جدید! به مقاله گوش دهید
یکی از مهمترین جنبه های هر کمپین بازاریابی موفق ، شناخت مخاطبان است.
به نظر می رسد ساده است ، اما پس از توسعه مفهوم اولیه ، تکرارهای متعدد خلاقانه و لایه های تأییدیه ، به راحتی نمی توان دقیقاً با چه کسی صحبت کرد.
مهم نیست که شما یک سازمان غیرانتفاعی محلی را تبلیغ می کنید ، لاستیک می فروشید یا خدمات توسعه وب ارائه می دهید. اگر نمی دانید مخاطب موردنظر شما چه کسی است و چه می خواهد ، حتی ماهرانه ترین پیام ها نیز به طور قطعی از بین می روند.
اهمیت شناخت مخاطبان موردنظر شما در بازاریابی B2B بیشتر افزایش می یابد ، عمدتا به دلیل مقدار قابل توجهی پول که برای یک ابتکار خاص هزینه می شود. یک اشتباه سرمایه گذاری می تواند فاجعه بار باشد – به ویژه در دنیای تجارت کوچک و متوسط.
مشتریان بالقوه B2B ویژگی های مشترکی دارند:
- آنها مشکلات خاص – و اغلب منحصر به فرد – دارند که به دنبال حل آنها هستند.
- آنها در حال حاضر بودجه و محدوده مشخصی را در نظر دارند.
- آنها مایلند قبل از تصمیم گیری درباره شرکت شما (و رقبای شما) تحقیقات گسترده ای انجام دهند.
- آنها از شما انتظار دارند که به وضوح نشان دهید چه چیزی کسب و کار شما را از دیگران متمایز می کند و چرا انتخاب شما برای آنها انتخاب مناسبی است.
بنابراین ، این برای استراتژی بازاریابی شما چه معنایی دارد؟
ما قبلاً می دانیم که درک دقیق مخاطبان شما از اهمیت بالایی برخوردار است ، اما این تازه آغاز کار است. این چیزی است که با آن دانش انجام می دهید ، موفقیت کمپین شما را تعیین می کند.
در اینجا پنج نکته وجود دارد تا مطمئن شوید کمپین های بازاریابی B2B شما برای افراد مناسب جذابیت دارد ، ارزشی را که شرکت شما می تواند ارائه دهد ، ارائه دهید و تیم فروش خود را در موقعیتی عالی قرار دهید تا مشتریان بالقوه را به خط پایان تبدیل سوق دهد.
1. یک داستان جذاب ایجاد کنید
ممکن است تجارت به تجارت باشد ، اما انسانها مشاغل را اداره می کنند. کمپین های شما باید قانع کننده باشند تا بتوانند با تمام پیام هایی که افراد در آن غرق شده اند رقابت کنند. بنابراین ، اغلب ما در مورد چه داستانی فکر می کنیم ما ما می خواهیم به جای داستانی که خوانندگان ما می خواهند بشنوند ، درباره تجارت ما صحبت کنند.
بازاریابی شما باید به نحوی مفید باشد. مفهوم “یوتیلیتی” جی بائر این ایده را به طور عمیق بررسی می کند.
نسبی باشید. این کار را برای مخاطبان مورد نظر خود آسان کنید تا هم از بازاریابی شما درس بگیرند و هم قدم بعدی را در سفر خریدار بردارند.
2. قبل از شروع بدانید چه چیزی را اندازه گیری می کنید
اگر اهداف خود را زودتر از موعد تعیین نکنید ، نمی توانید موفقیت خود را بسنجید.
این که آیا KPI های شما به آگاهی از نام تجاری ، تولید سرنخ ، مدیریت شهرت یا افزایش تبدیل متصل هستند ، آنها را زودتر تعیین کنید. انجام این کار نه تنها به پیشبرد استراتژی های متفکرانه و مبتنی بر هدف کمک می کند ، بلکه به شما این امکان را می دهد که بفهمید دفعه بعد که کمپین را راه اندازی کرده اید چه چیزی کار کرده است و چه چیزی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ اولین قدم درک معیارهای خود است. انرژی زیادی صرف معیارهایی می شود که در طرح بزرگ کمپین شما اهمیت چندانی ندارند. بدانید که معیار بیشتر چه اهمیتی دارد و چگونه در رسیدن به اهداف شما نقش دارد.
3. به مخاطبان خود کمک کنید تا شما را پیدا کنند
خوب ، بنابراین شما درک می کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند ، شما خود را به درستی در موقعیت خود قرار داده اید و یک داستان قابل مقایسه و جذاب را روایت می کنید … اما آیا کسی آن را می بیند؟
باز هم ، یک کمپین بازاریابی موفق به مجموع قسمت های آن خلاصه می شود. در این مورد ، شما باید اطمینان حاصل کنید که مخاطبان هدف شما می دانند چگونه و کجا شما را پیدا کنند. توانایی یافتن تجارت خود به صورت آنلاین بسیار مهم است و تبلیغات و سایر فعالیتهای بازاریابی شما نیز باید در جایی باشد که مشتریان بالقوه شما به دنبال آن هستند.
