جدید! به مقاله گوش دهید
هوش مصنوعی مولد – استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد محتوا، مانند تصاویر، متن و ویدئو – در همه جا وجود دارد. شما نمی توانید بدون نیاز به مطالبی در مورد ChatGPT/GPT-4 یا سایر مدل های زبان بزرگ (LLM) آنلاین بخوانید.
ابزارهای مولد هوش مصنوعی تخیل میلیون ها نفر را مجذوب خود کرده اند، اما آنها چه چیزی برای بازاریاب B2B دارند؟ چگونه آنها را در کار خود به کار خواهیم برد؟
اجازه دهید ابتدا چند اصل اساسی را ایجاد کنیم. راه اصلی ارتباط ما به عنوان انسان با این ابزارها استفاده از دستورالعملهای زبان طبیعی است که به عنوان اعلان شناخته میشوند. هنر و علم واداشتن هوش مصنوعی به انجام آنچه میخواهیم به عنوان مهندسی سریع شناخته میشود.
یک مثال از یک درخواست ممکن است چیزی شبیه به این باشد:
شما به عنوان یک بازاریاب محتوای B2B عمل خواهید کرد. شما در بازاریابی B2B، بازاریابی مبتنی بر حساب، ABM، ABX و فروش حساب های کلیدی تجربه دارید. اولین وظیفه شما توضیح نقش و اهمیت بازاریابی ایمیلی در بازاریابی B2B در یک پست وبلاگ است. 500 کلمه را با لحن حرفه ای بنویسید.
این اعلان زمانی که با ابزاری مانند ChatGPT استفاده می شود، خروجی مبتنی بر متن ایجاد می کند. ابزارهای دیگر، مانند Stable Diffusion و DALL-E 2، ورودی متن را می گیرند و تصاویر یا حتی فیلم ها را تولید می کنند. شاید حدود شش ماه پیش انفجاری از آثار هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی را به خاطر بیاورید که ابزارها به بازار آمدند.
اگرچه تصاویر سگهایی که توتوس باله بر روی اسکیتبرد سوار میشوند بسیار سرگرم کننده است، هوش مصنوعی مولد چگونه بر کارهای روزمره ما به عنوان بازاریاب B2B تأثیر میگذارد؟
هوش مصنوعی مولد در ابزارهای بازاریابی B2B
اولین راهی که ما از هوش مصنوعی مولد استفاده خواهیم کرد، ابزارهای بازاریابی B2B است که امروزه از آن استفاده می کنیم. به عنوان مثال، HubSpot ادغام های مبتنی بر GPT را اعلام کرده است که به تیم های فروش و بازاریابی اجازه می دهد تا با استفاده از زبان طبیعی با نرم افزار تعامل داشته باشند. ابزار HubSpot به عنوان ChatSpot شناخته می شود. Salesforce اخیراً Einstein GPT را به عنوان ورود خود به این حوزه معرفی کرده است.
یک متخصص فروش ممکن است از پیامی مانند این در ChatSpot استفاده کند:
همه فرصتهای موجود در خط لوله ما را با امتیاز سرب بیش از 45 به من نشان دهید که در 90 روز گذشته با آنها تماس گرفته نشده است یا هیچ فعالیتی نداشتهاند.
چنین اعلانهای زبان طبیعی برای کاربران فنی و غیر فنی بسیار آسانتر است، بهویژه سهامدارانی که سؤالات خاصی دارند و میخواهند به آنها پاسخ داده شود.
مخصوصاً برای تحلیلگران بازاریابی، هوش مصنوعی مولد یک افزونه ارزشمند و قدرتمند به جعبهابزارهای آنها خواهد بود و به ذینفعان کمک میکند تا در بسیاری از سؤالات بیشتر به خود خدمت کنند.
اما این فقط تجزیه و تحلیل نیست که تحت تأثیر قرار می گیرد. کارهای رایجی که مراحل متعدد و گاهی گیج کننده در نرم افزار CRM امروزی انجام می شود به یک اعلان کوتاه می شود.
به عنوان مثال، در ChatSpot، می توانید از آن بخواهید که کاری مانند این را انجام دهد:
[email protected] را به یک فرصت منتقل کنید و مرحله فرصت را برای خرید احتمالی، اندازه معامله را به 100000 دلار و تاریخ بسته شدن معامله را تا 31 دسامبر 2023 تنظیم کنید.
هرکسی که ساعتها برای بهروزرسانی دادههای CRM خود متحمل ساعتها و ساعتها شده باشد، از راحتی گفتن به نرمافزار چه کاری انجام دهد و اجازه دادن به هوش مصنوعی مولد کارهای سنگین را انجام دهد، قدردانی خواهد کرد. (افشای کامل: ChatSpot هنوز در حالت آلفا و بسیار شکننده است زیرا HubSpot آن را از زمین خارج می کند، در صورتی که بخواهید آن را در نمونه خود امتحان کنید.)
