نحوه بررسی شرکت کنندگان در رویداد مجازی

گوش کن

جدید! به مقاله گوش دهید

در طول سال 2020 ، بازاریابان و برنامه ریزان رویداد برای تبدیل رویدادهای حضوری خود به فرمت دیجیتالی در نتیجه همه گیری تلاش کردند. تنظیم ، به طور قابل فهم ، دشوار بود. اما رویدادهای مجازی از دوره رشد بسیار مورد نیاز بهره مند شدند.

در حال حاضر ، تیم ها به طور فزاینده ای نحوه سازگاری با محیط مجازی را آموخته اند ، و واضح است که آینده رویدادها ترکیبی است-یعنی ترکیبی از تجربیات شخصی و مجازی برای به حداکثر رساندن ارزش بالقوه و سهولت دسترسی برای شرکت کنندگان در سراسر جهان به

اما مشارکت همچنان یک مشکل مهم در رویدادهای مجازی است. تنها نیمی از شرکت کنندگان در رویداد مجازی در سال 2020 گزارش کردند که درگیر شده اند و نزدیک به 70 درصد از بازاریابان رویداد گفته اند که فقدان فرصت های شبکه در طول و پس از رویدادهای مجازی ارزش رویداد را کاهش داده است.

برای غلبه بر موانع مشارکت و ارائه کامل پتانسیل یک تجربه رویداد مجازی ، تیم ها باید بدانند چگونه می توانند از شرکت کنندگان در رویداد خود لذت ببرند و بهترین راه برای به دست آوردن این دانش انجام نظرسنجی قبل ، حین و بعد از رویدادهاست.

نظرسنجی از شرکت کنندگان قبل از یک رویداد مجازی یا ترکیبی


نظرسنجی های قبل از رویداد به شما کمک می کند تا درک بهتری از آنچه شرکت کنندگان شما از تجربه رویداد مجازی یا ترکیبی خود به دست می آورند ، داشته باشید. در صورت امکان ، این نظرسنجی ها را 4-6 ماه قبل از کنفرانس انجام دهید تا بتوانید از اطلاعات برای هدایت برنامه ریزی خود استفاده کنید نه اینکه فقط دستور کار خود را تأیید کنید.

هدف از نظرسنجی قبل از رویداد ، سنجش نیازهای شرکت کنندگان شما و شناسایی عناصری است که رویداد شما ممکن است از دست بدهد. گزینه های چند گزینه ای برای جمع آوری داده ها آسان است ، اما شما همچنین باید گزینه های پاسخ باز را برای درک بیشتر آنچه که شرکت کنندگان شما می خواهند ، قرار دهید.


س Questالاتی که باید در نظرسنجی شرکت کنندگان قبل از رویداد بپرسید:

  • زمان های ترجیحی شما برای شرکت در یک رویداد مجازی چیست؟
  • آیا ترجیح می دهید یک روز کامل یا چند ساعت در چند روز در یک رویداد مجازی شرکت کنید؟
  • برای ارتباط با سایر شرکت کنندگان در رویدادهای مجازی بیشتر از چه شبکه های اجتماعی استفاده می کنید؟
  • با شرکت در این رویداد امیدوارید چه چیزی را بیاموزید؟
  • آیا جلسات رویداد از پیش ضبط شده را ترجیح می دهید یا جلسات پخش مستقیم؟ چرا؟
  • در هر جلسه رویداد از کدام یک از ویژگی های زیر قدردانی می کنید؟
    • واکنش های غیر کلامی برای پاسخ به گوینده
    • ابزارهای چت درون پلت فرم برای پرسیدن سوالات از سخنران
    • ابزارهای چت درون پلت فرم برای تعامل با سایر شرکت کنندگان
    • زیرنویس روی صفحه در حین ارائه

فرصت های نظرسنجی را در چندین مکان ارائه دهید تا میزان پاسخ بالقوه خود را به حداکثر برسانید. جزئیات را در ایمیل های قبل از کنفرانس ، در وب سایت کنفرانس خود و در سراسر کانال های اجتماعی درج کنید.

همچنین می توانید مشوق هایی را برای افزایش میزان پاسخگویی و ایجاد هیجان برای رویداد ایجاد کنید. مشوق های نظرسنجی می تواند شامل …

  • کارت هدیه
  • کیسه سوغات/نازهای مارک دار
  • ارتقاء بسته رویداد
  • دعوت به جلسه ویژه یا فرصت شبکه
  • قیمت “نرخ نظرسنجی”: شرکت کنندگان در صورت موافقت با پر کردن نظرسنجی طولانی تر ، تا زمان مشخصی ، نرخ اولیه پرندگان را دریافت می کنند
  • هدایای حامی مالی ، از جمله swag یا کدهای محصول رایگان

بررسی شرکت کنندگان در یک رویداد مجازی یا ترکیبی

شما می توانید از شرکت کنندگان در طول رویداد خود از طریق پنجره های ساده و نظرسنجی در رابط رویداد مجازی نظرسنجی کنید. این میزان رضایت اولیه آنها را اندازه گیری می کند و به طور بالقوه راه هایی را برای بهبود بقیه تجربه کنفرانس مشخص می کند.

شرکت کنندگان شما مشغول شبکه سازی ، پیوستن به جلسات و بررسی یادداشت های خود خواهند بود ، بنابراین هر نظرسنجی را در طول رویداد خود کوتاه و متمرکز نگه دارید.

