جدید! به مقاله گوش دهید
ویدئوها در حال حاضر زبان اینترنت هستند. کسب و کارها و خالقان به طور یکسان از کیفیت رسانه استفاده می کنند و هم با مخاطبان اختصاصی و هم با مخاطبان معمولی تأثیر بسزایی دارند.
آموزش های آنلاین ، ویدئوهای اجتماعی و فیلم های توضیح دهنده محصول در بازاریابی دیجیتال اصلی شده اند و به مارک ها و محصولات مختلف در بازار کمک می کنند.
اما شما باید ویدیوی بازاریابی فوق العاده خود را در اختیار مخاطبین مناسب قرار دهید – که به نظر آسان می رسد ، اما هر کسی که تلاش کرده است می داند که شما می توانید بیش از چند ضربه در طول جاده داشته باشید.
خبر خوب این است که بسیاری از این دست اندازها را می توان با SEO م effectiveثر برطرف کرد.
این قسمت شامل پنج نکته سریع است که به افزایش دید محتوای شما کمک می کند تا بتوانید از محتوای ویدئویی که برای ایجاد آن بسیار زحمت کشیده اید بیشترین بهره را ببرید.
1. یک پلت فرم شخص ثالث را امتحان کنید
اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که ویدیوی خود را در وب قرار دهید تا مخاطبان آن را پیدا کرده و از آن لذت ببرند. اما کجا باید بگذارید؟
من معمولا میزبانی ویدئوهای خود را توصیه نمی کنم. اگرچه یک سرور اختصاصی می تواند به شما استقلال بدهد ، اما می تواند از پهنای باند شما نیز مالیات بگیرد و در کل ارزش این دردسر را ندارد.
در عوض ، می توانید به یک پلت فرم شخص ثالث تکیه کنید ، و موارد زیادی برای انتخاب وجود دارد.
- پلتفرم های رایگان کارهای زیادی برای آنها انجام دهید شما نمی توانید اشتباه کنید یوتیوببه اگرچه گزینه های جاسازی و خط مشی های مربوط به تبلیغات بزرگترین آنها نیست ، اما YouTube از همه وب سایت های به اشتراک گذاری ویدیو بیشترین پایگاه کاربر را دارد-بنابراین بسیاری از مخاطبان شما قبلاً به محتوای شما در آنجا دسترسی خواهند داشت. با این حال ، جایگزین های جامد دیگری نیز وجود دارد ، مانند Dailymotion ، Vidyard، و ویمئو– همه آنها بصری و آسان برای استفاده هستند. هر کدام ویژگی های جذاب خود را دارند.
- سکوهای پولی ویژگی های پیشرفته تری را برای مشاغل و سازندگان با تجربه ارائه می دهند و از نظر قیمت و دسترسی بسیار متفاوت هستند. قبل از متعهد شدن به اشتراک ، روی هر یک از گزینه های خود تحقیق کنید. برایتکاو ، ویستیا، و داکاست مکانهای خوبی برای شروع هستند
هنگامی که تصمیم گرفتید که کدام نوع میزبانی متناسب با نیاز شماست ، می توانید به فرصت های خاصی برای بهینه سازی بروید. برخی از موارد مربوط به ارائه ویدئوی شما می توانند تقریباً برای هر پلتفرم میزبانی یا هر نوع ویدئوی بازاریابی اعمال شوند.
2. روی ارائه ویدیوی خود کار کنید
پس از بارگذاری ویدیوی خود بر روی یک پلت فرم ، همیشه باید سه عنصر SEO ویدئو را سفارشی و بهینه سازی کنید. هر کدام نقشی محوری در تأثیرگذاری برداشتهای اولیه بینندگان و تعیین اینکه آیا کسی ویدیوی شما را تماشا می کند یا نادیده می گیرد ، ایفا می کند.
