بر اساس تحقیقات اخیر شرکت Interbrand، اپل برای نهمین سال متوالی با ارزش ترین برند جهان است.
گزارش سالانه بر اساس تجزیه و تحلیل عمیق برندهای بزرگ جهانی است. محققان ارزش برند را بر اساس سه حوزه تعیین کردند: عملکرد مالی، نقش برند در تصمیم گیری خرید و قدرت رقابتی برند (روش شناسی کامل را اینجا ببینید).
پنج برند ارزشمند در سال 2021 همه شرکت های فناوری هستند: اپل، آمازون، مایکروسافت، گوگل و سامسونگ.
کوکاکولا بهعنوان با ارزشترین برند جهانی غیرفناوری (ششمین فهرست) قرار دارد. پس از آن خودروسازان تویوتا و مرسدس بنز قرار دارند.
اپل بیشترین افزایش ارزش برند را در سال 2021 از نظر دلاری داشته است. با این حال، تسلا با جهش 184 درصدی ارزش برند آن در سال 2021 در مقایسه با سال 2020، بیشترین افزایش نسبی را تجربه کرد.
در مورد تحقیق: گزارش سالانه بر اساس تحلیل عمیق برندهای بزرگ جهانی بود. محققان ارزیابی برند را بر اساس سه حوزه کلیدی تعیین کردند: عملکرد مالی، نقش برند در تصمیم گیری خرید و قدرت رقابتی برند.