جدید! به مقاله گوش دهید
هنگامی که به دنبال بهبود رتبه بندی نتایج جستجوی ارگانیک هستید، اغلب ابتدا کلمات کلیدی، محتوا، بک لینک ها، ابرداده ها و موارد مشابه را ارزیابی می کنید. و اگرچه این موارد برای گردش کار سئو مهم هستند، اما در نظر گرفتن تصاویر و ویدیوهای با کیفیت نیز مهم است.
تصاویر و ویدیو تضمین میکنند که محتوای شما در مقابل مشتریان بالقوه قرار میگیرد – در فهرستهای جستجوی وب، Google News، Google Discover، جستجوی تصویر، و جاهای دیگر در نتایج جستجو.
زمان و تلاشی که برای سئو صرف میکنید برای ارتباط با مشتریان جدید حیاتی است: 61 درصد از تصمیمگیرندگان B2B فرآیند خرید را با جستجوی وب شروع میکنند، در حالی که 87 درصد از خریداران خردهفروشی همین کار را انجام میدهند – بسیار فراتر از کانالهای دیگر. از جمله نمایش و رسانه های اجتماعی.
بنابراین، چگونه میتوانید رتبهبندی وبسایتها، محتوا، برنامهها، محصولات و فهرستهای کسبوکار خود را در موتورهای جستجو، اعم از گوگل، بینگ، یاهو یا سایرین بهبود بخشید؟
بهینه سازی تصاویر می تواند یک تغییر بازی برای مشاغلی باشد که به دنبال تقویت استراتژی سئوی خود هستند. در واقع، در چند سال گذشته اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. بسیاری از نتایج جستجو اکنون حاوی تصاویر هستند و در برخی شرایط الگوریتم های جستجو برای رتبه بندی محتوا به تصاویر نیاز دارند.
این را می توان در این اسکرین شات از نتایج جستجوی Google برای “اتاق کنفرانس” از یک مرورگر ناشناس در ایالات متحده مشاهده کرد. تصاویر در فضای زیادی در بالای صفحه نتایج ظاهر می شوند و بنابراین برای رتبه بندی بسیار مهم است.
در اینجا پنج نکته در مورد نحوه استفاده از تصاویر و ویدیوها برای تقویت سئو سایت آورده شده است.
1. از عکسهای استوک و تصاویر استوک اگر معتبر و مرتبط به نظر میرسند، استفاده کنید
برای رتبه بندی محتوای شرکت خود نیازی به تصاویر اصلی ندارید. عکس ها و تصاویر استوک در واقع می توانند برای سئو مفید باشند.
ما اغلب محتوای iStock را در نتایج جستجوی مشتریان خود و در ماژولهای ویژه میبینیم که ثابت میکند که تصاویر اصلی ضروری نیست و این افسانه قدیمی که عکسهای استوک مانع سئو میشوند، درست نیست.
تصاویر و ویدیوهای استوک برای نمایش محتوایی که برای جستجوی ارگانیک با آنها جفت شده اند به خوبی کار می کنند و هر روز در سرتاسر جهان استفاده می شوند.
برای بهترین نتیجه سئو، تصاویری را انتخاب کنید که به مشتریان کمک می کند برند شما، محتوایی که ایجاد می کنید و اهداف آن محتوا را شناسایی کنند.
2. اولویت بندی تصاویر با کیفیت بالا و استفاده از اندازه و ابعاد مناسب فایل
تا ماه مه 2022، بیش از 50 درصد جستجوها دارای گروهی از تصاویر یا چرخ فلک از تصاویر در نتایج جستجوی ارگانیک در Google بودند. این تعداد تنها در 10 سال گذشته بیش از سه برابر افزایش یافته است. انتخاب تصاویر با کیفیت بالا و اندازه مناسب برای استفاده حداکثری از چنین نتایجی مهم است.
