دکتر علی اصغر شیرازی

این عمل با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی قابل انجام است، اما پزشک بهترین گزینه را برای شما انتخاب خواهد کرد. خواباندن گوش نوزاد با استفاده از یک چسب جراحی ملایم و نواربندی آن برای تغییر حالت پشت گوش و اصلاح غضروف گوش انجام میشود. ناحیه پشت حیوان کوتاه و تا حدودی مقعر میباشد. • بیماران به دنبال عمل جراحی اغلب دچار سرگیجه یا عدم تعادل می شوند بنابراین تا زمانی که تعادل شما تثبیت نشده است از رانندگی، کوهنوردی یا کارکردن با تجهیزات خطرناک اجتناب کنید. همیشه برای انجام هر عمل جراحی پلاستیک سوابق پزشک را بررسی کنید و میزان رضایت بیماران قبلی را بسنجید. پس از این که سیستم در محل قرار گرفت ، بیماران هر دو هفته یک بار ویزیت می شوند تا پزشک پیشرفت انها را بررسی و تنظیم کنند. حتما شما هم افرادی را دیده اید که لاله هر دو گوششان و در موارد نادری لاله یک گوششان برجسته تر از معمول است .

آیا شما به طور خاص در زمینه جراحی پلاستیک آموزش دیده اید؟ آیا شما عضو انجمن جراحان پلاستیک هستید؟ آیا من یک نامزد خوب برای این روش هستم؟ گذراندن دوره های علمی مورد نیاز و هم چنین داشتن سال ها تجربه ی مفید در خصوص جراحی زیبایی؛ منجر به نتیجه ی بهتری برای عمل بینی تان می شود. و اطمینان حاصل کنید که جراح مورد نظر؛ علاوه بر گذراندن دوره های علمی مورد نیاز، تجربه ی کافی و نمونه کارهای درخشانی در این زمینه دارد. مصرف داروهای گیاهی، آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد التهاب موجب طولانی شدن دوره نقاهت و بهبودی می شوند ؛ لذا بهتر است به مدت ۱۴ روز پیش از اتوپلاستی از مصرف آن ها خودداری شود. طی مدت نقاهت به شما داروها و قرص های آنتی بیوتیکی داده می شود که مصرف آنها الزامی است تا از عفونت زخم شما جلوگیری شود. معمولاً سر بیمار به مدت 3 روز پانسمان میگردد. گوش برخی از نوزادان در هنگام زایمان فشرده می شود و معمولاً در چند روز اول بعد از تولد صاف شده و به شکل واقعی خود در می آید. چند سال سابقه جراحی زیبایی داشته اید؟ علاوه بر مشکلات فردی و اجتماعی که از بزرگ و برآمده بودن گوش ها نشات می گیرد ، زیبایی ظاهری مساله ای است که در اثر بزرگ بودن گوش ها فرد را دچار تهدید می کند .

این دفورمیتی که جنبه ارثی دارد تاثیری بر روی میزان شنوایی ندارد ولی معمولا این برجستگی در سنین کودکی سوژه ای مناسب برای تمسخر کودک توسط همبازیهایش است و این امر میتواند بر روی روابط اجتماعی کودک تاثیرگذار باشد و چون همین روابط است که سنگ بنای زندگی آینده فرد روی آن گذاشته می شود، میتواند روی آینده کاری وزندگی آتی کودک نیز تاثیر گذار باشد و بدین دلیل است که اعلام می کنیم بهترین سن برای اصلاح این دفورمیتی قبل از ورود به مدرسه است، هر چند که برای این عمل هیچوقت دیر نیست وبسیاری از مراجعه کنندگان به ما را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند . تغییر در احساس پوست؛ در حین اتوپلاستی، جابجایی مجدد گوشها میتواند به طور موقت بر احساس پوست در ناحیه تأثیر بگذارد. بنابراین، در صورتی که از ظاهر گوشها راضی نیستید و یا احساس میکنید که گوشهایتان با فرم صورتتان متناسب نیست، میتوانید از اتوپلاستی استفاده نمایید. زیرا که غضروف گوش کودکان در سنین پایین خاصیت انعطاف پذیری و فرم گیری بهتری دارد. اگر اهداف واقع بینانه ای داشته باشید؛ نتیجه بهتری از عمل دریافت خواهید کرد. یکی از اولین گام هایی که برای دستیابی به نتیجه جراحی موفق بر می دارید، آگاه بودن است.

اگر گوش های شما یا کودکتان برجستگی دارد و یا بدشکل است، جراحی زیبایی گوش ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد. روشهای جراحی زیبایی گوش توانایی شنوایی را نشان نمی دهد. با جراح تان ارتباط درستی برقرار کنید و در مورد اهداف، انگیزه ها و انتظارات تان به وی توضیحات لازم را بدهید. ما فرصتی برای ایجاد تغییر در زندگی کودکان داریم ، که باعث می شود این کودکان دیگر به خاطر ناهنجاری های گوش خود توسط هم کلاسی هایشان مسخره نشوند و مورد آزار و اذیت قرار نگیرند. گیرنده های این دستگاه گوش نوزاد را در شکل مورد نظر نگه دارند. اما بعید به نظر می رسد گوش های نوزادانی که در طول هفته اول اصلاح نمی شود ، با گذشت زمان بهتر شود. در بدن انسان میتوان عضلات اندام فوقانی را از نظر منشأ، توپوگرافی، عملکرد یا عصببندی طبقهبندی کرد. • وضعیت سلامت و هرگونه شرایط بهداشتی و یا عواملی که ممکن است یاعث ایجاد خطر شوند را ارزیابی برجسته شدن گوش نوزاد می کند.