جدید! به مقاله گوش دهید
اگر ایمیل مورد علاقه بازاریابان B2B سازمانی است، بیایید با پیام کوتاه تماس بگیریم – سرویس پیام کوتاه (SMS) – این قشر ضعیف.
بازاریابان B2B عاشق استفاده از ایمیل هستند، و به درستی هم اینطور است: بر اساس MarketingProfs and Content Marketing، تعامل با ایمیل بیشترین اندازه گیری موفقیت در بازاریابی محتوا در طول سال اول همه گیری بود، زیرا 86 درصد از بازاریابان محتوای B2B به پیگیری آن ادامه دادند. گزارش بازاریابی محتوای B2B موسسه 2021. برای بسیاری از بازاریابان، ایمیل سال به سال خود را ثابت می کند.
اما یکی از چیزهایی که ایمیل نمی تواند به آن اشاره کند این است که می توانید پیام را در عرض چند ثانیه پس از ارسال مشاهده کنید. با استفاده از پیامک می توانید.
طبق تحقیقات OpenMarket، 83 درصد از هزارهها پیامهای SMS را در 90 ثانیه پس از دریافت آنها باز میکنند. علاوه بر این، بر اساس تحقیقات گارتنر، 90 درصد از همه افراد متن ها را در عرض سه دقیقه پس از دریافت آن ها می خوانند و پیامک ها دارای نرخ باز شدن 98 درصد هستند.
از آنجایی که شرکتهای بیشتری از متنها به عنوان بخشی از آمیخته بازاریابی خود استفاده میکنند، آیا زمان آن رسیده که نگاهی دوباره به امکانات پیامک بیندازیم؟
کسب و کارهای B2B می توانند به طرق مختلف از پیامک استفاده کنند. با این حال، به خاطر داشته باشید که دقیقاً مانند ایمیل، برای متن نیز مقرراتی وجود دارد. قانون حمایت از مصرفکننده تلفنی (TCPA) ایجاب میکند که افراد پیامها را انتخاب کنند، و همچنین باید بتوانند به راحتی اشتراک خود را از جمله سایر دستورالعملها لغو کنند.
در اینجا پنج ایده به طور خاص برای شرکت های B2B وجود دارد که به دنبال برقراری ارتباط موفق تر با مشتریان خود از طریق پیام کوتاه هستند.
کمپین پیامکی 1: به روز رسانی وضعیت
به روز رسانی وضعیت را معادل به روز رسانی سفارش برای شرکت های B2C در نظر بگیرید. میتوانید از متنها برای اطلاع مشتریان از تاریخهای تمدید آتی، بهروزرسانیهای محصول، یا نقاط عطف آتی مرتبط با حسابشان استفاده کنید.
این نوع پیام می تواند هم آموزنده و هم برندساز باشد.
کمپین پیامکی 2: درخواست بازخورد
بازخورد مستقیم مشتری برای بازاریابان بسیار ارزشمند است، اما به دست آوردن آن می تواند دشوار باشد. ارسال یک پیام متنی پس از یک نقطه عطف تجاری (مانند فروش یا نصب خدمات) زمان بسیار خوبی برای درخواست بازخورد است.
یک متن سریع با پیوند به یک نظرسنجی (با جزئیات در مورد مدت زمان تکمیل آن) می تواند موثر باشد. حتی زمان کمتری برای یک گزینه بازخورد سریع لازم است که به افراد امکان می دهد از طریق متن با بازخورد فوری خود پاسخ دهند.
مهم: اگر بازخورد درخواست و دریافت شد، کاری با آن انجام دهید. اگر به زودی به شکایات آنها رسیدگی نشود، احتمالاً مشتریان آزرده خاطر خواهند شد.
کمپین پیامکی 3: رهبری فکری
ارسال پیامک شکلی سریع و مختصر از ارتباط را ارائه می دهد. مشاوره به طور طبیعی برای ارائه به این روش مناسب است، بنابراین رهبری فکری از طریق پیامک به سادگی منطقی است. ممکن است یک توصیه مرتبط با محصول یا خدمات خود ارائه دهید و برای اطلاعات بیشتر به مواد بازاریابی محتوا پیوند دهید.
همچنین ممکن است فرصتی برای به اشتراک گذاشتن به روز رسانی در مورد موقعیت های سراسر صنعت باشد. به عنوان مثال، اگر مقررات اجباری دولت بر صنعت شما تأثیر بگذارد و یک قانون جدید اجرایی شود، منطقی است که چند روز قبل از تغییر در مورد آن پیامک ارسال کنید.
کمپین پیامکی 4: آگاهی از برند
لازم نیست مطالب بازاریابی محتوا صرفاً از طریق ایمیل و شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود. یک پیام متنی با یک لینک سریع و توضیحات کوتاه ممکن است توجه افراد را در لحظه دریافت آن جلب کند و باعث شود نه تنها آن را باز کنند بلکه بخوانند.
حتی اگر روی پیوند کلیک نشود، اگر متن باز شود – و معمولاً هم همینطور است – آگاهی از برند را می توان تقویت کرد.
کمپین پیامکی 5: پیشنهاد انحصاری
مردم دوست دارند احساس کنند که در حال گرفتن یک معامله هستند و پیامک می تواند از آن سود ببرد – حتی در بازاریابی B2B. متنی را ارسال کنید که به مشتریان فعلی یا گذشته یک الگوی رایگان، دسترسی زودهنگام به یک محصول جدید، مشاوره یک به یک یا پیشنهاد دیگری که به طور خاص به صنعت شما مربوط است، ارسال کنید.
انجام این کار فرصتی است برای ایجاد آگاهی از برند و وفاداری به برند، یک پیروزی برای بازاریابان که به دنبال تقویت روابط و ایجاد روابط جدید هستند.
یک پیشنهاد انحصاری همچنین می تواند فرصتی برای گرم کردن سرنخ های سرد فراهم کند. اگر مشترکین برای مدت طولانی در سیستم بودهاند اما تبدیل نشدهاند، پیامک ممکن است راهی برای جذب مجدد آنها و تبدیل آن سرنخ سرد با ثبت نام با تخفیف یا پیام متنی پر هزینه باشد.
باز هم، افراد مورد نظر باید از قبل در سیستم باشند تا شرکت شما از پیامک استفاده کند.
* * *
صرف نظر از کمپینی که ارسال می کنید، شخصی سازی یک راه عالی برای افزایش نرخ باز و کلیک است. این فقط به معنای افزودن نام شخص نیست: پیام را به نقطه عطف اخیری که مشتریان شما تجربه کردهاند، تنظیم کنید، مانند اعلام حضور پس از نصب سرویس اخیر، یا از آنها برای اقدام خاصی که انجام دادهاند، مانند ثبت نام برای یک سال دیگر تشکر کنید. خدمات
مهم نیست که چه کمپین هایی برای کسب و کار شما معنادار است، پیامک می تواند برای شرکت های B2B موثر باشد.
پیامهای متنی جریان جدیدی از گفتگو را با مشتریان، سرنخها و مشتریان گذشته باز میکند که میتواند منجر به تجدید یا تقویت روابط و نتیجه بهتر شود.
منابع بیشتر در کمپین های پیامکی
3 نکته مهم بازاریابی پیامکی
چگونه اتوماسیون پیامک شکاف بین تیم فروش و مشتریان شما را پر می کند و از تحول دیجیتال پشتیبانی می کند
هفت روش آزمایش شده ارسال پیامک می تواند به کسب و کار شما کمک کند [Infographic]