چگونه می توان میانگین تصدی CMO را شکست داد

گوش بده

جدید! به مقاله گوش دهید

بر اساس آخرین ارقام مربوط به دوره شغلی، CMO یکی از دشوارترین موقعیت ها در C-suite است.

میانگین دوره مدیریت 40 ماهه CMO در سال گذشته کمترین میزان در یک دهه گذشته بود. این عدد را با میانگین تصدی 85 ماهه مدیر عامل شرکت مقایسه کنید، و CMOها اغلب در این فکر هستند که از شغل خود چه کنند.

بسیاری از مشکلات تصدی گری ناشی از درک چگونگی تغییر شرکت ها با افزایش مقیاس است.

بازاریابان موفق تشخیص می دهند که نقش آنها باید به همان سرعت تغییر کند. CMO ها با این فکر گیر می کنند که چیزی که دیروز کار می کرد فردا هم جواب می دهد. کسانی که میانگین دوره تصدی را شکست می دهند، می دانند که چگونه نقش خود را مطابق با نیازهای شرکت خود بازسازی کنند.

نقش CMO در حال تکامل است – بازاریابان باید با آن تکامل یابند

شرکت‌ها از CMOها می‌خواهند تا در حوزه‌های بیشتری از کسب‌وکار شرکت کنند و انجام آن نیازمند مجموعه‌ای از مهارت‌ها و توانایی‌ها است.

CMO ها باید …

  • به طور مداوم خلاقیت را در کار خود بگنجانید
  • از فناوری و داده ها برای ضبط و نشان دادن موفقیت استفاده کنید
  • تیم ها را بسازید و مدیریت کنید
  • بینش قانع کننده ای را در سطح C-suite ارائه دهید

هنگامی که بازاریابان به یک شرکت جدید به عنوان CMO ملحق می شوند، معمولاً با کتاب بازی خود نیز همراه می شوند – ایده ها، فرآیندها، نکات و ترفندهایی که باعث موفقیت آنها در شرکت های قبلی شده است. اما اتکای بیش از حد به کتاب بازی آنها به آنها آسیب می رساند. مسئولیت‌های در حال تحول نقش آن‌ها به سرعت به کتاب بازی‌شان مربوط می‌شود، و مدیر ارشد مدیریتی که نمی‌تواند به‌سرعت خود را با شرایط در حال تغییر وفق دهد، به‌زودی نمایشنامه‌های برنده‌اش تمام می‌شود.

یک کتاب بازی می تواند به CMOها کمک کند تا نقش جدید خود را آغاز کنند، اما آنها باید بدانند که چگونه از مجموعه مهارت های متنوع خود برای برآورده کردن مسئولیت ها و انتظاراتی که با شرکت تکامل می یابد استفاده کنند.


رویداد Shakeup B2B برای اعضای PRO


یک راه عالی برای بررسی این تکامل این است که شرکت‌ها را بر اساس مرحله رشدشان مرتب کنیم، زیرا هر مرحله از بازاریابان می‌خواهد تا مهارت‌های مختلفی را برای هدایت رشد به کار گیرند.

سری A/B CMO: انجام کار

CMOهای مرحله اولیه کارها را انجام می دهند. جنس تقاضا بیشترین اهمیت را دارد. این چیزی است که رهبری شما را مجبور به حل آن کرد. موتور نسل تقاضا را مونتاژ کنید و زودتر خط لوله را بسازید. سپس می توانید موفقیت نسل تقاضای خود را به درخواست خود برای بودجه بیشتر گره بزنید.

همانطور که بودجه شما افزایش می یابد و بخش شما رشد می کند، به جای انجام دهنده، مدیر خواهید شد. زمان کمتری برای ساخت خط لوله صرف خواهد شد. به همین دلیل است که شما یک تیم استخدام می کنید.

این دو استخدام اولیه عالی برای تسریع رشد تقاضا هستند:

  1. یک مدیر بازاریابی عمومی که تولید تقاضا را از طریق فناوری های بازاریابی و اتوماسیون افزایش می دهد
  2. یک بازاریاب محتوا قادر به تغذیه موتور نسل تقاضا است

سری C-and-Up CMO: Building Brand Awareness

اگرچه هدایت موتور نسل تقاضا برای خود نیروبخش است، مدیران CMO در شرکت‌های سری C و سایز فراتر باید از این نقش خارج شوند.

مدیری را استخدام کنید و آن شخص را برای بهینه سازی تقاضای خود در حالی که زمان خود را به ایجاد آگاهی از برند شرکت خود در بازار اختصاص می دهید، قدرت دهید.

چگونه آگاهی از برند ایجاد می کنید؟ پاسخ برای شرکت شما منحصر به فرد است و شما را ملزم می کند تا در مجموعه مهارت های خود عمیقاً جستجو کنید. شما به طور همزمان ژن تقاضا، نام تجاری، و ارتباطات، همراه با نیازهای خاص شرکت، مانند بازاریابی محصول یا توسعه کسب و کار را مدیریت خواهید کرد.

وقت خود را صرف ایستادن در حوزه های عملیاتی جدید و ردیابی معیارهای موفقیت کنید. هنگامی که آن مناطق را ایجاد کردید، می توانید بازاریاب های با استعدادی را برای تصاحب آنها استخدام کنید.

CMO + 100 میلیون دلار ARR: توسعه استراتژی

همانطور که شرکت شما بالغ می شود، یک CMO نمی تواند هر دستگیره را برای هر بخش بچرخاند. بهترین افراد را برای اداره آن بخش ها استخدام کنید: باید به رهبران بخش خود اعتماد کنید تا از جایی که کار را رها کرده اید ادامه دهند، زیرا تمرکز خود را گسترش می دهید و زمان خود را به جای دیگری اختصاص می دهید.