این می تواند کارهای زیادی در ابتدا انجام دهد ، اما ارزش آن را دارد که یک ممیزی SEO کامل انجام دهید تا بتوانید قدرت دامنه سایت خود را افزایش دهید و در بالای نتایج جستجو یا نزدیک آن رتبه بندی کنید. همچنین ، جوامع و بازارهایی را که خریداران شما از نظر کلمات کلیدی مرتبط با حوزه خدمات شما دارای رتبه بالایی هستند ، شناسایی کنید.
یافتن سایت هایی که در تعداد زیادی از کلمات کلیدی حوزه خدمات در گوگل رتبه بالایی دارند ، به مخاطبان کلیدی شما امکان می دهد عباراتی را با آن کلمات کلیدی مانند “بهترین آژانس های بازاریابی دیجیتال” جستجو کنند ، در صورتی که در این نوع لیست ها قرار داشته باشید ، به راحتی شما را بیابند.
4. با LinkedIn روی آتش بریزید
بازاریابی رسانه های اجتماعی برای توزیع محتوا بسیار مهم است. LinkedIn به شما این امکان را می دهد که خریداران خود را در زمانی که دارای طرز فکر تجاری هستند ، هدف قرار دهید و با ایجاد مخاطب همسان با داده های هدف ، می توانید از تبلیغات مکالمه در LinkedIn استفاده کنید تا مستقیماً صندوق ورودی مشتریان بالقوه ای را که می دانید به محصول یا خدمات شما علاقه دارند ، هدف قرار دهید. به
آن تبلیغات را با تبلیغات تصویری یا ویدیویی جفت کنید تا حضور بیشتری داشته باشید و از رویکرد بازاریابی مبتنی بر حساب برای ایجاد روابط عمیق تر با مشتریان فعلی استفاده کنید.
5. تکرار ، تکرار ، تکرار
هر ایده ای برای اولین بار کار نمی کند و تغییرات کوچک می توانند تأثیر زیادی داشته باشند. بازاریابی موفق مستلزم بهبود فزاینده در طول زمان است. یافتن راه هایی برای کاهش 1-2٪ بازده بیشتر برای رسیدن به اهداف و ایجاد یک کمپین با عملکرد بسیار مهم است.
تیم ما به تازگی نسخه ای از گواهی نامه مشتری را در برابر نسخه متمرکز بر مزایا آزمایش کرده و تفاوت نرخ تبدیل 43 بوده است. همچنین ، هنگام ثبت سرنخ های ورودی ، یک ایمیل تأیید را در مقابل یک صفحه تأیید با جاسازی تقویم آزمایش کردیم. صفحه با ابزار در دسترس بودن تقویم ، جلسات رزرو شده برای تیم فروش ما را 124 درصد افزایش داد!
چه کپی باشد ، چه طراحی ، چه فرآیند ، به طور مداوم خود را به چالش بکشید تا عملکرد خود را بهینه کرده و در اسرع وقت خود را وفق دهید.
یک کمپین بازاریابی B2B موفق ایجاد کنید که نتایج واقعی را به دست آورد
اگرچه بسیاری از مفاهیم اصلی بین بازاریابی B2C و B2B مشابه هستند ، اما در فضای B2B تفاوت های ظریفی وجود دارد که شما باید آنها را در نظر بگیرید تا کمپین شما واقعاً شروع شود و به همان خوبی – یا بهتر از آنچه انتظار دارید – انجام شود.
شما باید در هدف گیری خود دقیق باشید ، و ضروری است که اطلاعات مفیدی را ارائه دهید که نه تنها محصولات یا خدمات شما را برجسته می کند ، بلکه مشتریان بالقوه شما را آموزش می دهد ، به آنها الهام می بخشد یا سرگرم می کند ، به جز فروش.
از امتحان کردن چیز جدیدی نترسید ، بلکه بفهمید چرا این کار را انجام می دهید. اهداف مشخصی را تعیین کنید ، معیارهایی را که بیشترین اهمیت را دارند ، سرعت بخشید و از اصلاح و بهینه سازی جریان میانه نترسید.
چشم انداز تجارت مانند گذشته رقابتی است. شما باید راهی برای متمایز شدن از جمعیت پیدا کنید و دلیل قانع کننده ای برای کسب و کار خود ارائه دهید تا در خیابان. پنج نکته در این مقاله می تواند شما را در مسیر صحیح قرار دهد و وقتی همه چیز را کنار هم قرار دهید ، یک کمپین B2B موفق خواهید داشت که منجر به هدایت با کیفیت بالا و در نهایت تبدیل بیشتر می شود.
منابع بیشتر در مورد کمپین های بازاریابی موفق B2B
نحوه مدیریت یک کمپین بازاریابی موفق که به اهداف شما می رسد
چهار راه موفق برای ترکیب بازاریابی ورودی و خارجی
10 کمپین تقاضای عمومی “Gotchas” برای اجرای خودکار بازاریابی بی عیب و نقص غلبه می کند