنم. اما قبل از انجام این کار، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به خاطر بسپارم.

  1. ChatGPT، Jasper.ai و دیگر پلتفرم‌ها فقط به اندازه ورودی هستند. این بدان معناست که شما باید از اعلان مناسب برای استفاده حداکثری از آن استفاده کنید.
  2. هنوز یک جزء انسانی مورد نیاز است.
  3. ChatGPT می تواند اطلاعات نادرست را از منابع ضعیف استخراج کند، بنابراین همه حقایق و داده ها باید بررسی شوند.
  4. متن تولید شده توسط هوش مصنوعی را پیش نویس اولیه اولیه در نظر بگیرید. یک نویسنده یا ویرایشگر همچنان باید محتوا را پاکسازی کند.

خوب، بیایید به روش‌هایی بپردازیم که می‌توانید از ChatGPT استفاده کنید.

1. از بین بردن بلوک نویسنده

اگر شما مسئول تولید محتوا هستید یا تیمی از نویسندگان را مدیریت می کنید، این یکی بسیار بزرگ است.

احتمالاً با ناامیدی خیره شدن به صفحه خالی و فکر کردن، “چطور می خواهم این کار را شروع کنم؟” آشنا هستید؟

هی من با تو هستم این یک مشکل بزرگ برای من بود و هنوز هم هر از گاهی وجود دارد. اولین پیش نویس فقط برای شروع به تلاش زیادی نیاز دارد. حتی تحقیق می تواند ساعت ها طول بکشد.

اما پلتفرم های مولد هوش مصنوعی مانند ChatGPT می توانند این مشکل را حل کنند. اگر در حال نوشتن پست‌های وبلاگ، ایمیل، تبلیغات و سایر محتوای کوتاه‌مدت هستید، آنها بسیار مفید هستند. آنها می توانند یک “پیش نویس فوری” به شما بدهند که می توانید با آن کار کنید، ویرایش کنید، تصحیح کنید، و پاکسازی کنید.


رویداد Shakeup B2B برای اعضای PRO


2. ویرایش کپی

می توانید از هوش مصنوعی به عنوان ویرایشگر شخصی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، Jasper.ai دارای یک الگوی “بهبود محتوا” است که به شما امکان می دهد یک قسمت از محتوا را کپی و جایگذاری کنید، و سعی می کند آن را برای شما پاک کند. این نرم‌افزار می‌تواند کپی شما را خواناتر کند، حتی آن را کوتاه کند تا کمتر پرکلاژ باشد.

محدودیت‌هایی دارد، اما می‌تواند قبل از اینکه آن را برای پرداخت نهایی به یک ویرایشگر انسانی بسپارید، یک ویرایش تقریبی به شما بدهد.

3. انجام تحقیقات بازار و محصول

من هرگز احساس نمی کنم که با یک پروژه پیشرفت می کنم مگر اینکه در حال نوشتن باشم. به همین دلیل است که انبوهی از تحقیقات می تواند برای من خسته کننده باشد – حتی اگر تحقیق ضروری باشد.

ChatGPT می تواند به شما در انجام تحقیقات بازار و محصول کمک کند، و این یک تغییر دهنده بازی است.

یا حداقل این پتانسیل را دارد که یک تغییر دهنده بازی باشد. تحقیق با استفاده از هوش مصنوعی مولد برای محصولات مصرفی شناخته شده، مانند چوب گلف یا غذای حیوانات خانگی، بسیار آسان تر است.

با محصولات پیچیده علمی یا فناوری کمی پیچیده تر است. مخاطبان و محصول به چنین جایگاه خاصی تعلق دارند که ممکن است لازم باشد قبل از اینکه هوش مصنوعی به شما چیز مفیدی بدهد، مدتی را صرف کشف بهترین پیام‌ها کنید.

من با مشتریان در فضای فناوری آزمایشگاه کار می کنم. بنابراین، یک مثال از درخواست ChatGPT برای شرکتی که در حال تحقیق در مورد نقاط دردناک مخاطبانش است، ممکن است این باشد: “بزرگترین چالش های پیش روی مدیران آزمایشگاه های قراردادی چیست؟”

4. ایجاد یک طرح کلی یا خلاصه

اگر مقاله ای نوشته اید، می توانید اطلاعات اولیه را وارد کنید و ChatGPT یا Jasper، Writer یا نرم افزارهای دیگر یک طرح کلی برای شما ایجاد می کنند. یا، می توانید از هوش مصنوعی برای ایجاد یک چکیده یا خلاصه در ابتدای یک مقاله سفید، مطالعه موردی یا گزارش تحقیق استفاده کنید.

