جدید! به مقاله گوش دهید
اتاقهای تمیز داده راهحلی برای رسیدگی به حریم خصوصی مشتری هنگام مدلسازی دادهها قبل از خرید تبلیغات هستند. آنها به شرکا اجازه می دهند تا با استفاده از مجموعه داده های شخص اول، دوم و شخص ثالث به صورت ایمن و خصوصی با یکدیگر همکاری کنند.
اساساً اتاقهای تمیز داده یک محیط نرمافزاری امن و خنثی است که در آن ناشران/رسانهها و تبلیغکنندگان/برندها با دادههای کاربر خود بدون به اشتراک گذاشتن اطلاعات شناسایی شخصی کاربران با یکدیگر مطابقت دارند.
با افزایش پذیرش توسط تبلیغکنندگان، ناشران و آژانسها، فناوریهای اتاق تمیز به تکامل خود ادامه خواهند داد. با این حال، هنوز اجزای کلیدی وجود دارد که بازاریابان و آژانس ها باید در مورد آنها بیاموزند و درک کنند.
در اینجا سه مورد از برجستهترین موارد استفاده برای استفاده از اتاقهای تمیز داده، بر اساس تجربه شخصی من و همچنین بازخورد از پلتفرمها و راهحلهای موجود در بازار آورده شده است.
1. اندازه گیری و اسناد کمپین
اندازهگیری و نسبت دادن تأثیر کمپینهای بازاریابی و تبلیغات معمولاً یکی از اصلیترین روشها برای کار با دادههای مشتری، بازاریابی و تبلیغات است.
برای ارائه دادههای اندازهگیری و انتساب دقیق، اتاقهای تمیز ابتدا باید با دادههای مشتری مطابقت داشته باشند. این به نوبه خود به بهینه سازی اتاق های تمیز برای انجام بهترین کار کمک می کند.
وقتی با ظرفیت کامل کار میکنید، اتاقهای تمیز میتوانند با موفقیت دادههای شخص اول را با دادههایی که در پشت باغهای دیواری قرار دارند پیوند دهند، کمپینها را با دادههای دیگر در محیطهای محافظتشده متصل کنند، روشهای اندازهگیری و اسناد سنتی و غیرسنتی را ادغام کنند، و دادههای شخص اول را با دادههای بهراحتی در دسترس مقایسه کنند. داده های بازرگان برای رسیدن به بینش های دقیق تر و دقیق تر.
به دلیل استانداردهای جدید حریم خصوصی، روشهای اندازهگیری و اسناد دارای اتاق تمیز باید برای ادامه وجود دادهها در رسانههای مختلف آماده شوند. هویت ها تکه تکه می شوند یا حتی در گروه های خرد جمع می شوند.
اتاقهای تمیز باید قابلیت ادغام خودکار دادهها را داشته باشند و امکان جستجو در همه محیطها را فراهم کنند تا اندازهگیری بلادرنگ و حداکثر انعطافپذیری را تسهیل کنند. با این وجود، بازاریابان و آژانسها همچنان باید بر قابلیتهایی مانند اسناد در سطح کانال، آزمایشهای بین کانالی و بهبود مدل ترکیبی رسانه تکیه کنند.
2. بینش مخاطب، برنامه ریزی، تقسیم بندی، فعال سازی و تجزیه و تحلیل
در نتیجه تغییرات قانونی و افزایش محدودیت های داده، اتحاد مجموعه داده های شخص اول محدودتر و غیرقابل دسترس شده است. اتاقهای تمیز داده راهی برای دور زدن آن ارائه میدهند، یعنی توانایی طرفها را برای ایجاد برنامههای غنی و ایمن برای فعالسازی مخاطب قبل، در حین و بعد از اجرای کمپین بهبود میبخشد.
برنامه های کاربردی مبتنی بر مخاطبان اتاق تمیز می توانند…
- مبتنی بر ویژگی: هویت کاربر از طریق داده های طرف دیگر غنی می شود.
- مبتنی بر عملکرد: از داده های تراکنش برای دسته بندی مخاطبان بر اساس انگیزه استفاده می شود.
- مبتنی بر ظاهر شبیه: مخاطبان از طریق مدل هایی گسترش می یابند که دو دسته قبلی را تقلید می کنند.
هنگامی که بخشهای مخاطب شناسایی و ساخته شدند، یک شناسه مخاطب ناشناس به آنها اختصاص داده میشود که میتواند در سایر ابزارهای بازاریابی دیجیتال برای فعالسازی مستقر شود – از تبلیغات و بازاریابی ایمیلی گرفته تا شخصیسازی سایت و اپلیکیشن.
3. کسب درآمد امن تر از داده های شخص اول
افزایش قوانین حفظ حریم خصوصی منجر به فروش و استفاده از داده های شخص ثالث به عنوان کمتر رایج و کمتر مجاز شده است. این، علاوه بر افزایش همزمان باغهای دیواری، به این معنی است که یافتن و استفاده از راههای جدید برای کسب درآمد از دادههای شخص اول برای بازاریابان و آژانسهایی که به دنبال سود بردن از فروش دادههای خود یا همکاری با شرکای خارجی هستند، بسیار مهم است.
از آنجایی که اتاقهای تمیز برای محافظت از دادههای مصرفکننده مطابق با قوانین جدید متمرکز بر حریم خصوصی مجهز شدهاند، میتوانند کسب درآمد از چنین دادههای شخص اول را در یک دامنه امن تسهیل کنند.
همانطور که رویه استاندارد در هر بازاری وجود دارد، توانایی فروش چیزی – در این مورد، داده های متعلق به آن – به کمیت و کیفیت چیزی که فروخته می شود بستگی دارد. ارزش مجموعه دادههای شخص اول بر اساس توانایی دادهها برای انجام برخی کارها، مانند بهینهسازی شخصیسازی، افزایش تعامل و وفاداری مشتری، افزایش طبقهبندی مخاطبان، بهبود عملکرد بازاریابی و محاسبه بازگشت سرمایه کمپین، نوسان خواهد داشت.
* * *
استفاده های زیادی برای اتاق های تمیز وجود دارد. اگرچه سرمایه گذاری در آنها می تواند به زمان، تلاش و سرمایه نیاز داشته باشد، ROI یا بهبود عملکرد بازاریابی به جبران هزینه سرمایه گذاری کمک می کند.
موارد استفاده در این مقاله بر اساس آنچه من در بازار امروز می بینم، فقط نقطه شروع هستند. من انتظار دارم که موارد استفاده بیشتری ایجاد شود زیرا اتاق های تمیز با سهولت بیشتری پذیرفته می شوند و مزایای آنها استخراج می شود.
برای اطلاعات بیشتر درباره اتاقهای تمیز داده، این آغازگر را برای مارکها، آژانسها، ناشران و پلتفرمها بررسی کنید که توسط پلتفرمهای پیشرو اتاق تمیز داده و ارائهدهندگان راهحل نوشته شده است.
منابع بیشتر در مورد اتاق های تمیز داده
مارک ها به عنوان مرکز راه حل های داده؟ این در حال حاضر اتفاق می افتد
Martech 2023: سه روند قابل انتظار
معنای از بین رفتن تاخیری کوکی های شخص ثالث برای بازاریابان چیست؟