جدید! به مقاله گوش دهید
نوشتن خوب می تواند یک وب سایت را بسازد یا خراب کند. نوشتن بیش از هر زمان دیگری بر حضور دیجیتالی برندها، از SEO گرفته تا تجربه کاربر، تأثیر می گذارد.
نوشتن برای تجربیات دیجیتال امروز با درک چگونگی تفسیر موتورهای جستجو و انسان از وب سایت برند شما آغاز می شود. قرار دادن یک صفحه برای رتبه بندی در گوگل و پشتیبانی همزمان از اهداف اساسی کاربر و کسب و کار وب سایت شما یک فرآیند پیچیده است که اغلب به استراتژی های مختلفی نیاز دارد.
هدف از نکات این مقاله کمک به شما در نوشتن و سازماندهی محتوای وب سایت است تا بهترین روش ها را برای بهینه سازی موتورهای جستجو در صفحه انجام دهد و نه تنها موتورهای جستجو بلکه کاربران را نیز خشنود کند.
تا زمانی که کارمان تمام شود، درک روشنی از آنچه برای نوشتن موثر در کانال های دیجیتال برای کمک به رتبه و رشد نام تجاری خود لازم است، خواهید داشت. بیایید شیرجه بزنیم!
1. نسبت به برند خود صادق باشید
وب سایت شما یک ابزار مهم برندسازی است. و بسته به مدل کسب و کار شما، حتی می تواند نقطه تماس اصلی شرکت شما و مشتریان شما باشد.
درک نحوه نوشتن بر اساس موقعیت و وعده برند خود در حالی که موقعیت ها و موضوعات مختلف را در نظر می گیرید برای ارتباطات دیجیتال موثر بسیار مهم است.
شما صدای برند به پیام اصلی برند شما اشاره دارد. تو فقط یک صدا داری
اگر فنآوریهای پیچیدهای ارائه میدهید یا دارای ویژگیهای مالکیت معنوی هستید، احتمالاً صدای شما باید هوشمندانه و دارای تخصص، اقتدار و رهبری باشد. اگر برای یک سازمان غیرانتفاعی اختصاص داده شده به درمان سرطان سرمایه جمعآوری میکنید، احتمالاً میخواهید در جایی که مناسب است ابراز همدردی کنید و جنبه عاطفی مخاطبان هدف خود را جلب کنید. که در طول زمان با برند شما آشنا می شود و هویتی را ایجاد می کند که نشان دهنده هدف برند شما باشد.
مطالب شما لحناز سوی دیگر، بسته به کاربر یا موقعیت شما می تواند تغییر کند و به نحوه تعامل شما با مخاطبان خود اشاره دارد. به عنوان مثال، ممکن است هنگام تعامل با کاربران در توییتر از لحن غیر رسمی تری و در وب سایت خود از لحن رسمی تر استفاده کنید.
ثبات برای صدای برند شما کلیدی است. صفحه خدمات شما ممکن است محتوای متفاوتی نسبت به صفحه تاریخچه، صفحه فرهنگ یا صفحه سؤالات متداول شما داشته باشد، اما خوانندگان باید احساس کنند که از یک صدا، یک شرکت و یک برند می شنوند.
هر صفحهای را در وبسایت اپل بخوانید – یا هر تبلیغ یا برنامه یا دستورالعمل اپل را در این مورد – متوجه خواهید شد که تمام محتوای آن صدای یکسانی دارد و از یک منبع میآید.
2. محتوای خود را برای موفقیت قالب بندی کنید
بلوکهای بزرگ متن با شکستهای کمی در پاراگرافها اغلب به سختی خوانده میشوند و میتوانند افراد را از ادامه خواندن منصرف کنند. یک صفحه با ساختار خوب هم از ارزش سئو پشتیبانی می کند و هم با تعریف واضح بخش ها و پیام ها، لذت بردن از محتوا را برای افراد آسان تر می کند.
عنوان و زیرعنوان صفحه شما ممکن است دارای برخی از زبان های مارک باشند، اما آنها باید بلافاصله پیام های کلیدی یک صفحه را از طریق معنای تحت اللفظی نیز منتقل کنند.
استفاده از کلمات کلیدی هدفمند در سرفصل های خود که به هدف اصلی برند شما مربوط می شود می تواند کمک کند…
- موتورهای جستجو در حال خزیدن در سایت
- کاربران انسانی که از طریق سایت کلیک می کنند
- کاربران انسانی ورودی ها را در نتایج موتورهای جستجو اسکن می کنند
اگرچه عناوین باید توصیفی و جذاب باشند، اما نباید فقط به خاطر کلیک ها بیش از حد فروش داشته باشند. اگر خوانندگان از آنچه محتوای شما واقعاً ارائه میکند ناامید شوند، نمیمانند یا محتوا را به اشتراک نمیگذارند.
