بازاریابان B2B می توانند از استراتژی های بازاریابی B2C بیاموزند

گوش کن

جدید! به مقاله گوش دهید

دیجیتال مارکتینگ جزء حیاتی استراتژی بازاریابی برای برندهای B2C و B2B به طور یکسان باقی می ماند. اما این رویکرد هنوز هم می‌تواند برای برخی از بازاریابان B2B ناآشنا باشد زیرا آنها نحوه بهترین موقعیت و بهینه‌سازی پیام‌ها را برای برندهای خود ارزیابی و استراتژی می‌کنند.

امروزه مردم بیش از دو ساعت در روز را با یک دستگاه تلفن همراه و زمان بیشتری را روی رایانه رومیزی می گذرانند. اگرچه برخی از کارشناسان کاهش استفاده از رایانه های رومیزی را پیش بینی می کنند، اما پیش بینی می کنند استفاده از دستگاه های تلفن همراه افزایش یابد.

صرف نظر از نحوه دسترسی کاربران به محتوا، بازاریابی دیجیتال یک استراتژی حیاتی برای دستیابی به آنها است. برای بهره مندی از مزایای افزایش زمان صرف شده آنلاین، بازاریابان باید به تنظیم استراتژی ها و کمپین های همه کانالی خود ادامه دهند.

بازاریابان B2B که بر روی دستیابی به موفقیتی مشابه با همتایان B2C خود متمرکز شده اند، می توانند از استراتژی هایی که بازاریابان B2C با موفقیت در بازاریابی متمرکز بر مصرف کننده استفاده می کنند، بیاموزند.

سه گانه کار از راه دور، کاهش بودجه بازاریابی، و افزایش فعالیت آنلاین، ضرورت اتخاذ و اجرای استراتژی های اثبات شده B2C را توسط بازاریابان B2B برای افزایش دسترسی به آن برجسته می کند.

1. افزایش شخصی سازی

خریداران هنگام خرید خود انتظار ارتباطات شخصی و تجربه برند برجسته را دارند. برندهای B2C تمایل دارند از لحن‌های شاد و شخصی در پیام‌های خود استفاده کنند، در حالی که بازاریابی B2B اغلب رویکردی فنی‌تر و پیچیده‌تر دارد.

اگرچه مشتریان B2B ممکن است گاهی لحن فنی تری را قدردانی کنند و انتظار داشته باشند که لحن فنی تری داشته باشند، بازاریابی ایمیلی B2B فرصتی برای انسانی کردن ارتباطات رسمی با لحن شخصی تر است که می تواند منجر به فروش بیشتر شود. این استراتژی همچنین به پرورش ارتباطات انسان به انسان و ایجاد تجربه بهتر برند کمک می کند.

بهترین مقاله های جدید  شیر کنترل اتوماتیک - فشار شکن - نهرآب گستر اشتهارد

این است نه به شما پیشنهاد می کند که حرفه ای بودن یا شهرت را کنار بگذارید. شما باید آراستگی و استانداردها را حفظ کنید حتی زمانی که شخصیت را به ترکیب اضافه می کنید. مردم برای عنصر انسانی و تجربه ارزش قائل هستند و از تلاش برندها برای شخصی‌سازی ارتباطات، همدلی با مسائل و چالش‌های مشتریان احتمالی و تشویق مشارکت یا دستیابی به اطلاعات بیشتر قدردانی می‌کنند. پیشنهادات ارزشی یا پیام های فعلی خود را دور نریزید – در عوض، آنها را طوری تنظیم کنید که لحن شخصی تری را منتقل کنند.

به عنوان یک کانال، ایمیل امکان مکالمات مستقیم بیشتری را فراهم می کند. مخاطبین ایمیل ترجیح می دهند ارتباط شما را دریافت کنند زیرا آنها را دریافت می کنند خواستن از شما بشنوم

از این اتصال به نفع خود استفاده کنید. از فرصت‌های ساده برای سفارشی‌سازی ایمیل‌ها فراتر از قسمت‌های «نام» یا «نام شرکت» استفاده کنید. دوباره، مشتریان احتمالی شما می خواهند با انسان ها ارتباط برقرار کنند. با استفاده از قلاب‌های فصلی یا تعطیلات در پیام‌رسانی، ابراز قدردانی از مشتری، یا حتی نشان دادن شخصیت شرکت خود از طریق فوترهای سرگرم‌کننده و پیام‌های ترجیحی اشتراک، تماس شخصی خود را گسترش دهید.

2. نقاط لمسی دیجیتال

نقاط تماس دیجیتال، مانند ایمیل های بازاریابی یا بازاریابی پیام های متنی، از شما می خواهند که بازی طولانی را انجام دهید زیرا یک خریدار معمولی ممکن است قبل از خرید با 10 تا 20 نقطه تماس درگیر شود. با این حال، این نقاط تماس به شرکت‌های B2B اجازه می‌دهد تا روابط بلندمدت با مشتریان خود ایجاد و توسعه دهند و به جای هدف قرار دادن خریدارانی که یکبار مصرف می‌کنند، سرنخ‌های گرم‌تری را نشان دهند. با این وجود، شخصی که کاملاً آماده خرید نیست، اطلاعاتی را جذب کرده و پنهان می کند تا بعداً از آن استفاده کند. این زمان تبدیل طولانی تر مستلزم پرورش مشتریان در طول سفر آنها با ارائه بینش های معنی دار است که از ارزیابی آنها پشتیبانی می کند.

بهترین مقاله های جدید  یونیت هیدرولیک چیست و چگونه کار می کند؟

بازاریابان B2B که از استراتژی‌های همه‌کاناله گسترده‌تری مانند کمپین‌های ایمیل مبتنی بر راه‌انداز استفاده می‌کنند، یک جزء مهم به تجربه مشترک اضافه می‌کنند. در واقع، 33 درصد از برندها در نظرسنجی Litmus گزارش دادند که پیام های تراکنشی و راه اندازی شده بیش از 25 درصد از درآمد آنها را ایجاد می کند.

رفتار مشتری و رویدادهای خاص می تواند به صورت فیزیکی پیام ها را تحریک کند. در سناریوهای B2C، ممکن است مشتری کالایی را به سبد خرید اضافه کند اما خرید را انجام ندهد. سبد خرید رها شده سیستم را تحریک می‌کند تا ایمیل‌هایی را ارسال کند که شامل فروش خوراکی‌های سگ یا هر چیزی که مشتری در سبد خرید داشت می‌شود.

در یک سناریوی بازاریابی B2B، ممکن است شخصی برای یک وبینار ثبت نام کند اما شرکت نکند. غیبت می تواند باعث ایجاد یک ایمیل بعدی شود که شامل ضبط و دعوت نامه برای صحبت با نماینده در مورد آنچه از دست رفته است.

بازاریابان B2B همچنین باید بررسی کنند که چگونه همتایان B2C آنها بینش های یک کانال، مانند ایمیل، را در استراتژی محتوای بزرگتر خود ادغام می کنند. از آنجا که مردم زمان قابل توجهی را صرف مرور آنلاین از طریق دستگاه های تلفن همراه می کنند، برندهایی که حضور تلفن همراه خود را افزایش می دهند دسترسی تقریباً نامحدودی به کاربران اعطا می کنند.

به عنوان مثال، ایمیل خاصی را در نظر بگیرید که به ویژه در افزایش فروش از سوی کسانی که ایمیل را در دستگاه تلفن همراه می خوانند، موثر است. بازاریابان باید کمپین مشابهی را از طریق بازاریابی اجتماعی یا پیامک به اشتراک بگذارند.

بهترین مقاله های جدید  تجسم مجدد تجربه مشتری B2B پس از همه گیری

3. محتوای مرتبط

اگرچه اکثر برندهای B2B توانایی استفاده از نوع کمپین‌های سبد خرید رها شده را ندارند که مارک‌های B2C استفاده می‌کنند، بازاریابان B2B می‌توانند چیزی مشابه را بر اساس کمپین‌ها، محتوا و تعاملات قبلی پیاده‌سازی کنند.

به عنوان مثال، با تجزیه و تحلیل اینکه کدام محتوا در قیف شما موفق‌ترین است، دوباره مشتریان بالقوه را علاقه مند کنید. بر اساس بیشترین محتوای بارگیری شده، تعداد بازدیدها، و تعامل اجتماعی برای پیام‌های خاص، برندها می‌توانند ببینند که چه چیزی در فضا وجود دارد.

همچنین، بازاریابان بهتر می‌توانند محتوای مرتبط را در زمانی که مصرف‌کنندگان درخواست تجربه‌های شخصی‌شده دارند، ارائه دهند. تحقیقات اپسیلون نشان می‌دهد که کاملاً 80 درصد از مشتریان بیشتر احتمال دارد از برندی خرید کنند که تجربیات شخصی‌سازی شده را ارائه می‌دهد.

در بازاریابی B2B، چنین کمپینی لزوماً منجر به فروش مستقیم نخواهد شد. با این حال، بازاریابانی که مطالب مفید و مرتبط را برای مشتری دنبال می کنند، ارزش خود را برای مدیر ثابت می کنند و در عین حال قدردانی و احترام مشتری را به دست می آورند. گاهی اوقات بهتر است در حین جمع آوری اطلاعات و داده های مشتری برای توسعه بیشتر مشتری مادام العمر، یک نقطه تماس اضافی داشته باشید تا فروش یکباره.

* * *

حتی اگر برندهای B2C و B2B محصولات کاملا متفاوتی را به فروش می‌رسانند، برندهای B2B همچنان می‌توانند استراتژی‌های بازاریابی B2C را برای افزایش ROI و توسعه روابط بلندمدت با مشتری پیاده‌سازی کنند.

استفاده از شخصی‌سازی، نقاط لمسی دیجیتال و سبک‌های کمپین جدید در بازاریابی B2B شما می‌تواند بدون نیاز به اختراع مجدد چرخ، به مزایای زیادی منجر شود.

منابع بیشتر در مورد استراتژی های بازاریابی B2B و B2C

B2B و B2C را فراموش کنید: اکنون دنیای B2P است

چگونه شرکت B2B شما می تواند در فضای جستجوی B2C پیشرفت کند

چگونه بازاریابان B2B می توانند استراتژی های B2C را وارد بازاریابی خود کنند