س Questالاتی که باید در طول رویداد مجازی یا ترکیبی خود بپرسید:

  • در مقیاس 1 تا 10 ، چگونه امتیاز می دهید [last session they attended]؟
  • به تجربه کنفرانس خود تا کنون چگونه امتیاز می دهید؟
  • آیا از حرکت در این تجربه کنفرانس آنلاین اطمینان دارید؟

شما می توانید از انگیزه های مشابهی که برای نظرسنجی های قبل از رویداد خود استفاده کرده اید استفاده کنید تا شرکت کنندگان را به تکمیل نظرسنجی ها در طول رویداد تشویق کنید.

سایر گزینه های تشویقی:

  • هنگام تکمیل نظرسنجی از افراد ، هدایای به موقع در طول رویداد ارائه دهید
  • کتابهای امضا شده یا محتوای برتر را از بلندگوهای رویداد ارائه دهید
  • شرکت کنندگان در نظرسنجی را به دسترسی به کنفرانس VIP ارتقا دهید

نظرسنجی ها تنها راهی نیستند که می توانید از استراتژی رویداد مجازی خود استفاده کنید. گوش دادن اجتماعی یک مکانیسم بازخورد ضروری است.

از یکی از اعضای تیم بخواهید هشتگ رویداد یا اجتماعات فردی شما را زیر نظر داشته باشد و به طور فعال با شرکت کنندگانی که در رسانه های اجتماعی پست می گذارند مشارکت داشته باشد. از شرکت کنندگان بپرسید که آیا از جلسات لذت می برند یا خیر ، ببینید آیا غذاهای آماده ای برای به اشتراک گذاشتن دارند یا خیر ، و مطمئن شوید که نحوه ارتباط با سایر شرکت کنندگان را می دانند.

نظرسنجی از شرکت کنندگان پس از یک رویداد مجازی یا ترکیبی

نظرسنجی های بعد از رویداد را می توانید در پایان رویداد خود روی صفحه نمایش دهید ، و همچنین می توانید یک یا دو روز پس از رویداد خود از طریق ایمیل ارسال کنید تا زمانی که تجربیات آنها هنوز در ذهن شما قرار دارد ، مخاطبان خود را جذب کنید.

نظرسنجی پس از رویداد فرصتی است برای ارزیابی میزان عملکرد خوب سخنرانان شما ، اینکه آیا شرکت کنندگان قادر به برقراری ارتباط و ایجاد ارتباطات مشروع از طریق کنفرانس شما بوده اند ، آیا سبک ها و طول جلسه شما م effectiveثر بوده است ، عملکرد پلتفرم رویداد شما چقدر خوب است و موارد دیگر.

در رویدادهای خوب و بد به همان اندازه غرق شوید. شما باید بفهمید که چگونه شرکت کنندگان خود را در تصحیح آن در رویداد بعدی خود شکست داده اید.

مکالمات یک به یک را با شرکت کنندگان در نظر بگیرید تا به تجربه آنها بپردازید. چنین تماس هایی به مقدار قابل توجهی از وقت شما نیاز دارد ، اما بهترین راه برای کشف بینش هایی است که یک نظرسنجی به سادگی نمی تواند از آن استفاده کند.

سوالاتی که باید در نظرسنجی ها یا مصاحبه های بعد از رویداد مطرح شود:

  • در مقیاس 1 تا 10 ، لطفاً رضایت خود را از عناصر رویداد زیر ارزیابی کنید:
    • فرصت های شبکه سازی
    • پلت فرم رویداد سهولت استفاده
    • کیفیت صدا و فیلم
    • در دسترس بودن کمک و پشتیبانی
    • کیفیت جلسات
    • ارزش حضور در مراسم
    • تجربه کلی رویداد
  • چگونه می توانیم تجربه شما را در رویداد خود بهبود بخشیم؟ [open answer]
  • در شش ماه آینده ، به چه نوع تجربیات رویدادی علاقه دارید؟
    • رویداد کاملا مجازی
    • رویدادهای ترکیبی با ترکیبی از شرکت کنندگان حضوری و مجازی
    • فقط تجربیات رویداد حضوری

نحوه بررسی استراتژی رویداد مجازی از نظر شرکت کنندگان: معیارها

با نظرسنجی از شرکت کنندگان قبل ، حین و بعد از رویداد ، شرکت شما به احتمال زیاد به ارائه دهنده رویداد برجسته تا پایان سال 2021 و پس از آن تبدیل می شود.

در هر رویداد س questionsالات جدیدی بپرسید تا ملاحظات اصلی شرکت کنندگان را بررسی کنید ، سپس بر KPI ها نظارت کنید تا ارزیابی کنید که آیا استراتژی بهبود یافته شما کار می کند یا خیر.

تعداد شرکت کنندگان معیار استانداردی است که باید در نظر گرفته شود. سایر معیارهای ارزشمند:

  • شرکت کنندگان در هر جلسه
  • میانگین تعداد جلسات برای هر شرکت کننده
  • محبوبیت هشتگ رویداد شما
  • میانگین تعداد افرادی که هر شرکت کننده با آنها ملاقات کرده یا با آنها ارتباط برقرار کرده است
  • اعضای فعال در جوامع رویداد خصوصی

با تلاش حساب شده ، عزم راسخ و کمی صبر ، نظرسنجی های شما رویدادهای شما را بهبود می بخشد و موفقیت رویداد شما سر به فلک می کشد.

منابع بیشتر در مورد استراتژی رویداد مجازی

وبینارهای سطح بعدی: رویدادهای مجازی خود را ارتقا دهید | راهنمای MarketingProfs

رویدادهای مجازی: 18 روش برای ایجاد انگیزه در مشارکت مجازی و اثبات ارزش برای حامیان رویداد

آینده ترکیبی: چگونه رویدادهای B2B در حال تحول هستند