- تصویر کوچک باید فوراً توجه را جلب کند و آنچه را که ویدئو ارائه می دهد به صورت بصری بیان کند. همچنین می تواند به عنوان پیش نمایش لحن ویدئو عمل کند. به عنوان مثال ، یک ویدئوی توضیح دهنده-زیرا مطالب تبلیغاتی با ماهیت آموزنده است-باید دارای یک تصویر کوچک برای خواندن آسان و ابهام کمی در مورد محتوای ویدیو باشد.
EMBED: https://youtu.be/dp3NK7TMMzw
- عنوان یکی از اولین مواردی است که کاربران برای تصمیم گیری در مورد علاقه به تماشای ویدیوی شما استفاده می کنند. عنوان باید محتوا را بازگو کند – نقاط اصلی فروش فیلم شما. اینجاست که باید از کلمات کلیدی که می خواهید موتورهای جستجو ویدیوی شما را با آن مرتبط کنند ، استفاده کنید. بنابراین عنوان شما باید به وضوح بیان کند که چرا تماشای فیلم ایده خوبی است در حالی که کلمات کلیدی را نیز در بر می گیرید.
- شرح به ویدیوی شما زمینه می دهد همچنین می توانید مواردی را که ویدیو نشان نمی دهد قرار دهید. بهترین توصیف ها کوتاه هستند و فقط محتوای ویدیو را تکرار نمی کنند. آنها می توانند شامل س questionالی شوند که ویدئو به آن پاسخ می دهد ، خلاصه ای از مطالب موجود در ویدئو یا بینشی در مورد نحوه شکل گیری ویدئو. کلمات کلیدی نیز در اینجا نقش مهمی ایفا می کنند. خزنده های جستجو تمام متن پیرامون ویدیوی شما را بررسی می کنند و شامل توضیحات می شود ، بنابراین از کلمات کلیدی که نمی خواهید SERP ها با محتوای شما مرتبط شوند ، اجتناب کنید.
در حالی که ما در مورد کلمات کلیدی و خزنده ها صحبت می کنیم ، بیایید نگاهی به ابزار SEO غالباً استفاده نشده اما بسیار مهم بیندازیم: رونویسی.
3. سئو ویدئوی خود را با رونویسی و مدیریت کلمات کلیدی بهبود بخشید
به خاطر دارید که کلمات کلیدی برای توصیف ویدئوی شما چقدر مهم هستند؟ خوب ، آنها همچنین عنصر مهمی در زیرنویس ها و رونویسی ها هستند. ارائه رونوشت یک ابزار منحصر به فرد و قدرتمند در افزایش ترافیک و تبدیل است.
هر کلمه ای در فایل های SRT ویدئوی شما (حاوی زیرنویس یا متن زیرنویس) توسط ربات ها در نظر گرفته می شود. کلمات کلیدی که شامل می شوید دسته بندی محتوایی را ایجاد می کند که می خواهید ویدیوی شما با آن مرتبط باشد.
رونویسی را می توان با اجرای نرم افزار تشخیص گفتار بر روی محتوای خود یا به صورت دستی توسط یک رونویسی ایجاد کرد. هنگامی که با برچسب زمان در یک فایل SRT جفت می شوند ، به عنوان زیرنویس عمل می کنند که باعث می شود فیلم شما در دسترس تر و کارآمدتر باشد.
4. فیلم خود را در وب سایت خود قرار دهید
جاسازی عبارت است از گرفتن منبع اصلی ویدئو – پلتفرمی که بر روی آن میزبانی شده است – و نمایش یکپارچه آن در وب سایت شما. تماشای ویدیو در وب سایت شما بسیار راحت تر از کلیک روی یک دامنه دیگر است ، و هنوز هم این نماها و معیارهای دیگر را در یک نقطه واحد که می توانید داده های مفید را دنبال کنید ، تغذیه می کند.
هنگام جاسازی ویدئوی خود ، یک نکته اصلی باید این باشد که مطمئن شوید محتوای شما فقط از طریق صفحه فرود خود در وب سایت شما در دسترس است. قرار دادن ویدئوی شما در چندین مکان باعث می شود موتورهای جستجو مسیر خود را از دست بدهند یا اهمیت صفحه اصلی را کاهش دهند و این به موقعیت شما در SERP ها کمکی نمی کند.
