بر اساس تحقیقات اخیر Brand Finance، شرکت مشاوره و خدمات تجاری Deloitte قویترین برند B2B در جهان را دارد.
محققان قدرت برند را با بررسی سه ستون محاسبه کردند: ارزش ویژه (ادراکات فعلی برند بر اساس تحقیقات بازار)، ورودی ها (فعالیت های شرکت برای حمایت فعالانه از قدرت آینده برند) و خروجی ها (معیارهای عملکرد مرتبط با نام تجاری مانند بازار). اشتراک گذاری).
Deloitte در تجزیه و تحلیل امتیاز قوی برند را دریافت کرد، مانند شرکت مشاوره و خدمات تجاری EY. پتروناس از نظر قدرت برند در رتبه سوم قرار گرفت و PwC و Sberbank پس از آن قرار گرفتند.
محققان همچنین به ارزش کل برند (ارزش فعلی درآمد به طور خاص مربوط به شهرت برند) نگاه کردند که بر اساس طیف وسیعی از عوامل، از جمله قراردادهای حق امتیاز برند و ادراک مردم از برندها محاسبه شد.
تجزیه و تحلیل نشان داد که مایکروسافت دارای بالاترین ارزش برند B2B در سطح جهان است که معادل 137.5 میلیارد دلار (72٪ از ارزش کل برند مایکروسافت) است. آمازون دومین ارزش برند B2B (70.6 میلیارد دلار) را دارد، علیرغم اینکه تنها 24 درصد از ارزش کلی برند آن به خدمات B2B نسبت داده می شود.
درباره تحقیق: محققان قدرت برند را با بررسی سه پایه محاسبه کردند: ارزش ویژه، ورودی ها و خروجی ها. آنها ارزش کل برند را بر اساس طیف وسیعی از عوامل از جمله قراردادهای حق امتیاز برند و ادراک مردم از یک نام تجاری محاسبه کردند. برای روش شناسی کامل، به گزارش مراجعه کنید.