سرفصل ها نیز باید مختصر باشند. اگر بیش از حد طولانی باشند، می توانند خواننده را گیج کنند یا با ریختن به خطوط دوم یا سوم در طراحی صفحه دخالت کنند.
پاراگرافهایی که برای وب نوشته میشوند همیشه از «بهترین شیوههای» سنتی برای طول یا حتی سازمان پیروی نمیکنند، اما این بدان معنا نیست که اصول اصلی نوشتن باید قربانی شوند. یک قانون سرانگشتی خوب این است که در هر جمله فقط به یک فکر و در هر پاراگراف یک موضوع بپردازید. پاراگراف ها حتی می توانند یک جمله واحد باشند، به خصوص اگر می خواهید یک نکته اصلی را جبران کنید که در غیر این صورت در یک تکه متن بزرگتر گم می شود.
مانند نوشتن سنتی تر، “جملات وب” باید تنوع، ایجاز، وضوح و اعتبار را به دست آورند. با ساختار پاراگراف و جمله پویا آزمایش کنید تا خوانندگان وب بتوانند محتوای شما را راحتتر دنبال کنند و محتوای خود را تا حد امکان متقاعدکننده کنید.
برخی از بهترین شیوه های رایج:
- برای خواننده ای که اسکن می کند بنویسید.
- سریع به اصل مطلب برسید – در ابتدای صفحه، در هر بخش و حتی در هر پاراگراف و جمله.
- از مثالهای عینی برای نشان دادن کارآمد نظر خود استفاده کنید و داستان را به جلو ببرید.
- از گلولهها یا اعداد برای بیرون کشیدن نمونهها یا ویژگیهای خاص یک سرویس، محصول یا لیست دیگر استفاده کنید. اگر منطقی است، می توانید عبارت اصلی (یا آیتم فهرست) را پررنگ کرده و در فهرست افست توضیح کوتاهی درباره آن ارائه دهید.
- از پر کردن بیش از حد مطالب یا متا اطلاعات خود با کلمات کلیدی غیر ضروری یا غیر معتبر خودداری کنید. در واقع می تواند به رتبه شما در موتورهای جستجو لطمه بزند و باعث شود که خواندن مطالب شما سخت شود.
3. ابرداده ها را با اهداف محتوا هماهنگ کنید
عناوین صفحه یا تگهای عنوان توسط موتورهای جستجو خزیده میشوند و به عنوان سیگنالهای کلیدی برای برقراری ارتباط با مهمترین موضوع یک صفحه عمل میکنند. تگهای عنوان نیز به صورت برجسته در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) به عنوان عنوان صفحه ظاهر میشوند، حتی اگر عنوان واقعی صفحه متفاوت باشد.
توضیحات متا اهمیت کمتری برای موتورهای جستجو دارند، اما می توانند عنصر قدرتمندی باشند که کاربران را برای بازدید از صفحه شما ترغیب می کند. آنها همچنین در SERP ها، درست در زیر برچسب عنوان نمایش داده می شوند. وقتی توضیحات متا نامشخص باقی میمانند، موتور جستجو معمولاً مقداری متن را از محتوای صفحه شما میکشد که ممکن است مرتبطترین متن با پیام مورد نظر شما باشد یا نباشد.
گوگل تعداد کاراکترهایی را که از برچسب عنوان شما به SERP میکشد، محدود میکند، بنابراین از عبارات مختصر با کلمات کلیدی استراتژیک استفاده کنید. استفاده از یک ابزار پیش نمایش معمول SERP می تواند به شما کمک کند تگ عنوان و توضیحات متا شما را تجسم کنید.
توجه: بسته به سیستم مدیریت محتوای شما (CMS)، برچسبهای عنوان ممکن است به طور خودکار تولید شوند، اما باید هر تگ عنوان پیشفرض را بررسی کنید تا از بهینهسازی مناسب اطمینان حاصل کنید. اگر هیچ برچسب عنوانی از طریق CMS شما ایجاد نشود، Google عنوان خود را از محتوای صفحه شما انتخاب می کند، که ممکن است پیام مورد نظر شما باشد یا نباشد.
هنگام نوشتن تگ عنوان صفحه خود این اصول را در نظر داشته باشید:
- از مهمترین کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی در نیمه اول عنوان استفاده کنید. هنوز در مورد اینکه آیا کلمات کلیدی در قسمت اول تگ عنوان وزن بیشتری در پتانسیل رتبه بندی دارند یا خیر، بحث وجود دارد، اما حداقل چنین موقعیت استراتژیکی تضمین می کند که اگر برچسب عنوان شما خیلی طولانی باشد، گوگل کلمات مهم را قطع نمی کند.