صرف نظر از اینکه دقیقاً کجا ویدئوی خود را قرار می دهید ، از زمان تماشا و معیارهای مهم مشابه آگاه باشید و مراقب آن باشید تا بتوانید هر ویدئویی را که بعدا می سازید بهینه سازی و حداکثر کنید.
5. به معیارهای ویدئوی خود توجه کنید – مخصوصاً زمان تماشا
زمان تماشا (یا زمان مشاهده) درصد یا کسری از ویدئویی است که کاربر قبل از کلیک کردن یا حرکت روی قطعه دیگری از محتوا تماشا می کند.
هر پلتفرم میزبانی موجود دارای راه هایی برای نظارت بر زمان تماشا و بررسی جامع عملکرد ویدئوهای شما از طریق معیارهای مشارکت است-مانند میزان مصرف محتوای شما توسط بینندگان ، چقدر نادیده گرفته شدن یا نادیده گرفته شدن ، چه لحظات اصلی افت هستند و غیره
این معیارها می توانند به عدم علاقه به موضوع اشاره کنند ، یا ممکن است نشان دهند که قطعه بسیار طولانی است و بنابراین بینندگان بالقوه قبل از پایان کلیک می کنند.
ردیابی معیارها اولین قدم برای اصلاح مشکلات و بهبود عملکرد SEO ویدیوهای آینده شما است.
چرا به زمان تماشا اشاره خاصی می شود؟ خوب ، این مهمترین – هر چند نه تنها – عاملی است که به رتبه بندی خوب در SERP کمک می کند. موتورهای جستجو همچنین قالب بندی و تعداد نمایش را در نظر خواهند گرفت ، اما مهمترین وظیفه در تبلیغ محتوای ویدئویی این است که اطمینان حاصل شود ویدیو از ابتدا تا انتها مشاهده می شود!
کار دیگری که می توانید برای جذب مخاطب انجام دهید تمرکز بر ساده سازی محتوای خود است. بسیاری از بینندگان به سرعت علاقه خود را از دست می دهند و ترجیح می دهند چند ویدئوی کوتاهتر را تماشا کنند تا یک ویدیوی طولانی تر.
با این حال ، این بدان معنا نیست که ویدیوهای طولانی تر جای خود را ندارند یا فقط باید زمان اجرا را به هر قیمتی کاهش دهید. درست است که هنگام تماشای ویدئو برای رتبه بندی SEO ، گوگل تمایل دارد زمان تماشا را در اولویت قرار دهد ، اما ویدئوهای طولانی مدت به طور مداوم همانند فیلم های کوتاه کوتاه عمل می کنند ، زیرا علاوه بر درصد ، مدت زمان کل مشاهده نیز در نظر گرفته می شود. حتی اگر تعداد بازدیدها برای ویدیوهای طولانی بیشتر نباشد ، مردم آنها را برای مدت بیشتری تماشا می کنند.
البته ، انواع مختلف محتوای ویدئویی به استراتژی های SEO متفاوتی نیاز دارند تا از رقبا پیشی بگیرند. با رعایت معیارهای اندازه گیری خود ، می دانید بینندگان به چه چیزی پاسخ می دهند و به شما کمک می کند ویدئوهای خود را در آینده بهینه کنید.
* * *
و کارمان تمام شد! برای تبلیغ ویدیوی جدید خود ، از نکات موجود در این مقاله استفاده کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا ویدیوی شما بیشتر با الگوریتم های موتور جستجو پیدا شود و این به معنی تبدیل و رشد بیشتر برای شما و نام تجاری شما است.
منابع بیشتر در زمینه SEO SEO
چگونه می توانید ویدیوهای YouTube خود را در نتایج جستجو رتبه بندی کنید [Infographic]
چک لیست 16 موردی برای بهینه سازی ویدئوهای خود از طریق SEO
چگونه می توان با سئوی ویدئویی ، دسترسی خود را به حداکثر رساند