فرآیندهای بازاریابی خودکار و آینده بازاریابی

گوش کن

جدید! به مقاله گوش دهید

اتوماسیون فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ اینجا باقی مانده است. به لطف اختلال انبوه شتاب‌گرفته از همه‌گیری، مقررات حفظ حریم خصوصی، باغ‌های محصور شده و پیچیدگی فناوری، تنها برندها و ناشرانی موفق می‌شوند که در آینده انعطاف‌پذیر فرآیندهای بازاریابی خودکار غوطه‌ور شوند.

در واقع، 77 درصد از بازاریابان پس از پیاده سازی اتوماسیون به افزایش در تبدیل دست می یابند. فرآیندهای بازاریابی اتوماسیون استاندارد دیگر اختیاری نیستند. آنها برای موفقیت کسب و کار اجباری هستند.

در اینجا چند نکته برای کمک به بازاریابان سازمانی B2B برای توسعه یک استراتژی هوشمند برای فرآیندهای بازاریابی خودکار خود آورده شده است، زیرا برندها در سراسر جهان برای آینده انعطاف‌پذیر بازاریابی در دوران پس از همه‌گیری آماده می‌شوند.

چرا فرآیندهای بازاریابی خودکار برای جامعه سازمانی B2B ضروری است؟

از آنجایی که تعداد کانال‌ها افزایش می‌یابد و دسترسی به مخاطبان دشوار می‌شود، توانایی ایجاد تعادل بین فرآیندهای انسان و ماشین در حالی که مقیاس‌گذاری از طریق اتوماسیون به یک الزام رقابتی تبدیل شده است.

اکثر فرآیندهای کسب و کار روزمره را می توان خودکار کرد: سفارش به نقد (O2C)، بازگشت سرمایه، بازاریابی ایمیلی، ارسال در رسانه های اجتماعی، فرآیندهای خلاقانه و غیره.

برندهای B2B دیگر نمی توانند درآمد خود را به دلیل شکاف های دانش داخلی یا محدودیت های زمانی تیم قربانی کنند. فرآیندهای بازاریابی خودکار برای بستن شکاف های دانش داخلی، صرفه جویی در وقت تیم ها، کاهش حاشیه خطا و همگام شدن با رقبا ضروری است.

اما اتوماسیون بازاریابی فقط در مورد داشتن فناوری های مناسب نیست. این همچنین در مورد داشتن استراتژی صحیح بر اساس معنای اتوماسیون برای برند شما است. برای ایجاد یک استراتژی اتوماسیون برنده، شرکت ها باید از قبل بدانند که چه چیزی برای آنها مفید است.

قبل از اینکه یک سازمان بتواند هر نوع استراتژی اتوماسیون مفیدی را اجرا کند، باید مجموعه ای از اهداف و اهداف کاملاً تعریف شده و قابل دستیابی را برای کل تجارت ایجاد کند. سازمان ها باید با برنامه ریزی استراتژی و اهدافی که پایان را در ذهن دارند شروع کنند.

گام بعدی تعیین سبد فناوری است که به دستیابی به آن هدف کمک می کند. هدف نهایی می‌تواند مهارت‌های مجدد کارکنان، مقیاس‌بندی وظایف بازاریابی یا ROI باشد.

هنگامی که اهداف و مقاصد تعیین می‌شوند، شرکت‌ها باید عواملی مانند مهارت‌های فعلی، تجزیه و تحلیل شکاف متناسب از مهارت‌هایی که بر مهارت‌های مجدد و ارتقای مهارت‌ها تأثیر می‌گذارد و مسیر شغلی کارکنان را نیز در نظر بگیرند.

شرکت‌ها همچنین باید به پس‌اندازهای آتی در افق یک، دو و سه ساله توجه کنند. آنها باید بودجه صدور مجوز فناوری، تأثیر قیمت گذاری مشتری و تأثیر آن بر ROI کلی، و تأثیر کلی بر مدل عملیاتی مداوم سازمان بر اساس ابتکارات اتوماسیون فرآیند بازاریابی را در نظر داشته باشند.

همچنین اطمینان از همسویی افراد در سراسر سازمان با سفر اتوماسیون برای حفظ کارایی و دست نخورده نگه داشتن عنصر انسانی بسیار مهم است.

چگونه اتوماسیون بازاریابی را انسانی نگه داریم

برخی از عناصر جریان کار کمپین به خوبی به اتوماسیون کمک می کنند، اما برخی برای موفقیت به خلاقیت و نبوغ انسانی نیاز دارند.

از آنجایی که هزینه فناوری‌های اتوماسیون مانند اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA)، هوش مصنوعی (AI)، یادگیری ماشینی (ML) و مدیریت هوشمند فرآیند کسب‌وکار (iBPM) به جریان اصلی و در دسترس تبدیل شده‌اند، بسیاری یاد گرفته‌اند که چگونه این فناوری‌ها را اتخاذ کنند. برای بهبود کارایی، سرعت بخشیدن به رشد کسب و کار، و افزایش درآمد سریعتر از همیشه.

اما همانطور که یک شرکت از یک سازمان صرفاً انسان محور به سازمانی که از روش های انسانی و ماشینی استفاده می کند تغییر می کند، اتوماسیون نیز بر تغییر شرکت در فرآیندهای عملیاتی و مدل عملیاتی تجاری آن تأثیر می گذارد، که همواره بر تجربه مشتری تأثیر می گذارد.

بسیار مهم است که یک ساختار شفاف از سه تیم داخلی ایجاد کنید تا راه اندازی سازمان خود را در یک سفر اتوماسیون موفق ساده کنید. ارتباطات داخلی استراتژی بازاریابی خودکار، کلیدی برای آینده انعطاف پذیر اتوماسیون بازاریابی است. اگر ارتباطات داخلی استراتژی بازاریابی خودکار اولویت بندی نشود، رویکرد اتوماسیون باعث ایجاد ناامنی در تیم ها می شود.

ارتباطات باز برای موفقیت داخلی و خارجی اتوماسیون فرآیند بازاریابی ضروری است. توضیح دهید که چرا استراتژی‌های اتوماسیون برای کارکنان مفید است، نحوه استفاده از آن فرآیندها و ابزارهای بازاریابی خودکار، مسیر رشد شغلی که اتوماسیون ارائه می‌دهد، و زمانی که اتوماسیون در نهایت موقعیت آن‌ها را تصاحب کند، چه اتفاقی می‌افتد.

* * *

اتوماسیون بازاریابی زمانی قابل دستیابی است که شرکت ها اهداف و مقاصد روشنی را تعیین کنند و عوامل بالقوه ای را که با اجرا همراه است تحقیق کنند، از جمله بودجه برای فناوری جدید، پیام رسانی مداوم و آموزش کارکنان.

هر سازمان بازاریابی که تصمیم بگیرد سفر اتوماسیون را آغاز کند، احتمالاً با مقاومت اولیه و پس زدن درون شرکت مواجه خواهد شد. اما اجازه ندهید ناامنی های نیروی کار پیاده سازی اتوماسیون فرآیند بازاریابی را کند کند—اینجاست، تأثیر می گذارد و زمانی برای از دست دادن وجود ندارد.

منابع بیشتر در مورد فرآیندهای بازاریابی خودکار

استفاده از اتوماسیون برای کمپین های دیدنی B2B | وبینار MarketingProfs

سه نکته برای خودکارسازی محتوا و کمپین های تبلیغاتی، اما عدم بیگانه کردن مشتریان و طرفداران برند

اتوماسیون در اعتدال: آماندا هلمز در بازاریابی هوشمند [Podcast]