- در مورد آنچه در صفحه است به معنای واقعی کلمه و توصیفی باشید، اما در صورت لزوم متقاعد کننده باشید.
- به کلماتی فکر کنید که کاربران را وادار می کند تا روی صفحه کلیک کنند. تاریخهایی را برای اثبات بهروز بودن محتوایتان یا فراخوانهای متداول برای اقدام با دستوراتی مانند «یافتن»، «جستجو»، «کشف» یا «اعمال» در نظر بگیرید.
4. از متن جایگزین برای جستجوی تصاویر استفاده کنید
موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر را در صفحات شما ببینند. در عوض، آنها برای درک موضوع یا معنای تصویر بر متن جایگزین تصویر تکیه می کنند. آنها سپس این اطلاعات را هنگام ارائه نتایج جستجوی تصویر در نظر می گیرند.
اگر مسئول آپلود تصاویر در سایت خود نیستید، با تیم توسعه خود کار کنید تا مطمئن شوید که همیشه متن جایگزین تصویر صحیح اضافه می شود.
متن جایگزین باید ساده و نشان دهنده چیزی باشد که تصویر نشان می دهد. در نظر بگیرید که کلمات کلیدی صفحه خود را در متن جایگزین تصویر قرار دهید. به عنوان مثال، اگر صفحه شما برای “فناوری آزمایشگاه پزشکی” بهینه شده است، از “تکنولوژی آزمایشگاهی بالینی” به عنوان متن جایگزین تصویر استفاده نکنید.
متن جایگزین تصویر را ساده و تحت اللفظی نگه دارید تا کاربران در هنگام جستجوی عکس، آن را پیدا کنند.
علاوه بر مزایای سئو متن جایگزین تصویر، میتوان آن را توسط صفحهخوانها و سایر فناوریهای کمکی که توسط افراد دارای نقص بینایی یا ناتوانی استفاده میشود، خواند. بدون متن جایگزین، این کاربران ممکن است اطلاعات مهم یا زمینه ای را که از طریق تصاویر موجود در صفحه منتقل می شود، از دست بدهند. با ارائه متن جایگزین، می توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما برای همه کاربران، از جمله کسانی که به فناوری کمکی متکی هستند، قابل دسترسی است.
5. پیوند داخلی برای ایجاد اقتدار خود
یک استراتژی لینک داخلی هوشمند به موتورهای جستجو کمک می کند صفحات شما را پیدا کنند، ارتباط موضوع محتوای شما را درک کنند، سلسله مراتب صفحه مورد نظر شما را دنبال کنند و اعتبار صفحه را محاسبه کنند. پیوند داخلی همچنین می تواند کنترل بیشتری بر مسیری که کاربران در سایت شما طی می کنند به شما بدهد.
پیوندهای داخلی قرار داده شده در متن متن می تواند تأثیر زیادی بر اعتبار و ارتباط شما از نظر گوگل داشته باشد. بیشترین تأثیر را از اولین پیوندی که در متن بدنه قرار داده می شود می گیرد. پیوندهای داخلی در متن “بالای تا” (آنچه کاربر قبل از پیمایش به پایین می بیند) نیز با شدت بیشتری شمرده می شوند.
هنگام پیوند داخلی، به این فکر کنید که می خواهید محتوای شما به چه دلیل شناخته شود و چگونه می خواهید کاربران سایت شما را کشف کنند.
مراقب انکر تکست باشید. ابتدا به فکر کاربران خود باشید. چه عباراتی آنها را وادار می کند تا به صفحه دیگری کلیک کنند و به اندازه کافی واضح است که در صفحه بعدی چه چیزی پیدا خواهند کرد؟
در مواقعی که منطقی است از تغییرات در متن لنگر هدفمند خود استفاده کنید و کلمات زیادی را در جمله خود پیوند ندهید. آن تاکتیک شلخته به نظر می رسد.
همچنین صفحه خود را با لینک ها پر نکنید. شما با دادن حق انتخاب زیاد کاربران را گیج خواهید کرد و ممکن است برای موتورهای جستجو دستکاری به نظر برسد.
* * *
امیدواریم نکات این مقاله به شما کمک کرده باشد تا در بهترین شیوه برای نوشتن محتوای وب که عالی است، سرعت بیشتری کسب کنید.
نوشتن جزء مهمی از تلاش های بازاریابی هر برند است. اگر محتوای خود را بهروزرسانی میکنید و به کمک بیشتری نیاز دارید، برای اطلاعات بینش و استراتژی متخصص با BrandExtract تماس بگیرید. یا از این منابع اضافی استفاده کنید: