دوربین مداربسته ایرانی

دوربین مداربسته ایرانی

دوربین مداربسته ایرانی

نیاز به امنیت، از ابتدا تاریخ بشریت تا به حال از جمله نیازهای غیر قابل انکار انسان بوده است. با پیشرفت تکنولوژی برقراری امنیت راحت‌تر شده و هر روزه راه‌های مختلفی برای این امر ساخته می‌شود. یکی از این راه‌ها دوربین‌های مداربسته می‌باشند. این دوربین‌ها در امنیت ساختمان‌های مسکونی و تجاری نقش پر رنگی را ایفا می‌کنند. تاکنون شرکت‌های خارجی و داخلی بسیاری، انواع دوربین‌های مداربسته را به بازار عرضه کردند. اما استفاده از کدام دوربین‌ها مقرون به صرفه است و هر کدام چه مزیت‌هایی دارند؟ برای پاسخ به این سوال به بررسی دوربین مداربسته ایرانی می‌پردازیم.

معرفی دوربین‌های مداربسته ایرانی و انواع آن

معرفی دوربین_های مداربسته ایرانی و انواع آن

دوربین مداربسته تصاویر را از محیط اطراف ضبط و در مانیتور به نمایش می‌گذارد. در مکان‌های تجاری مانند پاساژها و فروشگاه‌ها یا ساختمان‌های مسکونی باعث جلوگیری از سرقت و ایجاد امنیت می‌شود. همچنین در ادارات برای نظارت بر عملکرد کارمندان نیز کاربرد دارد. دوربین‌های مداربسته در سه نوع آنالوگ، دیجیتالی و تحت شبکه یا IP ساخته شده‌اند. از آنجا که برندهای مختلفی در بازار وجود دارد، شناخت ویژگی‌های هر دوربین در انتخاب آن بسیار کمک کننده است. بزرگ‌ترین ویژگی که یک دوربین مداربسته باید داشته باشد، قابلیت دید در شب می‌باشد.

در ایران برندهای مختلف، دوربین‌های مداربسته با ویژگی‌ها و ظواهر متفاوت را تحت عنوان دوربین مداربسته ایرانی تولید می‌کنند. تا به امروز شرکت‌های ایرانی این دوربین‌ها را با تکنولوژی‌های نظیر وایرلس، HD و IP در شکل‌های ظاهری بولت، فیش آی، دام و… ساخته‌اند. برخی شرکت‌های داخلی با مونتاژ قطعات خارجی، دوربین مداربسته را وارد بازار کرده‌اند. اما با این وجود برخی از این شرکت‌ها با کیفیت بالا دوربین‌های خود، در رقابت با برندهای خارجی هستند. دوربین مداربسته ایرانی جایگزین برندهای خارجی می‌شود به شرطی که از کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش مناسب برخوردار باشد.

شایان ذکر است که به دلیل کمبود امکانات موجود در خصوص تولید بردهای دوربین مداربسته، تولید کنندگان مستلزم به تهیه آن از خارج کشور می‌باشند. با این وجود برندهای مطرحی همچون دایناتک برای تولید دوربین مداربسته با کیفیت و جلب رضایت مشتریان همواره در تلاش هستند.

دوربین مداربسته ایرانی چه مزیت‌هایی نسبت به برندهای خارجی دارد؟

سوالی که پیش می‌آید این است که چرا با وجود تحریم‌ها در طی سال‌های اخیر و کمبود امکانات، دوربین مداربسته ایرانی بخریم؟ با وجود این تحریم‌ها دسترسی به برندهای خارجی سخت می‌باشد اما تلاش شرکت‌های داخلی برای ارائه و ساخت دوربین‌های مداربسته، قابل ستایش است. با توجه به این مسائل، حمایت از کالا ایرانی می‌تواند باعث پیشرفت روز افزون در این زمینه باشد. همچنین خرید دوربین مداربسته ایرانی می‌تواند مزیت‌های زیر را دارا باشد:

·        کیفیت: دوربین مداربسته ایرانی از نظر کیفیتی پیشرفت بسیاری داشته و در رقابت با نمونه‌های خارجی مشابه است. استفاده از جدیدترین تکنولوژی برای ساخت دوربین مداربسته ایرانی و ظاهری متناسب با سلیقه و درخواست مشتری بر کیفیت این محصول می‌افزاید.

·        قیمت مناسب: اگر بنا به هر دلیلی قصد خرید دوربین مداربسته ارزان قیمت را دارید، دوربین‌های تولید داخل گزینه‌ای مناسب برای شما می‌باشد. دوربین مداربسته ایرانی نسبت به دوربین مداربسته خارجی دارای قیمت مناسب‌تری است. اما قیمت مناسب و ارزان این دوربین‌های داخل دلیل بر کم بودن کیفیت ‌آن‌ها نیست. به دلیل اینکه دوربین‌های مداربسته ایرانی بر خلاف رقیب‌های خارجی خود مشمول هزینه‌های واردات و گمرک نمی‌شوند، ارزان‌تر خواهند بود. به همین سبب نوسانات قیمت کمتری نیز دارند.

·        گارانتی و خدمات پس از فروش: از آنجا که دسترسی به تولیدکنندگان دوربین‌های مداربسته ساخت داخل قطعا راحت‌تر است، پس مدت زمان ضمانت بیشتری دارند. با ضمانت نامه محصول می‌توانید در صورت بروز مشکل فنی، به سرعت آن را تعمیر یا تعویض کنید. به همین دلیل نیازی به نگرانی درباره اصل بودن یا نبودن دوربین خریداری شده نخواهید داشت. در نتیجه خدمات پس فروش این کلا یکی دیگر از مزیت‌های آن می‌باشد.

قیمت دوربین مداربسته ایرانی

قیمت دوربین مداربسته ایرانی

ویژگی‌های دوربین مداربسته ایرانی روی قیمت آن تاثیر مستقیم دارد؛ هر چقدر از تکنولوژی بالاتری برخوردار باشند، قیمت آن‌ها نیز بیشتر می‌شود. به طور کلی فاکتورهایی مثل تکنولوژی، رزولوشن تصویر، دید در شب، برند، ویژگی های هوشمند نظیر  WDRو نوع لنز بر قیمت کالا تاثیر می‌گذارند. البته نوسانات قیمت در بازار و عدم ثبات آن نیز بی تاثیر نخواهد بود. اما باوجود این مشکلات، اغلب شرکت‌های ایرانی سعی در ثابت نگه داشتن قیمت‌ها دارند.

کلام آخر پرند سیستم

برای بالا بردن امنیت و کاهش خسارت‌های ممکن اعم از سرقت، نصب دوربین‌های مداربسته کمک بسیار بزرگی می‌کند. دسترسی به دوربین مداربسته ایرانی نسبت به محصولات مشابه خارجی راحت‌تر است. همچنین این دوربین‌ها با داشتن مزیت‌هایی نظیر قیمت ارزان، کیفیت بالا، تکنولوژی پیشرفته، شکل‌های متنوع و خدمات پس از فروش گزینه‌ای عالی برای خرید می‌باشند.

شرکت پرند سیستم از سال 1387 فعالیت خود را زمینه تولید دوربین مداربسته ایرانی آغاز کرد. این شرکت با ارائه خدمات ذکر شده برای دوربین‌های مداربسته، همواره سعی در افزایش کیفیت محصولات خود دارد. دوربین مداربسته ایرانی با نام تجاری دایناتک برای خدمت به شما عزیزان تولید شده است.

 منبع: پرند سیستم