اگر اطلاعات درستی دارید، حتی می توانید قبل از نوشتن قطعه کامل، طرح کلی/خلاصه را ایجاد کنید. اما پس از پایان نوشتن محتوای اصلی انجام آن آسان تر (و دقیق تر) است.

برای مثال خاص تر، فرض کنید در حال نوشتن یک وایت پیپر هستید. اگر اطلاعات کلیدی دارید (مخاطبان هدف، تعداد کلمات، کلمات کلیدی، عنوان، موضوع، و غیره) می توانید از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد یک طرح کلی استفاده کنید که سپس می توانید از آن به عنوان سکوی پرشی برای ایجاد قطعه کامل استفاده کنید.

در واقع، اگر طرح خود را به بخش‌های جداگانه تقسیم کرده‌اید، می‌توانید از هوش مصنوعی برای پر کردن هر بخش، یکی یکی استفاده کنید. Voilà: شما یک پیش نویس اولیه خشن دارید.

ابزارهای هوش مصنوعی در تولید کپی طولانی شگفت انگیز نیستند. اما خطوط کلی نقطه شیرین آنهاست، پس امتحان کنید!

5. ایده های طوفان فکری برای پروژه ها یا کمپین ها

ایده ها ارز هستند. اگر قادر به ارائه ایده نباشید، هیچ اتفاق دیگری نمی افتد. اما ایده پردازی برای بسیاری ترسناک است، به خصوص اگر به آن صفحه خالی مخوف خیره شده باشید.

خوشبختانه، ChatGPT نیز می تواند در آنجا به شما کمک کند. این می تواند تعداد نامحدودی از ایده ها را برای سرفصل ها، موضوعات، کلمات کلیدی و موارد دیگر به شما بدهد. و می تواند آن را در چند ثانیه انجام دهد. مثل این است که تابلوی صدای شخصی خود را داشته باشید تا ایده های خود را از آن بیرون بیاورید.

6. انجام تحقیقات کلمات کلیدی

شما می توانید ChatGPT را با وارد کردن یک اعلان دقیق به یک متخصص سئو قدرتمند تبدیل کنید.

با در نظر گرفتن مثال مدیران آزمایشگاه قرارداد ما در بالا، می‌توانید دستور اولیه زیر را در ChatGPT امتحان کنید:

وانمود کنید که متخصص تحقیقات بازار هستید و اطلاعات دقیق و دقیقی در مورد کلمات کلیدی موجود دارید. شما همچنین می توانید یک طرح محتوای کامل SEO را توسعه دهید. یک جدول با لیستی از کلمات کلیدی برای طرح سئوی محتوا برای “تجهیزات آزمایشگاهی” ایجاد کنید.

همچنین می‌توانید از این پلتفرم برای کمک به یافتن سریع ایده‌های کلیدواژه جدید استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر یک کلمه کلیدی پایه داشتید، می توانید کلمات کلیدی دیگری مرتبط با آن عبارت پایه را با استفاده از اعلان زیر پیدا کنید:

ایجاد X کلمات کلیدی برای “تجهیزات آزمایشگاهی”

* * *

ابزارهای هوش مصنوعی نباید ترسناک باشند.

وقتی دیدگاه درستی را اتخاذ کنید، خواهید دید که آنها می توانند زندگی ما را بسیار آسان تر کنند. و این به ویژه در بازاریابی صادق است، زیرا ChatGPT می‌تواند برخی از کارهای پیش پاافتاده را از برنامه شما حذف کند تا بتوانید بر برنامه‌ریزی و استراتژی تمرکز کنید.

آن را امتحان کنید!

منابع بیشتر در مورد نحوه استفاده از ChatGPT

ChatGPT همه جا است. در اینجا نحوه حفظ شغل خود آورده شده است.

آیا ChatGPT می تواند مقالات فنی B2B بنویسد؟ [Infographic]

آنجا هستی، ChatGPT؟ این من هستم، بازاریابی.