چگونه آژانس خود را در شرایط رکود بازاریابی کنید

گوش بده

جدید! به مقاله گوش دهید

وقتی کسب و کارها با رکود مواجه می شوند، سعی می کنند تا جایی که می توانند هزینه ها را کاهش دهند. متأسفانه، این اغلب منجر به از دست دادن آژانس بازاریابی دیجیتال آنها می شود.

زوجی که با مشتریان بالقوه که کیف‌هایشان را کمی محکم‌تر می‌گیرند، و برای هر آژانسی کار سختی است.

وضعیت ظاهراً باخت و باخت این سؤال را ایجاد می کند: آیا ارزش آن را دارد که آژانس خود را در زمان عدم اطمینان بازاریابی کنید؟

پاسخ مثبت است، اما شما باید در مورد آن هوشمند باشید. نحوه بازاریابی آژانس شما در دوران رکود به حجم کاری و اقدامات شما با مشتریان بستگی دارد. تبلیغاتی که ایمن کرده‌اید یا خدمات جدیدی که ارائه کرده‌اید اهمیت کمتری خواهند داشت. وقتی یک رکود شروع می‌شود، وقت آن است که آژانس‌ها دست از کار بکشند و روی حفظ مشتریان باکیفیت تمرکز کنند که آنها را در طوفان ثابت نگه می‌دارد.

این بدان معناست که با مشتریانی که دارید کار کنید و راه‌حل‌های شخصی‌سازی شده‌ای را به آنها ارائه دهید که به بهترین وجه با نیازهای آنها مطابقت دارد. این همچنین به معنای نگاه دقیق به آنچه که کار نمی کند است. کجا می توانید لاغر شوید؟ چه خدماتی را ارائه می کنید که در واقع چیز زیادی برای مشتریان شما فراهم نمی کند؟

هنگام بازاریابی در دوران رکود، چیزهای زیادی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کرد، اما هسته اصلی این ایده این است: روی مشتریان خود تمرکز کنید و اجازه دهید کار شما خودش صحبت کند.

نگاه کنید که مشتریان شما چگونه رفتار می کنند

بهترین ابزار بازاریابی شما؟ مشتریان فعلی شما

هر شرکتی نسبت به رکود واکنش متفاوتی نشان می دهد و آژانس ها نیز باید بر این اساس واکنش نشان دهند. یک شرکت آماده سازی غذا ممکن است نگران افزایش هزینه های غذا باشد، در حالی که بانک ها احتمالاً قیمت بیکن را کاهش نمی دهند.

درک نیازهای مشتری شما تفاوت بین غرق شدن در رکود اقتصادی و زیر آب رفتن است.

خود را به جای مشتریان خود قرار دهید و اهداف آنها را برای چند ماه آینده درک کنید. درک کنید که آنها چگونه ترجیح می دهند سرنخ ایجاد کنند و چگونه به مشتریان جدید دست پیدا می کنند. آنها چه نقاط درد جدیدی را کشف می کنند؟ چگونه می توانید به آنها کمک کنید؟

راه‌حل‌های شخصی‌سازی شده را متناسب با نیازهای مشتری ارائه دهید و با این نگرانی‌ها مقابله کنید.

شاید مشتری آماده غذای شما بتواند یک خبرنامه درباره شام ​​های خانوادگی مقرون به صرفه راه اندازی کند، یا مشتری بانکی بتواند ابزارهای بودجه بندی را برای مشتریان در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارد. این تاکتیک‌ها در عین حال که برای مشتری مقرون به صرفه هستند، دارای مزیت مقابله با نگرانی‌های رکود هستند.

مسائل خاص مشتری خود را در نظر بگیرید و با آنها اجرا کنید. انجام این کار نه تنها آنها را راضی نگه می دارد، بلکه ممکن است آنها را به اندازه کافی خوشحال کند که در مورد کار عالی شما با دیگران صحبت کنند.

رکود همچنین زمان خوبی برای انتشار مطالعات موردی به صورت آنلاین است، چه از طریق رسانه های اجتماعی یا وبلاگ شرکت، تا به مشتریان بالقوه جدید نشان دهید که چگونه در زمان های چالش برانگیز کار می کنید. از مشتریان خوشحال خود بپرسید که آیا مایل به انجام یک گواهی نامه هستند یا خیر. استفاده از رسانه های اجتماعی را برای برجسته کردن برنده های خود در نظر بگیرید.

تمرکز بر حفظ مشتریان با ارزش در زمان های سخت همیشه راه خوبی برای بازاریابی داستان موفقیت شما است. در پایان، مشتریان خوشحال کسب و کار بهتری ایجاد می کنند.

دریابید که چه خدماتی واقعاً نتیجه نمی دهند

کسب و کارهای مختلف این اشتباه را مرتکب می شوند که سعی می کنند همه چیز برای همه باشند، اما این بدان معنا نیست که آژانس شما مجبور به این کار است. رکود زمانی است که می توانید نقطه فروش منحصر به فرد خود را پیدا کنید، کاری را که انجام می دهید به دست آورید و آن را به خوبی انجام دهید.

