مواد ترمیم دندان چیست و چگونه انجام می شود؟

تشخیص مناسب ترین پرکردگی برای هر فرد به عهده دندان پزشک بوده و به عوامل متفاوتی بستگی دارد مانند: وسعت پوسیدگی دندان، داشتن آلرژی به مواد مختلف، موقعیت دندان پوسیده و همینطور قیمت انواع پرکردگی. اگر دندان های شما به ارتودنسی نیاز دارد حتما قبل از انجام کامپوزیت باید کجی و بهم ریختگی آن ها رفع کنید تا در نهایت نتیجه ی خوبی به دست بیاورید. مهم ترین سوالی که در زمان انجام کامپوزیت باید از خود بپرسید این است که آیا این روش، بهترین راه حل برای زیبایی و ترمیم دندان های شماست یا خیر؟ آیا کامپوزیت دندان برای شما مناسب است؟

با وجود تمام فواید کامپوزیت، انجام این عمل دندانپزشکی برای هر فردی مناسب نیست؛ در این مقاله قرار است به بررسی این موضوع بپردازیم که کامپوزیت دندان برای چه افرادی و با شرایطی مناسب است؟ • اگر دندان قروچه می کنید هیچ گاه کامپوزیت نکنید: دندان قروچه کردن یکی از عوامل سابیدگی دندان ها به یکدیگر است؛ از آنجایی که کامپوزیت تنها یک روکش برای دندان محسوب شده و ممکن است در اثر سابیدگی دندان ها به یکدیگر به راحتی از بین برود؛ نمی تواند برای هر فردی مناسب باشد!

دندان ها از مهم ترین عوامل زیبایی افراد هستند و وجود دندان هایی خراب و سیاه شده می تواند تاثیر بدی بر چهره و زیبایی شما داشته باشد؛ از این رو هر روزه خدمات زیبایی دندانپزشکی بیش از پیش رشد کرده و افراد از روش های مختلفی برای زیبایی و ترمیم دندان های خود استفاده می کنند، یکی از شایع ترینِ این روش ها، کامپوزیت دندان است؛ کامپوزیت روشی بسیار موثر است که می تواند طرح لبخند افراد را اصلاح کرده و در سلامت دندان های آن ها بسیار موثر باشد.

هر چقدر این ویزیت در دوران کودکی و همزمان با مسیر توسعه رشد دندانی صورت بگیرد طول درمان و هزینه ارتودنسی نیز کاهش می یابد. لیزر انرژی متمرکز شده نور است که به صورت پرتو منتشر می شود. پل های دندانی، در واقع دندان های مصنوعی هستند که بین دندان های واقعی افرد قرار می گیرند تا فضای بین آن ها را پر کنند به عنوان مثال در جایی که دندانی کشیده شده باشد و یا وجود نداشته باشد.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از ترمیم حفره دندان دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.