از یک تصویر با وضوح بالا – حداقل 1200 پیکسل (پیکسل) عرض – و با نسبت تصویر 16×9، 4×3 یا 1×1 استفاده کنید. هنگام انتخاب تصاویر، مطمئن شوید که تصاویر شما خیلی بزرگ یا کیفیت یا وضوح پایینی ندارند. به عنوان مثال، اگر فضای تصویر قهرمان شما 1200 پیکسل عرض و 628 پیکسل است، از تصویر بزرگتر از آن استفاده نکنید.
این مقاله را در مورد اندازه های استاندارد تصویر بخوانید تا بیشتر بدانید.
3. توصیفی باشد
اطمینان حاصل کنید که با عناوین تصویر، زیرنویسها، نام فایلها، کپی مقاله و متن “ALT” (جایگزین) در اطراف و نزدیک تصویر توصیف میشوید. همچنین، از عنوان و توضیحات صفحه سئو مرتبط استفاده کنید. موتورهای جستجو معمولاً از آنها برای توصیف صفحهای که تصویر در آن است استفاده میکنند – یا خود تصویر، اگر در جستجوی تصویر Google ظاهر میشود.
همان بهترین شیوه های عمومی برای ویدیو به همان اندازه مهم هستند. محتوای شما، کلماتی که در ویدیوی خود می گویید، عنوان و توضیحات، همگی به نتایج رتبه بندی شما کمک می کنند. YouTube به طور خودکار یک رونوشت از آنچه می گویید ایجاد می کند، نه تنها برای ویژگی های زیرنویس بسته، بلکه برای درک موضوع ویدیو.
4. از داده های ساخت یافته استفاده کنید
داده های ساخت یافته را در کد صفحه اضافه کنید. دادههای ساختیافته بازنمایی فنی متا دادههای تصویر را منعکس میکنند: تاریخ ایجاد، عکسبرداری مکان، نام فایل، اینکه آیا بخشی از آیتم دیگری در صفحه باشد، مانند یک محصول یا دستور غذا، و غیره. برای ویدیوها، طول ویدیو و “لحظات کلیدی” نیز اطلاعات ارزشمندی هستند.
5. استراتژی خود را مبتنی بر داده ها نگه دارید
ممکن است قبلاً از Google Trends برای کلمات کلیدی و محتوای SEO خود استفاده کنید. به استفاده از رویکرد داده محور برای نحوه انتخاب موضوعات و تصاویر خود ادامه دهید.
برای بهینهسازی محتوای بصری خود، باید اصطلاحات دقیقی را که بخشهای هدف شما برای جستجو استفاده میکنند، درک کنید تا بتوانید انتخابهای محتوای خود را متناسب با مخاطبان خود تنظیم کنید – و بررسی همه گزینههایتان میتواند کمی جستجو کند.
اگرچه ممکن است مطمئن نباشید از کجا شروع کنید، اما ابزارهایی برای کمک به تقسیمبندی بصری و نمایاندن بینشهای مرتبط و کاربردی وجود دارد.
نتیجه نهایی: هرچه اطلاعات بیشتری در مورد تفاوت های ظریف خاصی که بخش هدف شما انتظار دارد بیابید، آمادگی بیشتری برای ارائه محتوای مرتبط و جذاب خواهید داشت.
* * *
بهینهسازی استراتژی سئو برای تلاشهای بازاریابی شما بسیار مهم است و استفاده از تصاویر و ویدئو باید اولویت بالایی برای یک برنامه سئوی جامع در نظر گرفته شود.
به جای هماهنگی جلسات تولید محتوای پرهزینه، می توانید به طور موثر از تصاویر و ویدیوهای موجود برای بهبود رتبه بندی محتوای خود و در نهایت دستیابی به مشتریان بالقوه بیشتری استفاده کنید.
منابع بیشتر در مورد استفاده از تصاویر و ویدیو برای سئو
پنج راه برای بهینه سازی ویدیوهای خود برای جستجو [Infographic]
یک نکته برای بهبود سئوی درون صفحه: استفاده از مینی اینفوگرافیک بیشتر (راهنما)
سئوی تصویر: راهنمای گام به گام برای رتبه بندی در موتورهای جستجو [Infographic]