شرکت های در مراحل آخر سوالات استراتژیک زیادی از جمله…

  • پنج سال دیگر می خواهیم کجا باشیم؟
  • آیا مسیر خروج را آماده می کنیم؟

CMOها به طور قابل توجهی به مکالمات استراتژیک کمک می کنند و آنها باید زمان خود را برای توسعه استراتژی های بلندمدت سرمایه گذاری کنند.

وسوسه انگیز است که دوباره به سمت اجرای حرفه بازاریابی بروید، اما به همین دلیل است که افراد مناسب را استخدام کرده اید. بگذار اجرا کنند. در عوض باید باشی…

  • ارتباط با تیم اجرایی خود
  • توجه به روندها و بحث های بازار
  • جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها
  • تبدیل تمام این اطلاعات به جهت های استراتژیک

پنج مرحله برای آماده شدن برای هر نقش CMO

این مراحل رشد شرکت نشان می‌دهد که بازاریابان چقدر باید سازگار باشند تا به‌عنوان CMO به طور مؤثر عمل کنند. صرف نظر از مرحله رشد فعلی شرکت خود، می توانید با دنبال کردن پنج مرحله زیر برای هر نقش CMO آماده شوید.

1. آنچه را که می خواهید بفهمید

چه چیزی برای شما در نقش بازاریابی مهم است؟ آیا می توانید نقاط قوتی را که به ارمغان می آورید شناسایی کنید؟ بدانید که نقش بازاریابی ایده آل شما چگونه به نظر می رسد – و همچنین معامله گران شما.

۲- انتظارات شرکت را بیاموزید

شرح شغل مکان خوبی برای شروع درک آنچه یک شرکت از اولین یا بعدی مدیر ارشد مدیریت خود می‌خواهد است. اما حتی بازاریاب های کاملاً آماده هم موفق نخواهند شد اگر شغل CMO به خوبی طراحی نشده باشد.

اگر می خواهید از میانگین تصدی CMO عبور کنید، به دنبال نقشی هستید که برای موفقیت بلندمدت طراحی شده است. در مرحله مصاحبه، سوالاتی مانند موارد زیر را بپرسید:

  • امروز موفقیت را برای این نقش تعریف می کنید؟ یک سال دیگر؟
  • چه معیارهایی برای تعیین موفقیت وجود دارد؟
  • آیا این نقش به سادگی یک استراتژی موجود را هدایت می کند یا به ایجاد یک استراتژی کمک می کند؟
  • همکاری با تیم رهبری چگونه است؟ چه زمانی و چند بار رخ می دهد؟

هنگامی که طرف های معامله شکن خود را بشناسید، می توانید در طول مصاحبه به نشانه هایی از آنها گوش دهید. با دقت گوش کنید و اگر مناسب نیست با دور شدن راحت باشید.

3. نسبت به زمان خود بی رحم باشید

هنگامی که تناسب مناسب را پیدا کردید، بلافاصله با وظایف زیادی مواجه خواهید شد. برنامه کلی خود را زود تنظیم کنید و از رهبری حمایت کنید. هر تصمیمی که می گیرید باید با نشان دادن بازدهی که بخش شما از سرمایه گذاری شرکت ایجاد می کند، مرتبط باشد. زمان یک عامل است، بنابراین در مورد اینکه کجا می رود، دقیق باشید.

4. بردهای خود را دنبال کنید و از آنها برای حمایت از بودجه بیشتر استفاده کنید

برنامه شما باید شامل فرصت های کوچک و قابل پیروزی باشد که می توانید برای نشان دادن موفقیت سریع آن ها را تکمیل کنید. این بردها به شما کمک می کنند تا داستان موفقیت بخش خود را به رهبری بگویید و بودجه بیشتری را برای کمک به رشد تیم خود باز می کنند. نقش CMO با افزایش بودجه تکامل خواهد یافت. با سازگاری راحت شوید

5. یک مربی پیدا کنید یا به یک جامعه CMO بپیوندید

هیچ CMO موفقی به تنهایی به موفقیت دست نیافته است. شما همکارانی دارید که تمام مراحل رشد شرکت را پشت سر گذاشته اند. از آنها راهنمایی بخواهید

مربیان بزرگ در سفر CMO من بسیار به من کمک کردند. من همچنین به جوامع CMO مملو از بازاریاب‌های درخشان که چالش‌های کوچک و تغییرات بازار در اندازه کووید را پشت سر گذاشته‌اند، روی آورده‌ام.

* * *

افزایش طول مدت تصدی CMO با یادگیری بازاریابان شروع می شود که در آن مهارت های آنها به بهترین وجه با اهداف رشد شرکتشان مطابقت دارد، سپس منابع خود را برای نشان دادن سریع اثربخشی و ارزش به کار می گیرند.

اگر خودتان و خواسته‌های نقش را درک کنید، برنامه‌ای برای موفقیت بسازید و یک جامعه حمایتی را پرورش دهید، می‌توانید حتی در چالش‌برانگیزترین فرصت‌های CMO نیز پیشرفت کنید.

منابع بیشتر در مورد میانگین تصدی CMO

میانگین تصدی CMO در برندهای اصلی

برای چه کسی زنگ به صدا در می آید: نه لزوماً مدیر ارشد مدیریت – در عوض چگونه زنده بمانیم و رشد کنیم

پنج درس برای همه بازاریابان از خروج CMO Coke