هوش مصنوعی مولد در نرم افزار بهره وری ادغام شده است
روش دومی که ما از هوش مصنوعی مولد استفاده خواهیم کرد، نرم افزار استاندارد بهره وری اداری است.
مایکروسافت اخیراً ادغام Copilot خود را اعلام کرد و تجربه ChatGPT را به مایکروسافت آفیس آورد. گوگل مشابه این را با ادغام مدل زبان PalM خود در Google Docs، Gmail و سایر خدمات گوگل اعلام کرد.
هر دو شرکت فناوری از ادغام هوش مصنوعی مولد به عنوان افزایش دهنده بهره وری قابل توجه استفاده کردند. نمایش مایکروسافت پیامی را نشان داد که در آن کاربر به MS Office دستور داد تا از مجموعه ای از یادداشت های جلسه در یک سند Word یک ارائه پاورپوینت ایجاد کند.
چنین ادغام های مولد AI به طور قابل توجهی بر بازاریابان B2B تأثیر می گذارد. هر بازاریاب B2B که فقط به مدت یک ساعت به یک صفحه خالی خیره شده و سعی می کند ایده های خود را ارائه دهد، یک متحد آماده در Copilot پیدا می کند.
اگرچه امروزه ابزارهایی مانند ChatGPT به بازاریابان امکان دسترسی به آن قابلیتها را میدهد، اما در نرمافزار بهرهوری دفتر ما ادغام نشدهاند. دسترسی به یک دستیار مجازی واقعی درست در داخل نرم افزار آفیس که بیشتر از آن استفاده می کنیم، افزایش بهره وری بسیار خوبی خواهد بود.
تصور کنید که در مایکروسافت ورد نشسته اید و به جای خیره شدن به صفحه، پنجره Copilot را باز کرده و دستوری مانند این را تایپ کنید:
یک پیشنهاد فروش برای Acme Corporation بر اساس یادداشت های فراخوان از 19 اکتبر ایجاد کنید. شرایط پیشنهاد را 30 خالص کنید. برای 50٪ سپرده از قبل تخفیف ارائه دهید. پیشنهاد را به گوش جین اسمیت برسانید. من را امضاء کننده پیشنهاد قرار دهید. آن را روی سربرگ ما قرار دهید.
تولید اعلان های موفق
سومین روشی که ما از هوش مصنوعی مولد استفاده خواهیم کرد این است که درخواستهایی را که میبینیم بسیار موفق هستند، دریافت کنیم و آنها را تولید کنیم.
برای مثال، فرض کنید اعلان پست وبلاگ در بالا واقعاً خوب کار می کند. آیا خوب نیست اگر بتوانیم آن را مقیاس کنیم؟ با کمک فنی از توسعه دهندگان (یا شرکای آژانس) ما می توانیم آن را به یک سیستم، یک فرآیند تبدیل کنیم.
به عنوان مثال، در TrustInsights.ai، لیست کلمات کلیدی SEO خود را به همراه دادههای پیشبینی پیشبینیشده به مدل OpenAI GPT-3.5 میدهیم، و سرفصلهای پست وبلاگ را بهعنوان یک تقویم محتوا برای ما تولید میکند، و زمان لازم برای معرفی جدید را بهطور چشمگیری کاهش میدهد. محتوا.
* * *
هوش مصنوعی مولد آنقدر منعطف و همه کاره است که سه مثال در این مقاله صرفاً سطح آنچه را که میتوان با آن انجام داد، نشان میدهد. در هفتهها و ماههای آینده، قابلیتهای جدیدی که قبلاً اعلام شدهاند در دسترس عموم قرار میگیرند و چشمانداز را حتی بیشتر تغییر میدهند.
من شما را تشویق می کنم که پاییز امسال در بوستون در انجمن MarketingProfs B2B 2023 شرکت کنید. من در این رویداد در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی مولد بازاریابی B2B را حتی بیشتر تغییر می دهد، صحبت خواهم کرد. اگر نتوانستید به آنجا برسید، به من خط بزنید و سلام کنید. (اما سعی کنید به انجمن B2B بیایید!)
منابع بیشتر در مورد هوش مصنوعی در بازاریابی B2B
شش راه برای استفاده از هوش مصنوعی برای رشد B2B
بازاریابی با سرعت فکر: موارد استفاده هوش مصنوعی برای چهار نوع محتوا
بازاریابی B2B و هوش مصنوعی برای ارتباطات کارآمد و استراتژیک: پیتر پرودرومو در مورد هوشمندی بازاریابی [Podcast]