نگاهی دقیق به خدمات خود بیندازید تا بفهمید چه چیزی واقعاً نتایج را ارائه می دهد. سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • چه خدماتی را ارائه می دهید که برای مشتریان شما مفید نیست؟
  • چند تا تبدیل ها-نه فقط سرنخ ها- آیا در کمپین های قبلی با موفقیت کسب کردید؟
  • هزینه هر سرنخ چقدر بود؟
  • آیا این هزینه نرخ تبدیل را توجیه می کند؟
  • آیا سود مشخصی برای شرکت وجود داشت؟
  • آیا مشارکت مشتری افزایش یافته است؟
  • آیا مشتری شما نظرات مثبت بیشتری دریافت کرد؟
  • چگونه می توانید کمپین بعدی را بهتر بهینه کنید؟

شاید شما برنامه‌ریزی شبکه‌های اجتماعی را ارائه می‌دهید، اما اکثر مشتریان شما یا شخصی داخلی دارند یا به این خدمات علاقه‌ای ندارند. همچنین ممکن است بازخورد دریافت کرده باشید مبنی بر اینکه مشتریان شما ترجیح می دهند زمان بیشتری را به بازاریابی ایمیلی نسبت به وبلاگ نویسی اختصاص دهند.

انجام ممیزی از خدمات خود برای درک اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست، بهتر می تواند به شما کمک کند تا برای زمانی که اقتصاد به ناچار به عقب بازگردد، آماده شوید.

همچنین، نگاهی به گردش کار خود بیندازید. اگر تولید محتوا برای مشتریان شما بیش از حد طول بکشد، ممکن است بیش از آنچه باید هزینه را بخورید. با تکیه بر اطلاعاتی که قبلاً با مشتریان خود جمع آوری کرده اید، فرآیند را ساده کنید تا ویرایش ها را به حداقل برسانید و محتوا را سریعتر منتشر کنید. سرمایه گذاری های فناوری در این زمان عالی هستند. هر چیزی که بتواند آژانس شما را کارآمدتر کند و سریعتر گسترش دهد، یک برد است، چه رکود یا نه.

چرا وقتی می خواهید بازاریابی کنید همه اینها را انجام دهید؟ با بهینه سازی آژانس خود، به اعضای تیم خود اجازه می دهید بهترین تلاش خود را برای حفظ آن مشتریان با کیفیت بالا اختصاص دهند. کارمندان استرس زا و خسته کار پر استرس و خسته را انجام می دهند. به تیم خود فضایی برای موفقیت بدهید، و مشتریان فعلی خوشحال تر خواهند شد و مایل به انتشار اطلاعات در مورد توانایی های شما خواهند بود.

توجه داشته باشید که تبلیغات پولی گران است – و همیشه جوابگو نیست

برخی از مشکلات را می توان با پرتاب پول به سمت آنها حل کرد. اما بازاریابی در شرایط رکود، زمان مناسبی برای این رویکرد نیست.

ممکن است وسوسه شوید که در یک ویدیوی جذاب TikTok یا یک تبلیغ پرشور فیس بوک زیاده روی کنید، اما مقاومت کنید. برای مثال، کاملاً ممکن است که مشتریان شما اصلاً از فیس بوک یا TikTok نیایند. علاوه بر این، تبلیغات تنها زمانی معنا پیدا می کند که از کانال هایی استفاده کنید که مخاطبان شما قبلاً در آن هستند.

قبل از اینکه بیهوده پول نقد حذف کنید، ببینید مخاطبان هدف شما کجا هستند و از آن اطلاعات استفاده کنید.

توسعه ارگانیک بهترین دوست شما در دوران رکود است. این یک روش بسیار بهتر (و کم هزینه تر) است تا اطمینان حاصل شود که آژانس شما برای موفقیت ارگانیک راه اندازی شده است. این به معنای سئو، از جمله بهینه سازی کلمات کلیدی و متا تگ های دقیق و استراتژیک است.

با ادامه رکود، مشتریان تنها زمانی شروع به بررسی خدمات خواهند کرد که واقعاً به آنها نیاز داشته باشند. بنابراین اگر وب سایت شما شفاف، بهینه و سازماندهی شده باشد، آنها به سرعت شما را پیدا خواهند کرد و احتمال اینکه خدمات شما را در نظر بگیرند بسیار بیشتر خواهد بود. آن دسته از مشتریان باکیفیت هستند که احتمالاً منجر به تبدیل بیشتر و تأثیر نهایی بهتر می شود.

4. از آن بهترین استفاده را ببرید

رکودها هرگز آسان نیستند، مهم نیست چقدر برای آن آماده باشید. با این حال، آنها می توانند آژانس شما را وادار کنند تا کارآمدتر و موثرتر شود، به شرط اینکه در این مورد هوشمند باشید.

ترفند رونق در زمان‌های ناب، درک رویکرد بهینه به بازار است، و این به این معنی است که به آژانس خود اجازه می‌دهید تا زمان بگذارد تا دقیقاً به چه شکل است.

با درک اینکه مشتریان شما به چه چیزهایی نیاز دارند، چگونه می توانید آن نیازها را برآورده کنید، و با صرف زمان برای بهینه سازی گردش کار، شانس بسیار بیشتری برای زنده ماندن از ناشناخته های رکود بازار دارید.

منابع بیشتر در مورد نحوه بازاریابی آژانس خود

چه برندهایی در طرح های آژانس بازاریابی ارزش دارند

چهار معیار چرخه حیات آژانس – و نحوه سود بردن از آنها

چگونه آژانس ها به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا می کنند